Gå til innhold

Bilen får problemer etter tur til verksted


gg123456

Anbefalte innlegg

Kort fortalt, så gikk bilen vår inn på verksted for å skifte støtfanger etter at noen traff bilen vår.

Etter at bilen kom tilbake fra verksted, har den begynt å fått problemer. Skjønner at problemer kan selvsagt oppstå uansett hva,  men har aldri hatt problemer med bilen før, og den har ikke kjørt mer enn 60.000km  og var eu godkjent i fjor uten noen feil om mangler.

Plutselig nå så er det problemer med motoren og bilen kjører ikke raskere enn 20km/t (problem med diesel dyse). Sist uke var det også plutselig problemer med bremsene som jeg måtte få fikset. 

Har verkstedet gjort noe galt eller er dette helt tilfeldig? Er sykt vanskelig å tro at akkurat etter å få bilen utlevert, skal den få et nytt problem hver uke.

Hvordan eventuelt gå frem med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde lignende problem bilen stoppet 500 m fra verkstedet, verkstedet nektet all skyld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trøndermann38 skrev (12 minutter siden):

Hadde lignende problem bilen stoppet 500 m fra verkstedet, verkstedet nektet all skyld

Hva gjorde du videre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gg123456 skrev (2 minutter siden):

Hva gjorde du videre? 

Jeg vraket bilen etter å ha klaget lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
gg123456 skrev (4 minutter siden):

Hva gjorde du videre? 

Ta bilen til et annet verksted og hør hva de har å si om grunnen til problemene

Anonymkode: daa2d...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En reparasjon av støtfanger skal ikke ha noe å si for motoren, så her kan jeg ikke se noen sammenheng. Dette er nok rent tilfeldig

Anonymkode: 0076d...c5a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis du har bil under 100.000km, bør du har super forsikring,  den dekker alt. Også motorfeil.

Har du fulgt servicer på bilen så skal ikke bremser bli dårlige. Med mindre du vet du bremser mye, feks fordi du bor i en bratt bakke. 

Jeg mistenker at noe er muffens med verkstedet. Så jeg ville absolutt ha prøvd et annet verksted. 

Men nå skriver du ikke hvilke bil du har. Jeg har hatt feks leiebil, der jeg endte opp med å bytte inn igjen 3 biler alle VW polo, der den nyeste hadde gått bare 10.000km. Men prekært ting som gikk i stykker, feks kom ikke ut og inn dører og vinduer som ble åpnet lukket seg ikke igjen. Litt kaldt på vinteren 

Anonymkode: 84b70...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

En reparasjon av støtfanger skal ikke ha noe å si for motoren, så her kan jeg ikke se noen sammenheng. Dette er nok rent tilfeldig

Anonymkode: 0076d...c5a

Kommer jo an på om støtfangeren er klemt inn mot motor eller ikke

Anonymkode: 84b70...a05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
gg123456 skrev (8 timer siden):

Kort fortalt, så gikk bilen vår inn på verksted for å skifte støtfanger etter at noen traff bilen vår.

Etter at bilen kom tilbake fra verksted, har den begynt å fått problemer. Skjønner at problemer kan selvsagt oppstå uansett hva,  men har aldri hatt problemer med bilen før, og den har ikke kjørt mer enn 60.000km  og var eu godkjent i fjor uten noen feil om mangler.

Plutselig nå så er det problemer med motoren og bilen kjører ikke raskere enn 20km/t (problem med diesel dyse). Sist uke var det også plutselig problemer med bremsene som jeg måtte få fikset. 

Har verkstedet gjort noe galt eller er dette helt tilfeldig? Er sykt vanskelig å tro at akkurat etter å få bilen utlevert, skal den få et nytt problem hver uke.

Hvordan eventuelt gå frem med dette?

Hvis du hadde skrevet skaden i første innlegg ,  så er det lettere å svare riktig. 

Du har fått skade i støtfanger, er denne støtfangeren da klemt inn eller bare overflate skadet?

En tett dyse er vanlig å skifte. Vet ikke om det skulle ha vært gjort på service, da jeg ikke har dieselbiler selv. Men følger du service så skal du ikke måtte bytte noe imellom.  Bremsene dine kan ha fått en trøkk i kollisjonen.  Finner man flere skader påført av en hendelse, kan dette ettermeldes hos forsikrings stedet. Dog er det slik at borcdu feks i en bratt bakke og du vet du bruker bremsene mye, så slites de også raskere

 

Anonymkode: 84b70...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollisjon med en litt klemt støtfanger har ABSOLUTT INGENTING å gjøre med en dårlig dyse. Motoren skal være rimelig skadet før en dyse tar kvelden også. Dysefeil skjer titt og ofte. Dessverre er det knalldyrt (ofte 10000+ per dyse) Skal bremsene ha tatt noe som helst skade så skal det også ha vært en kjempekraftig smell. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akay skrev (4 timer siden):

En kollisjon med en litt klemt støtfanger har ABSOLUTT INGENTING å gjøre med en dårlig dyse. Motoren skal være rimelig skadet før en dyse tar kvelden også. Dysefeil skjer titt og ofte. Dessverre er det knalldyrt (ofte 10000+ per dyse) Skal bremsene ha tatt noe som helst skade så skal det også ha vært en kjempekraftig smell. 

Altså han så traff bilen kom jo i 20-25km/t og hele fronten på bilen var ødelagt, så kan det ikke ha vært pga kollisjonen da? 

 

Kan ikke være helt tilfeldig at bremsene begynte å lage lyder samme dag jeg fikk bilen tilbake fra verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig lav sannsynlighet for at dysen har noe med byttet av støtfanger å gjøre. Men det kan skje at en kommer borti ledninger man ikke skulle vært borti en sjelden gang.

Bremsene har 100% sikkert ikke noe med dette å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gg123456 skrev (På 26.5.2023 den 12.24):

Altså han så traff bilen kom jo i 20-25km/t og hele fronten på bilen var ødelagt, så kan det ikke ha vært pga kollisjonen da? 

 

Kan ikke være helt tilfeldig at bremsene begynte å lage lyder samme dag jeg fikk bilen tilbake fra verksted.

25 kmt i timen er ikke en stor smell. Fronten din er av plast. Tåler ingenting. At bremsene hyler skyldes som oftes gnissing av at baksiden av bremseklossen er tørr. Litt kobberfett e.l løser dette. Alternativt kan du også ha fått en stein mellom bremseskjold og bremseskive. Det hyler også. 
Det sitter forøvrig store stålbjelker bak støtfangeren din som beskytter resten av motor etc. så dysefeilen din hadde kommet uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ett forsikringsoppgjør?  (stor skade i front?) for sånt kan dra med seg mye problemer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...