AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #1 Skrevet 25. mai 2023 Jeg blir helt dårlig! Min mor som er min eneste avlasting i livet innrømte nå at hun har gitt min datter hostesaft for å sove når hun har vært hos henne. Jeg vet at hun gjorde det med meg og mine søsken også da vi var små, så mulig derfor jeg reagerer så sterkt! Jeg har jo innerst inne tenkt at hun ikke er så skikket barnevakt, men nå står jeg altså helt uten barnevakt 100% alene i livet, kun meg og barnet. Jeg er jo selvsagt mest glad for at barnet mitt ikke har fått varige men av hostesaften, men nå føler jeg bare at alt rakner! Anonymkode: 7c61a...adb 1 16
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #3 Skrevet 25. mai 2023 OK? Sånn er det når man får barn uten nettverk. You’ve made your bed … Anonymkode: f3c24...04c 9 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #4 Skrevet 25. mai 2023 theTitanic skrev (Akkurat nå): Hostesaft fremmer da ikke søvn? Jo! Dette var sånn på resept som man blir sløv av. Altså resept som ikke var utskrevet til min datter, bør sikkert ikke tas av barn i det hele tatt. ts Anonymkode: 7c61a...adb 12 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #5 Skrevet 25. mai 2023 Hvor gammel er din datter, og hvordan hostesaft? Min sønn sliter med ekstrem natthoste og har fått beskjed fra barnelege at de resptfrie ikke er farlige. Han er 2 år. Kan jo karnsje uansett prate med din mor og løse det ? Eventuelt at hun ringer deg dersom hoste blir ett problem. Anonymkode: 884be...96f 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #6 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): OK? Sånn er det når man får barn uten nettverk. You’ve made your bed … Anonymkode: f3c24...04c Jeg hadde jo ikke 0 nettverk da vi fikk barn. Jeg valgte ikke dette. ts Anonymkode: 7c61a...adb 9 18 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #7 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor gammel er din datter, og hvordan hostesaft? Min sønn sliter med ekstrem natthoste og har fått beskjed fra barnelege at de resptfrie ikke er farlige. Han er 2 år. Kan jo karnsje uansett prate med din mor og løse det ? Eventuelt at hun ringer deg dersom hoste blir ett problem. Anonymkode: 884be...96f Min datter er 4, tror det er typ «cosylan» hun har gitt. Hun vil ikke ut med nøyaktig navn. Hun beskrev det som en hostesaft som er; «noe å sove på.» Når jeg spurte om hun hadde fått denne på resept svarte hun ja. ts Anonymkode: 7c61a...adb 4 7 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #8 Skrevet 25. mai 2023 Har du tatt skade av den samme behandlingen? Anonymkode: 4ec49...6d8 5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #9 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min datter er 4, tror det er typ «cosylan» hun har gitt. Hun vil ikke ut med nøyaktig navn. Hun beskrev det som en hostesaft som er; «noe å sove på.» Når jeg spurte om hun hadde fått denne på resept svarte hun ja. ts Anonymkode: 7c61a...adb Du bør slutte å bruke henne som avlastning. (Ja, jeg vet hvordan det er, jeg er selv enslig forsørger uten avlastning) Anonymkode: 1584a...50b 3 11
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #10 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): OK? Sånn er det når man får barn uten nettverk. You’ve made your bed … Anonymkode: f3c24...04c Hva i alle dager...? Anonymkode: 9ba4c...9fe 32 2 7
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #11 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du tatt skade av den samme behandlingen? Anonymkode: 4ec49...6d8 Vet ikke. Det er jo en grunn til at man ikke skal ta andres resepter. ts Anonymkode: 7c61a...adb 5 4 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #12 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du tatt skade av den samme behandlingen? Anonymkode: 4ec49...6d8 Selvom ts ikke døde betyr ikke det at ikke faren for at hennes barn dør av pustestopp ikke er tilstedet. Er gode grunner til at man skal holde øye med sovende barn på cosylan. Det er morfin preparat! Anonymkode: dfef9...fec 21 6
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #13 Skrevet 25. mai 2023 Hvis hun har gitt barnet ditt Kosylan så synes jeg du skal varsle hennes lege om dette, også det at hun gjorde det samme med deg og dine søsken da dere var barn. Din mor har tydeligvis store problemer av et eller annet slag. Ts, sjekk om det er HomeCare eller Frivillighetssentral eller Røde Kors der du bor. Sjekk om du kan få noe hjelp der en periode fremover. Det går også an å søke etter reservebesteforeldre slike steder, eller annen oppfølging. Jeg synes det er flott at du har en standard og prinsipper og at du holder på dette. Du trenger ikke kutte kontakten med din mor, men du bør ikke la henne passe barna dine på kveld/natt. På dagtid kan gå bra. Prøv ellers å jobbe for at du bygger deg et større nettverk. Venner man får kan bli nærere enn enkelte familiemedlemmer er. Ikke vær redd for å innrømme at du føler deg alene, men hold en positiv holdning, gjør aktiviteter med barnet hvor dere kan bli kjent med andre. Ta initiativ til å møte andre foreldre/barn fra barnehagen/skolen til barnet ditt, eller foreldre du møter når barnet er på aktivitet. Bidra på dugnader der du kan, og vær hyggelig og ta initiativ til å prate med andre og foreslå å møtes for å gjøre annet sammen. Trenger ikke være noe stort, det kan være å gå en liten tur, gå til en lekeplass e.l. Tenk langsiktig når du skal bygge deg et større nettverk, det kan ta tid, men det kommer etterhvert Anonymkode: d5fd9...0a1 7 4 11
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #14 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): OK? Sånn er det når man får barn uten nettverk. You’ve made your bed … Anonymkode: f3c24...04c Å ellers har du det bra i livet? hva er greia med å snakke ned foreldre her inne 🙄 Anonymkode: ee7e4...5c0 21
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #15 Skrevet 25. mai 2023 Cosylan kan være vanedannende om man bruker det over tid. Det er heller ikke anbefalt til barn under to år. Du kan lese om dette i felleskatalogen så har du iallfall faktaopplysninger om hva denne hostesaften er. Anonymkode: 76f91...083 8
Gjest theTitanic Skrevet 25. mai 2023 #16 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Min datter er 4, tror det er typ «cosylan» hun har gitt. Hun vil ikke ut med nøyaktig navn. Hun beskrev det som en hostesaft som er; «noe å sove på.» Når jeg spurte om hun hadde fått denne på resept svarte hun ja. ts Anonymkode: 7c61a...adb Det er litt morfin og etanol i cosylan. Å gi den for å få barn til å sove er jo misbruk. Håper for hennes del at hun kun er uopplyst og uvitende ffremforat hun har kunnskap og gjør dette med fullt overlegg. Samme resultat men likevel en forskjell.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #17 Skrevet 25. mai 2023 Svigermor har gjort det samme her: gitt friske barnebarn (uten hoste) hostesaft, både cosylan, vanlig hostesaft og flytende Paracet/Ibux. Jeg oppdaget det fordi vi plutselig hadde tomme Ibux flasker og tomme hostesaft flasker. Veldig ubehagelig og hva om barnet blir syk så kan jeg ikke gi Paracet for jeg aner jo ikke om de allerede har fått døgndosen, og hostesaft kan få små barn til å slutte å puste/unngå å kremte/hoste opp slim så det vil vi ikke gi barna. Ingen råd til deg, men mulig det er generasjonen som tar litt for lett på det. Vi løste det med at jeg gjemmer bort alt før hun kommer, for hun passer barna hos oss. Anonymkode: 140d9...3ca 5 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #18 Skrevet 25. mai 2023 Uff det er ikke greit, hun har gått over en grense der. Det blir som å gi barn paralgin forte for å få sove. Ja, samme virkestoff. Det må være dumme folk som gjør sånt? Morfin kan hemme respirasjon og være dødelig. Jeg hadde blitt så rasende Anonymkode: 980b6...6fc 5
Natea Skrevet 26. mai 2023 #19 Skrevet 26. mai 2023 Jeg hadde kastet flasken hennes neste gang jeg var på besøk, og varslet legekontoret hennes slik at hun ikke får hentet ut en ny. Finn deg heller en betaltbarnevakt, hør feks om noen tar på seg slike tjenester i barnehagen? Hold henne på avstand, og ikke legg skjul på hvorfor. 7
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #20 Skrevet 26. mai 2023 Hvorfor, har barnet ditt store søvnproblemer? Anonymkode: 7ba71...ca3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå