Gå til innhold

Betalt for tid på flyplass og reisetid når man er på jobbreise?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Om man er på jobb i utlandet fra 08:00-17:00, så kjøres rett til flyplass, for så å måtte vente der i 3 timer på flyet hjem. Skal man da ha betalt for denne tiden, eller er den «dødtiden» ansett som fritid?

Anonymkode: ed00d...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Faren min reiser hele tida på jobb og avspaserer den tiden slik jeg har skjønt. Vet ikke om han får noe ekstra betalt, har en grunnlønn på 3 millioner.

Anonymkode: 6ee32...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er reisetid/arbeidstid og skal kompenseres. Det er ikke fritid. Hilsen offentlig ansatt.

Anonymkode: 8b00b...afb

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I min jobb får jeg betalt for reisetid, inkludert venting på flyplass. 

Anonymkode: a5800...fc9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er statlig ansatt og får det kompensert i form av avspasering.

Anonymkode: ba42b...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobber i staten og kan velge om jeg vil ha reisetiden til avspasering eller utbetaling. Så ja, jeg får betalt for å vente 3 timer på flyplassen dersom det er nødvendig.

Anonymkode: 140cf...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg jobber privat, vi får ikke noe ekstra kompensasjon for reiser i det hele tatt. Men jeg tar meg fri når jeg ønsker, så det blir jo som jeg avspasserer.

Anonymkode: d7730...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det må du høre om din jobb om. Dette er det ikke noen regel på. 

I min forrige jobb fikk vi kompsensert inntil 3 timer reisetid (altså kunne skrive det på flex-kontoen som plusstid). 

Anonymkode: 14e2d...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er statlig ansatt og får det kompensert i form av avspasering.

Anonymkode: ba42b...2a0

Jeg også. Også statlig ansatt. Vel - det er teorien. I praksis skriver jeg ikke timer, og jeg har ikke tid til å avspasere…

Anonymkode: 775b1...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør komme frem av din jobbeskrivelse. Typisk for oss, i privat industri, er at reising er en del av pakka du får betalt for. Derfor er det viktig for meg om det er 1.5 eller 5 timer transit på en flyplass når jeg reiser langt. Jeg får ikke ekstra lønn for dette, ei heller avspassering. Men lønn og bonus og aksjer er såpass bra at jeg klager ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hos oss kommer det ann på stillingen din.

Jeg som leder får ikke ekstra betalt for dette, men jeg styrer dagene min selv og avspaserer når jeg hat mulighet til dette.

Dette gjelder alle oss i lederposisjoner som er «egenrådige nok» til å være særdeles fri stilling etter arb. miljøloven.

De som er produksjonsarbeidere får betalt dette pr time.

Anonymkode: 58c6c...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Om man er på jobb i utlandet fra 08:00-17:00, så kjøres rett til flyplass, for så å måtte vente der i 3 timer på flyet hjem. Skal man da ha betalt for denne tiden, eller er den «dødtiden» ansett som fritid?

Det kommer an på stillingen din, og om du er privat eller offentlig ansatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

skriver timer for alt slikt til avspasering. Får ikke overtid for reiser til møter/ kurs.

Anonymkode: e26cf...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi har en egen kode i SAP for Reisetid, det kompenseres med en timerate time for time til du er hjemme. 

Anonymkode: c1d86...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I min jobb kompenseres alt time for time. Så det som kommer utover vanlig arbeidstid går inn på flexkonto

Anonymkode: 0e8ff...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi får også reisetid som kan avspaseres. Men i motsetning til vanlig fleksitid slettes den ikke ved nyttår, så vi kan i teorien spare timer i mange år. Men hadde en kollega som ble pålagt å ta ut timene da han hadde passert 100 av dem.

Anonymkode: 155c5...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...