Gå til innhold

Depresjon.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg skriver dette her. Jeg må bare få det litt ut, og kanskje kan noen av dere gi noen gode råd? Kanskje noen her sliter med det samme, eller har gjort det og kommet ut av det. Det er min drøm. Å komme meg ut av det. Men det virker så håpløst.... Jeg har vært hos 5 forskjellige psykologer i mitt liv, med varierende resultat. Jeg vet jo at jeg til syvende og sist må gjøre jobben selv. 

Jeg er så frustrert, for jeg burde være lykkelig. Jeg har det bra, har en snill samboer, god økonomi og god helse. Men jeg har slitt med depresjon i mange år. Jeg er helt nummen innvendig. Når jeg våkner om morgenen gleder jeg meg bare til kvelden, når jeg kan legge meg under dyna og ikke ha med noe eller noen å gjøre. Jeg føler ingen glede, bare tristhet og tomhet og håpløshet.  Jeg har ingenting jeg ser frem til, og alt er et ork. Hverdagen er et ork, og består kun av det samme, dag ut og dag inn. Men samtidig har jeg ikke lyst til å gjøre noe annet heller. Jeg synes så synd på samboeren min. Jeg prøver virkelig å ta meg sammen noen ganger, men jeg klarer det bare ikke over tid. Jeg er helt tom for energi. 

Jeg har ikke så mange venner, og de jeg har skyver jeg fra meg. Jeg har ikke noe å gi dem. 

De gangene jeg er sammen med venner, eller ikke kan unngå folk, setter jeg opp en falsk fasade, smiler, skravler og ler. De jeg har åpnet meg litt opp for, får sjokk, for jeg virker jo så glad og sprudlende og sosial.  Og jeg som er verdens minst sosiale menneske. Jeg er egentlig litt redd for folk. iallfall for fremmede, men også for mange jeg kjenner. 

Jeg lurer på hvordan jeg ska hjelpe meg selv for at livet skal bli bedre....  Råd tas imot med takk. ❣️

*håpløs*

Anonymkode: ded9e...241

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...