Havspeil Skrevet 26. mai 2023 #21 Skrevet 26. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det jeg syntes er spesielt er at et menneske med lett psykisk utviklingshemming blir fratatt barna sine mens multifunksjonshemmede som ikke kan gjøre annet enn å bevege munn og øyne får beholde barna men får ha assistenter til å ta seg av både dem og seg selv. Men det er en helt annen sak. Tror du skal vise svært dårlige evner og vurderingsevne for å miste omsorgen. Anonymkode: 6cd9f...fc0 Ehhh...som mor til et multifunksjonshemmet så vet jeg det er rimelig sjeldent. De er de du ser på nyhetene som har fått en ervervet skade...så unntak. Og da har de ektefeller som tar omsorgsdelen for både dem og barna. Rett skal være rett. Må noe gjøres ifht BPA ? Så absolutt ❤ Men Barnets beste må trumfe . Barn skal ikke yte omsorg og ha ansvar..- kun motta . Endret 26. mai 2023 av Havspeil 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #22 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har gjort det. Det eneste jeg får til svar er at de ikke ønsker å gi ut noe informasjon om denne testen og hvordan det gjøres, da det kan gi en fordel for meg og uriktig svar. Jeg er derfor helt blank på om jeg får tilrettelagt eller ikke. Hadde et håp om at noen hadde erfaring slik at jeg visste litt mer. Men jeg skjønner jo at det ikke er sikkert de er her inne akkurat Ts. Anonymkode: 3a1a9...216 Du bør få vedkommende som tar testen eller en annen til å lese hvert spørsmål som du skal svare på. Anonymkode: da609...2e6
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #23 Skrevet 26. mai 2023 Kontakt advokat. Bv har et lemfeldig forhold til lovverket de er underlagt er min erfaring gjennom jobb. Ikke gå med på å ta en slik test før du har rådført deg med advokat. Ofte presenteres det som «frivillig» fordi det ikke støttes i noen aktuell lovhjemmel. Men hvor «frivillig» er det handler om det kjæreste man har? P.s. Sjekk innboforsikring, fagforening etc. om de dekker noe advokatbistand. Anonymkode: bbb04...827 5 2
Hannah80 Skrevet 26. mai 2023 #24 Skrevet 26. mai 2023 Hvis det er den vanlige evnetesten, så tas jo den muntlig.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #25 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Testen utføres ikke av barnevernet men psykolog eller annen med testkompetanse. Dysleksi slår ikke ut. Men de tester generelt evnenivå (problemløsing, arbeidsminne, verbale ferdigheter, hvor fort du jobber etc). Dette sammenlignes med hva som er vanlig, så kan ligge i gjennomsnittsområdet eller over/under. Ville bedt om mer informasjon i ditt tilfelle. Både om testen, hvem.som.evt.skal gjennomføre den med deg men viktigst av alt: hvorfor ønsker de å ta denne testen. Anonymkode: 82782...444 Har du dysleksi så vil det stye hele denne testen. Så TS burde virkelig få råd fra noen som kan dette og krav om tilrettelegging. Anonymkode: 4791a...a1e 1
Hannah80 Skrevet 26. mai 2023 #26 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du dysleksi så vil det stye hele denne testen. Så TS burde virkelig få råd fra noen som kan dette og krav om tilrettelegging. Anonymkode: 4791a...a1e Hvordan vil dysleksi styre hele testen? Man får jo bl.a spørsmål a'la " I hvilken verdensdel ligger Brasil".? Og man skal også memorere tallrekker. Og pusle ulike brikker sammen i et mønster. 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #27 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg synes det gir et dårlig inntrykk når bv ikke vil si noe som helst om hva denne testen går ut på. De må i det minste kunne svare på om den foregår skriftlig eller muntlig, og hvor langt tid ca det vil ta. Og hvem som står bak testen (psykolog, eller barnevernets egne saksbehandlere). Spør igjen. Hvis de blånekter å informere, så tror jeg det beste er om du tar kontakt med advokat ja. Makan til hemmelighold, men det overrasker meg ikke. Anonymkode: 94b59...9c9 Det ligger 100% mer bak enn det TS gir uttrykk for i innlegget sitt. Tror du barnevernet har gådd forbi TS på gata og bare røsket henne til side og fortalt henne at hun må dukke opp for en kognitiv test dato Xxxx? Anonymkode: d7ba6...42a 7 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #28 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Det ligger 100% mer bak enn det TS gir uttrykk for i innlegget sitt. Tror du barnevernet har gådd forbi TS på gata og bare røsket henne til side og fortalt henne at hun må dukke opp for en kognitiv test dato Xxxx? Anonymkode: d7ba6...42a Årsaken til kognitive testen er vel ikke relevant her ? Jeg spør kun om noen har erfaring med dette og vet om de tilrettelegger fordi jeg har dysleksi. Mange har vært hyggelige å svart saklig og kommet med innspill. Dette derimot har ingenting med mitt spørsmål å gjøre. Ts. Anonymkode: 3a1a9...216 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #29 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det ligger 100% mer bak enn det TS gir uttrykk for i innlegget sitt. Tror du barnevernet har gådd forbi TS på gata og bare røsket henne til side og fortalt henne at hun må dukke opp for en kognitiv test dato Xxxx? Anonymkode: d7ba6...42a 👆👏 Anonymkode: d1bee...0c8
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #30 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Årsaken til kognitive testen er vel ikke relevant her ? Jeg spør kun om noen har erfaring med dette og vet om de tilrettelegger fordi jeg har dysleksi. Mange har vært hyggelige å svart saklig og kommet med innspill. Dette derimot har ingenting med mitt spørsmål å gjøre. Ts. Anonymkode: 3a1a9...216 Eh flere sier du ikke må godta osv , det svarer du ikke på men når noen sier det llighrr nok mer bak så blir du sur? Anonymkode: d1bee...0c8 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #31 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eh flere sier du ikke må godta osv , det svarer du ikke på men når noen sier det llighrr nok mer bak så blir du sur? Anonymkode: d1bee...0c8 At du tolket meg sur er ikke min feil. Er ikke sur, bare påpekte fakta. At jeg responderer på det siste som blir skrevet når jeg har 2 minutter er helt opp til meg. De andre svarer jeg på når jeg barna har lagt seg, ta det med ro Ts Anonymkode: 3a1a9...216 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #32 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): At du tolket meg sur er ikke min feil. Er ikke sur, bare påpekte fakta. At jeg responderer på det siste som blir skrevet når jeg har 2 minutter er helt opp til meg. De andre svarer jeg på når jeg barna har lagt seg, ta det med ro Ts Anonymkode: 3a1a9...216 Ja du virket sur i svaret ditt, det er du som skriver så Anonymkode: d1bee...0c8 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #33 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ja du virket sur i svaret ditt, det er du som skriver så Anonymkode: d1bee...0c8 God helg Anonymkode: 3a1a9...216 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #34 Skrevet 26. mai 2023 Man bør være veldig forsiktig med å ta slike tester. Har du en dårlig dag, kan dette være katastrofalt. Staten burde være veldig forsiktig med å ta dette på sine borgere. En dårlig test kan være karakterdrap, og det står der sort på hvitt. Da kommer du deg ikke ut av det. Jeg trodde ikke det var hjemmel for å kreve evnetester på borgere i Norge? Med mindre det var i forbindelse med en straffesak og skulle brukes opp mot straffeutmålingen. Anonymkode: 932f3...a6c 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #35 Skrevet 26. mai 2023 Hvem skal testes? Barnet eller foreldre? Anonymkode: 4dbdc...656
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #36 Skrevet 26. mai 2023 Hvis det er WAIS det er snakk om vil en dysleksi ikke påvirke resultatet. Null lesing og skriving på WAIS. Anonymkode: 7ef3d...c56 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #37 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Årsaken til kognitive testen er vel ikke relevant her ? Jeg spør kun om noen har erfaring med dette og vet om de tilrettelegger fordi jeg har dysleksi. Mange har vært hyggelige å svart saklig og kommet med innspill. Dette derimot har ingenting med mitt spørsmål å gjøre. Ts. Anonymkode: 3a1a9...216 Det var ikke et svar til HI, men til innlegget jeg siterte, og andre innlegg, som tror denne testen kom som julaften på kona. Anonymkode: d7ba6...42a
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #38 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Man bør være veldig forsiktig med å ta slike tester. Har du en dårlig dag, kan dette være katastrofalt. Staten burde være veldig forsiktig med å ta dette på sine borgere. En dårlig test kan være karakterdrap, og det står der sort på hvitt. Da kommer du deg ikke ut av det. Jeg trodde ikke det var hjemmel for å kreve evnetester på borgere i Norge? Med mindre det var i forbindelse med en straffesak og skulle brukes opp mot straffeutmålingen. Anonymkode: 932f3...a6c Jeez 🙄 Hvis du blir så påvirket av en dårlig dag, så er det jo en realitet du må ta for deg. Anonymkode: d7ba6...42a
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #39 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har ikke fått noe beskjed om hvordan det gjennomføres. Eneste jeg har fått med meg er at flere av de som har skåret dårlig på disse testene sine blir fratatt barna sine. Det er det siste jeg vel. Jeg har dysleksi ja, men fungerer utmerket i hverdagen som alle andre. Jeg bør nok ta kontakt med advokat ja, så skal forsøke å få tak i en. Takk for svar. Ts. Anonymkode: 3a1a9...216 ingen som mister barna for litt dysleksi, da er det mer bak Anonymkode: 6945d...9c1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #40 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): ingen som mister barna for litt dysleksi, da er det mer bak Anonymkode: 6945d...9c1 Det må være en fin boble du lever i. Anonymkode: 3ce63...9b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå