AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #1 Skrevet 25. mai 2023 Jeg blir GAL av disse jævla babyshowerne. Synes det er dumt i seg selv, men å få det hver gang man er gravid?! Synes det er noe veldig barnslig over det. Og så oppmuntres det til å kjøpe gaver over en lav sko, til tross for at den gravide har alt som trengs fra før. Men man kan jo ikke møte opp uten gave uansett. Og så er det forventa at alle tar med hver sin matrett eller dessert. Det er et forbanna stress som passer dårlig med en hektisk hverdag. Er det ikke nok å få en babyshower første gang man er gravid? Må man virkelig ha det hver gang når man snart nærmer seg 30?! Anonymkode: fecb1...b0d 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #2 Skrevet 25. mai 2023 Personlig vil jeg heller at noen kommer på barselgrøt og ikke babyshower. Men noen elsker jo amerikanske tradisjoner. Anonymkode: d8b9c...b67 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #3 Skrevet 25. mai 2023 Aldri møtt noen som har hatt babyshower og jeg er bare 30. Har ikke hatt selv heller. Jeg tenker det sier litt om hvilken type mennesker som har det. Jeg omgås hvertfall ingen tydeligvis. Ellers så er det kanskje ikke så vanlig i Norge. Anonymkode: 3030d...7ed 3
Tuppeluri Skrevet 25. mai 2023 #4 Skrevet 25. mai 2023 Jeg tenker at det holder med babyshower til første ungen om man først skal ha en. Hvis man er en venneflokk på 10, og ALLE barna skal ha hver sin babyshower så blir det veldig mange babyshowere i løp av noen år. Å det er ihvertfall unødvendig om foreldrene har ALT de trenger til neste baby. Da er det bedre at de sier til nære og kjære at de mangler noe, også kan man heller gå til spleis for hverandre. 2
Skyblue7 Skrevet 25. mai 2023 #5 Skrevet 25. mai 2023 Er gravid for 3 gang, og har nettop hatt min 3 babyshower. Veldig koslig ☺️ 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #6 Skrevet 25. mai 2023 Skyblue7 skrev (2 minutter siden): Er gravid for 3 gang, og har nettop hatt min 3 babyshower. Veldig koslig ☺️ Herregud. Synes de tvangsinviterte også det? Anonymkode: 2dc66...26b 3 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #7 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Personlig vil jeg heller at noen kommer på barselgrøt og ikke babyshower. Men noen elsker jo amerikanske tradisjoner. Anonymkode: d8b9c...b67 Samme her. Jeg nektet å ha noen babyshower, dels fordi jeg ikke ønsker så mye oppmerksomhet, men mest fordi jeg selv ikke har noe ønske om å sitte og småprate i timesvis med en venninnes kolleger og perifere venner, så jeg kan ikke forstå at noen ønsker å gjøre det med mine kolleger og venner heller. For det er jo selvsagt om å gjøre å invitere flest mulig folk, så da går man bredt ut 🙄 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Aldri møtt noen som har hatt babyshower og jeg er bare 30. Har ikke hatt selv heller. Jeg tenker det sier litt om hvilken type mennesker som har det. Jeg omgås hvertfall ingen tydeligvis. Ellers så er det kanskje ikke så vanlig i Norge. Anonymkode: 3030d...7ed Ikke så vanlig i Norge? Det har dessverre blitt ekstremt vanlig, vanskelig ikke å få med seg det. Anonymkode: fecb1...b0d
Skyblue7 Skrevet 25. mai 2023 #8 Skrevet 25. mai 2023 Ja det virket som alle koste seg ja ☺️ Jeg var i bahyshower til min svigerinne noen uker før, like kjekt det! 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #9 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Herregud. Synes de tvangsinviterte også det? Anonymkode: 2dc66...26b Der sa du det ja, jeg føler meg så til de grader tvangsinvitert 🥲 Hadde dødd om jeg måtte i tre babyshowers til samme dame. Anonymkode: fecb1...b0d 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #10 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Herregud. Synes de tvangsinviterte også det? Anonymkode: 2dc66...26b Ja alle koste seg ☺️ Anonymkode: ad10e...765 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #11 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Der sa du det ja, jeg føler meg så til de grader tvangsinvitert 🥲 Hadde dødd om jeg måtte i tre babyshowers til samme dame. Anonymkode: fecb1...b0d Det er 365 dager i året, vi lever i snitt i 85 år og en gjennomsnittlig kvinne føder vel 1,4 barn i disse tider. Høres ikke så slitsomt ut egentlig 😉 Anonymkode: ad10e...765 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #12 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja alle koste seg ☺️ Anonymkode: ad10e...765 Det vet du ikke... jeg finner fort på å si at en babyshower er koselig, men det betyr jo ikke at jeg faktisk har kost meg. Man sitter jo ikke i babyshoweren og sier at dette suger, liksom. Personlig vil jeg heller vaske ti gamle og skitne kjøleskap enn å være i babyshower. Anonymkode: fecb1...b0d 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #13 Skrevet 25. mai 2023 Har vært i babyshower to ganger og syns det var kos! Men det er jo fullt mulig å takke nei til en invitasjon om man hater sånne ting. Anonymkode: b1412...270 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #14 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det vet du ikke... jeg finner fort på å si at en babyshower er koselig, men det betyr jo ikke at jeg faktisk har kost meg. Man sitter jo ikke i babyshoweren og sier at dette suger, liksom. Personlig vil jeg heller vaske ti gamle og skitne kjøleskap enn å være i babyshower. Anonymkode: fecb1...b0d Det er jo lov å ikke komme? Trenger ingen legeattest for det? Man kan ikke tenke sånn hver gang det er selskap. Det finnes folk som hater bursdagsselkap, tivselskvelder på skolen og folksomme 17 mai feiringer også, men syns ikke man skal slutte å invitere til sosiale samlinger fordi ☺️ Anonymkode: ad10e...765 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #15 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har vært i babyshower to ganger og syns det var kos! Men det er jo fullt mulig å takke nei til en invitasjon om man hater sånne ting. Anonymkode: b1412...270 Man kan jo egentlig ikke det om det er en god venninne. Prøvde å lete etter unnskyldninger uten hell, og å lyve om sånne ting er jeg ikke komfortabel med. Så da må man jo bare møte opp. Anonymkode: fecb1...b0d 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #16 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo lov å ikke komme? Trenger ingen legeattest for det? Man kan ikke tenke sånn hver gang det er selskap. Det finnes folk som hater bursdagsselkap, tivselskvelder på skolen og folksomme 17 mai feiringer også, men syns ikke man skal slutte å invitere til sosiale samlinger fordi ☺️ Anonymkode: ad10e...765 Men det er tingen, jeg elsker egentlig selskap, 17. mai og alt det der. Men babyshower får jeg ikke til å like. Synes det er en dum "tradisjon", og i hvert fall når det blir flere ganger til samme dame. Anonymkode: fecb1...b0d 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #17 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man kan jo egentlig ikke det om det er en god venninne. Prøvde å lete etter unnskyldninger uten hell, og å lyve om sånne ting er jeg ikke komfortabel med. Så da må man jo bare møte opp. Anonymkode: fecb1...b0d Jeg personlig ville mye heller at en venninne ikke kom, enn at hun stilte mens hun egentlig hadde mislikt å være der og så ned på hele 'konseptet'. Det hadde ødelagt mye av kosen for meg! Man merker jo det ganske fort når folk sitter og mistrives - og det går utover resten av selskapet Anonymkode: b1412...270
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #18 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg personlig ville mye heller at en venninne ikke kom, enn at hun stilte mens hun egentlig hadde mislikt å være der og så ned på hele 'konseptet'. Det hadde ødelagt mye av kosen for meg! Man merker jo det ganske fort når folk sitter og mistrives - og det går utover resten av selskapet Anonymkode: b1412...270 Synes selv jeg kamuflerer mistrivsel ganske godt. Jeg prøver jo å gjøre noe fint ut av det, sitter aldri og er sur! Tenker bare i mitt stille sinn at det er dritt. Hadde ikke hatt samvittighet til å lyve for å slippe unna (og jeg er en elendig løgner), men man kan jo ikke akkurat fortelle st man ikke kommer fordi man generelt synes at babyshower er idiotisk. Det er jo bare ikke sosialt akseptert. Anonymkode: fecb1...b0d
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #19 Skrevet 25. mai 2023 Er det ikke bare la være å komme? Om det er en god venninne kan du jo bare være ærlig? Om noen ønsker å lage babyshower for noen, eller ha det selv, så er det jo for å gjøre noe hyggelig sammen, så vil tro at de andre gjestene, inkludert den gravide setter mer pris på at surpomper som deg ikke dukker opp. Jeg ville iallefall ikke hatt «venner» der a ikke klarer å glede seg på mine vegne. Da er det bedre at de blir hjemme. Anonymkode: 512bb...7ae 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #20 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synes selv jeg kamuflerer mistrivsel ganske godt. Jeg prøver jo å gjøre noe fint ut av det, sitter aldri og er sur! Tenker bare i mitt stille sinn at det er dritt. Hadde ikke hatt samvittighet til å lyve for å slippe unna (og jeg er en elendig løgner), men man kan jo ikke akkurat fortelle st man ikke kommer fordi man generelt synes at babyshower er idiotisk. Det er jo bare ikke sosialt akseptert. Anonymkode: fecb1...b0d Hvorfor kan du ikke si det? Kan du ikke være ærlig med vennene dine? Anonymkode: 512bb...7ae 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå