AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #1 Skrevet 25. mai 2023 Hei. Har en baby som aldri klarer å sovne for natten. Begynner gjerne i 18-19 tiden da hun viser tegn til å være trøtt. Bysser, bærer, ammer, legger henne på et mørkt rom, bader, styrer på, men hun klarer ikke å sovne. Hun sovner da gjerne ikke før kl 24 etter mye styring. Da er hun overtrøtt og skriker. Sliter med kveldsuro hele kvelden. Hva skal jeg gjøre? Kjenner det begynner å gå på psyken snart, å kave så lenge med legging. Har prøvd å legge henne både tidligere og senere, ingenting fungerer. Ikke kult med en trøtt og misfornøyd unge hele kvelden. Anonymkode: da9af...8fc
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #2 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hei. Har en baby som aldri klarer å sovne for natten. Begynner gjerne i 18-19 tiden da hun viser tegn til å være trøtt. Bysser, bærer, ammer, legger henne på et mørkt rom, bader, styrer på, men hun klarer ikke å sovne. Hun sovner da gjerne ikke før kl 24 etter mye styring. Da er hun overtrøtt og skriker. Sliter med kveldsuro hele kvelden. Hva skal jeg gjøre? Kjenner det begynner å gå på psyken snart, å kave så lenge med legging. Har prøvd å legge henne både tidligere og senere, ingenting fungerer. Ikke kult med en trøtt og misfornøyd unge hele kvelden. Anonymkode: da9af...8fc Har du prøvd å gi mer mat? Anonymkode: 87d0f...305 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #3 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hei. Har en baby som aldri klarer å sovne for natten. Begynner gjerne i 18-19 tiden da hun viser tegn til å være trøtt. Bysser, bærer, ammer, legger henne på et mørkt rom, bader, styrer på, men hun klarer ikke å sovne. Hun sovner da gjerne ikke før kl 24 etter mye styring. Da er hun overtrøtt og skriker. Sliter med kveldsuro hele kvelden. Hva skal jeg gjøre? Kjenner det begynner å gå på psyken snart, å kave så lenge med legging. Har prøvd å legge henne både tidligere og senere, ingenting fungerer. Ikke kult med en trøtt og misfornøyd unge hele kvelden. Anonymkode: da9af...8fc Kan du ikke bare amme henne i søvn? Anonymkode: 8b9d1...f49 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #4 Skrevet 25. mai 2023 La henne sovne på puppen og legg henne når du skal legge deg? Altså, jeg tenker slutt å forsøk å legge henne, det funker åpenbart ikke. Anonymkode: 4fb31...3bc 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #5 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Kan du ikke bare amme henne i søvn? Anonymkode: 8b9d1...f49 Hun sovner ikke av det. Hun ligger våken hele tiden og vil opp da hun er ferdig. AnonymBruker skrev (31 minutter siden): La henne sovne på puppen og legg henne når du skal legge deg? Altså, jeg tenker slutt å forsøk å legge henne, det funker åpenbart ikke. Anonymkode: 4fb31...3bc Hun sovner aldri på puppen. Anonymkode: da9af...8fc
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #6 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Har du prøvd å gi mer mat? Anonymkode: 87d0f...305 Nei det har jeg ikke prøvd. Erstatning tenker du på? Hun tar ikke flaske. Anonymkode: da9af...8fc
myMa Skrevet 25. mai 2023 #7 Skrevet 25. mai 2023 For det første ville jeg ikke holdt på med legging i 6 timer. Begynn senere. Helt normalt med kveldsuro og sen innsovning i den alderen. Prøv å ikke stress. Det smitter veldig over på babyen. Gjør rolige aktiviteter. Gå en liten kveldstur med vogna, slapp av i sofaen, gi mye pupp. Hvordan er sovinga på dagen? 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #8 Skrevet 25. mai 2023 Her sovnet de ved 22-23tiden ved samme alder. Anonymkode: dc3a1...1a4 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #9 Skrevet 25. mai 2023 myMa skrev (3 minutter siden): For det første ville jeg ikke holdt på med legging i 6 timer. Begynn senere. Helt normalt med kveldsuro og sen innsovning i den alderen. Prøv å ikke stress. Det smitter veldig over på babyen. Gjør rolige aktiviteter. Gå en liten kveldstur med vogna, slapp av i sofaen, gi mye pupp. Hvordan er sovinga på dagen? Takk for tips. Styrer mye med soving på dagtid og. Tror hun generelt sover veldig lite. Våkner etter 30-40 min. Vogn hater hun å ligge i. Prøvde å være helt rolig i kveld, men nei. Skreket i flere timer nå, tydelig overtrøtt. Har lurt litt på, tven står på i stua på kveldstid. Kan det være med på å overstimulere hun? Burde jeg flyttet babygymmen bak sofaen feks, utem tilgang til refleksjoner og lys...? Anonymkode: da9af...8fc
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #10 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her sovnet de ved 22-23tiden ved samme alder. Anonymkode: dc3a1...1a4 Ok så fint å høre... Leser om alle som legger de i 19-20 tida i sengen, og sovner på 5 min. Helt utenkelig for min del. Legging på kvelden er et helv.... Anonymkode: da9af...8fc
myMa Skrevet 25. mai 2023 #11 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ok så fint å høre... Leser om alle som legger de i 19-20 tida i sengen, og sovner på 5 min. Helt utenkelig for min del. Legging på kvelden er et helv.... Anonymkode: da9af...8fc Våre sovnet vel rundt 21-22 i den alderen. La seg gjerne samtidig som oss. De sov noen lurer i løpet av dagen og kvelden da. Det gikk seg til av seg selv. Yngste på 8 måneder legger seg ca 19-19.30 nå. Men som sagt, ikke stress med legginga. Kanskje prøve å få til en hvil sen ettermiddag/tidlig kveld?
