Gå til innhold

2 bursdager på en helg. Hvordan gjøres det med kaker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg skal for første gang feire en barnebursdag på to dager. Det er bare nærmeste familie som kommer, men vi er så mange og vi har ikke plass til alle samtidig.

det jeg lurer på er blandt annet dette med kaker.. burde jeg lage to kaker av hvert slag vi serverer? Eller skal vi bruke restene fra ene dagen, til andre? Jeg vil jo at det skal se ryddig ut for de som kommer dag 2, jeg vil ikke at de skal føle de skal spise rester liksom..

Anonymkode: 72e24...6cb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei. Jeg skal for første gang feire en barnebursdag på to dager. Det er bare nærmeste familie som kommer, men vi er så mange og vi har ikke plass til alle samtidig.

det jeg lurer på er blandt annet dette med kaker.. burde jeg lage to kaker av hvert slag vi serverer? Eller skal vi bruke restene fra ene dagen, til andre? Jeg vil jo at det skal se ryddig ut for de som kommer dag 2, jeg vil ikke at de skal føle de skal spise rester liksom..

Hvis det ikke er A-team og B-team bør du lage to kaker ja.

Anonymkode: 58230...365

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan fint spise rester, om det er en langpanne feks. Da kan du servere i ferdige stykker på et fat, ingen som tenker over om kaka er fra i dag eller i går da. Og de holder seg jo godt i kjøleskapet til dagen etter. 

Anonymkode: ab2f1...451

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Se an familien. I min familie hadde det vært null problem å servere "restene" i besøk nr 2. 

Sånn gjøres det ofte i julen her. Den kaken som ikke ble spist opp på 1. juledag, går fint å servere 2. juledag. Osv. 

Tror nok ikke nærmeste familie vil reagere på at de får kaker som allerede er tatt noen stykker av, så lenge det er plenty igjen til dem. 

Anonymkode: 85213...607

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I min familie er det og barnebursdag over to dager. Vi har kakerester på dag 2, men baker og en ny kake så det blir på dn måte dn hovedkake og så kakefat med andre valgmuligheter 😊

Anonymkode: 8381d...7c6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville hovedsaklig laget kaker som serveres i biter eller er i porsjonsstørrelse. Muffins, kanelsnurrer, kringle, langpannekake, cookies, ostekake i skål, mini-pavlovaer, vannbakkels, brownies... På den måten kan du servere det meste i to dager uten at noen aner at du gjør det. Så kan du bake to like "hovedkaker", en til hver dag. 

Anonymkode: 2ec1c...f1a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Frekke gjester om man klarer å tenke noe negativt over å få servert en kake som alt er skjært i, når man er invitert i bursdag hvor det bugner av kaker. Uoppdragne avkom. 

Anonymkode: 68cfb...708

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Muffins er praktisk. Ta på kremen/toppingen på selve dagen så ser de freshe ut for begge bursdagene. Sjokoladekake holder seg veldig godt - kan serveres i stykker på fat. Kan også stables og sette lys på toppen og pynte. 

Anonymkode: a8ae8...ae7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Okei! Her var det mange gode forslag! Tusen takk:)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

OPPFØLGER:

Hvilke kaker er fine til «langpannekaker»? Eneste jeg kan tenke på er jo sjokoladekake og gulrotkake🤣

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

OPPFØLGER:

Hvilke kaker er fine til «langpannekaker»? Eneste jeg kan tenke på er jo sjokoladekake og gulrotkake🤣

Sjekk detsoteliv.no. Der er det en hel kategori for langpanner: https://www.detsoteliv.no/recipes/16

Du kan lage alt mulig som langpannekake. Verdens beste er jo også en langpannekake.. 

Anonymkode: 85213...607

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

OPPFØLGER:

Vaniljekake - hvertfall sykt god og saftig😬

Anonymkode: a8ae8...ae7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg følger de andre tipsene, lager et par langpannekaker (ondskapsfull sjokoladekake anbefales!!), og så en rund ved siden av.

Mange i min familie er glad i ostekake, så lager gjerne en form for det (alt kan jo lages i langpanne egentlig, bare å gange opp. Eller en form for suksesskake.

Pavlova kan også anbefales om dere liker det, stek to passelige bunner på en og samme langpanne. Den ene bunnen sparer du til neste dag. Super enkelt å slenge på krem og bær (om du lager vaniljekrem så lager du jo bare alt samtidig, så sparer su halvparten i en boks)

Anonymkode: 69ac1...a12

• Liker 1
Skrevet

Vaniljesauskake med blåbær er hekt nydelig! Og sitronkake er enkelt og praktisk. Og blir bare bedre dagen etter. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan fint spise rester! Det viktigste er å være sammen ❤️

Anonymkode: d08ed...bcb

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

OPPFØLGER:

Silviakake og karamellkake.

AnonymBruker
Skrevet

Har altid barnebursdag lørdag og familiebursdag søndag. Da er det reste kake uansett sett form på kaken. Lager eventuelt litt flere pizzasnurrer siden de forsvinner fort på barnebursdagen.

Jeg har ingen interesse av å sitte igjen med dobbel av alt så her får familien klare seg med rester. A og B lag blir for dumt.

Man kaster virkelig ikke kaker fordi de ikke kan brukes dagen etterpå 🤦‍♀️

Anonymkode: 07828...7e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvis det ikke er A-team og B-team bør du lage to kaker ja.

Anonymkode: 58230...365

nei. Bare - nei.

Om ts har slekt eller venner med så lav selvfølelse at de velger å oppfatte seg som «b-team» fordi de får en kake(!) noen har forsynt seg av dagen før? Da ville jeg uroet meg for helt andre ting enn kakebaking.

Jeg ville, gitt at dette var noen jeg brydde meg om, bestilt en time til psykolog til vedkommende. Var vedkommende en jeg inviterte mer av plikt så ville jeg nok ha sluttet med det. Folk med så lav selvfølelse utgjør en reell risiko for uønsket adferd som er såpass stor at den ikke er verdt å ha dem rundt seg. Om, altså, de ikke er villige til å ta imot hjelp. 

Ts: Neida. Bak den kaken du tenkte bake. Og husk at folk flest ikke spiser mer enn havlvparten så mye kake som du tror. Og husk å gi folk mat, ikke bare kake. Server taco eller pizza eller noe. Og så en kake på slutten. Eller is. Eller gelé. Eller hva som helst bursdagsbarnet liker.

Anonymkode: f9279...e2e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke hovedkaken for hver dag være en kake som barnet har ønsket seg? Så blir det en ny kake på dag to? 

Støtter ellers det med langpanne, og muffins. Og vaniljesauskake er kjempegodt.

Anonymkode: b4da2...083

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg tenkte feil, trodde det var to ulike barn som skulle feire 😅

Anonymkode: b4da2...083

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...