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #12 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ok så fint å høre... Leser om alle som legger de i 19-20 tida i sengen, og sovner på 5 min. Helt utenkelig for min del. Legging på kvelden er et helv.... Anonymkode: da9af...8fc Her la de seg 22. Men prøver du legge henne ved signaler hun gir eller bare har du bestemt et klokkeslett? Både dag og natt. Anonymkode: 87d0f...305
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #13 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei det har jeg ikke prøvd. Erstatning tenker du på? Hun tar ikke flaske. Anonymkode: da9af...8fc Jeg tenkte bare kanskje hun er sulten og derfor ikke klarer å sovne. Anonymkode: 87d0f...305
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #14 Skrevet 26. mai 2023 Begge mine la seg samtidig som oss ca kl 22 frem til de nærmet seg 6 måneder. Eldste hadde kveldsuro og det var mye bæring. Yngste ikke. Bør skru av tv noen dager for å se om det kan fungere. Har dere prøvd bæresele? Anonymkode: 8e83f...9a2
Reign Skrevet 26. mai 2023 #15 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei. Har en baby som aldri klarer å sovne for natten. Begynner gjerne i 18-19 tiden da hun viser tegn til å være trøtt. Bysser, bærer, ammer, legger henne på et mørkt rom, bader, styrer på, men hun klarer ikke å sovne. Hun sovner da gjerne ikke før kl 24 etter mye styring. Da er hun overtrøtt og skriker. Sliter med kveldsuro hele kvelden. Hva skal jeg gjøre? Kjenner det begynner å gå på psyken snart, å kave så lenge med legging. Har prøvd å legge henne både tidligere og senere, ingenting fungerer. Ikke kult med en trøtt og misfornøyd unge hele kvelden. Anonymkode: da9af...8fc Altså, du er jo hjemme i permisjon med babyen. Hvorfor ikke tilpasse døgnrytmen din til babyen sin, fremfor å forsøke det motsatte - som jo aldri kommer til å skje? TV burde ikke være på heller. 1
Lindiis Skrevet 26. mai 2023 #16 Skrevet 26. mai 2023 Slet med det samme med min første. Endte opp med å dra til kiropraktor, viste seg at hun hadde en låsning i bekkenet som gjorde henne ukomfortabel. Venninna mi slet også med det her, og babyen hennes hadde låsning i nakken. Begge ble fin etterpå og mye enklere å legge. Kanskje verdt å sjekke?
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #17 Skrevet 26. mai 2023 Høres nesten ut som du gjør for mye. Prøv en ting om gangen. Min erfaring er at baby fort kan bli oppkavet om man styrer med amming, byssing, bæring, rugging, synging you name it. Forsøk å gjør én ting, hvis det ikke funker ville jeg prøvd å bare legge baby i sengen med en hånd over brystet evt stryke litt i håret. Evt bysse rolig helt til hun roer seg, selv om hun gråter underveis så bør man ikke bytte så mye mellom ulike tiltak. det gjorde bare at det eskalerte og overtrøtthet var et faktum her iallefall. Anonymkode: 21e19...955 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #18 Skrevet 26. mai 2023 Skru av TV må vel være første tiltak! Ellers har jeg mye medfølelse, min på 5 måneder er også sånn, og blir nesten bare verre. Har iallfall akseptert at han ikke sovner når jeg skulle ønske (så jeg fikk litt fritid på kvelden). Sover heller ikke i vogn, sover stort sett 30 min dupper i bæresele. Aksept for at situasjonen er dritt hjalp iallfall meg. Anonymkode: 81331...e12 1
Reign Skrevet 26. mai 2023 #19 Skrevet 26. mai 2023 Lindiis skrev (2 timer siden): Slet med det samme med min første. Endte opp med å dra til kiropraktor, viste seg at hun hadde en låsning i bekkenet som gjorde henne ukomfortabel. Venninna mi slet også med det her, og babyen hennes hadde låsning i nakken. Begge ble fin etterpå og mye enklere å legge. Kanskje verdt å sjekke? Kiropraktor?! På en baby? Og lot venninna di en kiropraktor knekke opp nakken til en baby?😮 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #20 Skrevet 26. mai 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Ok så fint å høre... Leser om alle som legger de i 19-20 tida i sengen, og sovner på 5 min. Helt utenkelig for min del. Legging på kvelden er et helv.... Anonymkode: da9af...8fc De har nok eldre babyer? Det vanlige er vel at baby legger seg samtidig som deg de første 3 mnd når de uannsett ikke har noe særlig døgnrytme, og så begynner man å legge dem tidligere etter det. Her tok det litt tid, minst 2 måneder, å gå fra "leggetid" 22-24 til at jeg kan legge henne kl. 19-20 (og i perioder har hun kjempet mot det og sovnet 21 igjen, er ett år nå). Da min var 3 mnd begynte jeg å legge litt før meg og gradvis tidligere. Men husker det var mye gråt og uro på kvelden den perioden, særlig rundt 19-22. Selv om jeg ammet masse. Det hjalp litt å ikke ha lange våkenperioder så hun ble overtrøtt. Tror hun var våken maks 1,5 time av gangen i den alderen Måtte heller ikke legge for tidlig. Var det for mye uro så sto vi bare opp igjen så fikk hun ligge litt i stua og kanskje sove litt på meg i sofaen igjen som da hun var yngre. Anonymkode: c605a...ed2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå