Gå til innhold

En stor dilemma, kjærlighetsdrama og sosial krets :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begynte på studie ifjor og traff en 34 åring som jeg senere forelsket meg i. Jeg er 23. Vi er ganske nære og gjort noe intime ting, men ikke sex. Jeg kan si med nesten 100% sikkerhet at jeg har sterke følelser for meg og har aldri møtt noen som er så snill som han er, men vi er ikke kjærester. her er noen punkter jeg har problemer med å gå i offisiell forhold

• 12 år aldersforskjell
  • Han er utenlandsk fra et land hvor sosiale kretsen min har problemer med
  • familien min kommer til å være imot det
  • Mulig han ikke vil inn i forhold med meg

Men følelsene er så sterke og har vært det lenge, de er bare så ekte og de blir enda sterkere med tid. Redd for å miste kontakt med han etter studietid. Eller er det mulig han alltid vil være meg nær?

Anonymkode: 6e96c...1a4

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres mye ut, men tror du burde vurdere at dette er noe du bare føler nå. Du ser han hver dag fordi dere studere sammen, men hvis du møter andre  vil nok følelsene vaskes fort bort.

Anonymkode: 3a8ed...509

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere er jo ikke sammen, men likevel får du godsakene hans , der er jo positivt. Du trenger ikke å bli sammen med han, bare la ting ta den veien den tar og hvis dere har det behagelig så er det ikke noe grunn til å stress. Det med at han er eldre er jo ikke farlig og venner/familie trenger ikke vite noe som helst om det dere har sammen.

Anonymkode: f29b5...4db

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

gjort noe intime ting,

håper du ikke har sugd en 12 år eldre Arabisk mann?

Anonymkode: 62278...f2a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du burde heller bytte ut den sosiale rasistiske kretsen din 

Anonymkode: d8142...2c2

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

håper du ikke har sugd en 12 år eldre Arabisk mann?

Anonymkode: 62278...f2a

Hvorfor ikke det? Har du noe i mot arabiske menn? Hvilke land konkret? Eller vet du ikke at det er mange land? Rasisme heter de fordommene der 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere er ikke sammen så det betyr at du kan date andre samtidig og du er ikke sammen med de du dater så du kan fortsatt ha et nært forhold med han, hvis ingen av dere tar det opp det med å være i forhold, trenger jo ikke du å stresse med det. Deussten får du fullpakket av det å være sammen uten å være sammen. Ser ikke noe problem med det

Anonymkode: cf7e1...83f

Skrevet

Lar du kretsen din bestemme hvem du skal date?

AnonymBruker
Skrevet

Du får tenke over hvem som er viktigst for deg, familie og venner eller han?

Forholdet vil uansett ikke vare livet ut, men familie og venner kan du ha i svært mange år til.

Anonymkode: 08d06...fcf

AnonymBruker
Skrevet

Dere liker hverander og har et nært forhold. Hva mer trenger du? Du trenger da ikke gjøre ting komplisert som å vise han frem dersom du er usikker. Da kan det hende du mister han for godt

Anonymkode: 1ea43...79b

AnonymBruker
Skrevet

Når forholdet tar slutt er du like aktuell som partner for andre menn som en mann med kjøpe dame fra Thailand er blant kvinner.

Nina?  Er ikke det hun som var sammen med ........  ???

Anonymkode: 449e5...122

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trives du med forholdet så behold det sier jeg. Ikke noe mer vits å lage styr ved blande inn overfladiske venner. De skjønner ingenting uansett. 

Anonymkode: 0b555...371

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Når forholdet tar slutt er du like aktuell som partner for andre menn som en mann med kjøpe dame fra Thailand er blant kvinner.

De mennene som henter damer fra Thailand får faktisk mye bedre deal enn å date damer her. Ei gyllen farget med langt silke svart hår fremfor 50 år gammel lubben biker kjerring, men nok om det. Hun er usikker på å gjøre forholdet kjent, så vidt jeg vet så er dem ikke sammen engang, men ganske nære og hun får oppleve alt kjærestepar får. Så ser ikke problemet.

Anonymkode: 0b555...371

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hei resett og breivikfan! Bare rasister tenker sånn, ikke vanlige folk, så din mening er like betydningsløs som fuglebæsj 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere har holdt mye sammen i et år, vært delvis intime med hverandre. Men dere kan tydeligvis ikke snakke nok sammen, siden du ikke har snakket med ham om dette. Hvordan tror du det vil være å ev. dele livet med en mann som du ikke kan snakke med om de viktige tingene i livet?

Anonymkode: a2efc...c62

Skrevet

Du burde heller prøve å møte noen andre, forelskerser går over. Du er i begynnelsen av livet, vil du virkelig binde deg til en som er nærmere 40?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror største problemet ditt blir aldersforskjellen og eventuelle kulturforskjeller.

Var selv sammen med en 8 år eldre mann da jeg var i tidlig 20årene.

Det jeg ikke skjønte da var at hjernen min ikke var helt ferdig modnet. Mens hans var. Dermed var han fortsatt den som passet best sammen med en som hadde den mentale alderen på 22 da jeg begynte å nærme meg 30årene. 

Jeg forandret meg mye på de årene og ble etterhvert eldre mentalt enn han selv om han nærmet seg 40. 

Sett i ettertid føler jeg at jeg gav bort mye av ungdomstiden min til han da han var klar for å etablere seg så jeg hang meg på og fikk barn med han i tidlig 20årene. Helt klart mitt eget valg. Men jeg hadde ikke fått det om det ikke var for han. Og i etterpåklokskapens lys så ser jeg at jeg hadde hatt godt av å vente til jeg var litt eldre. Føler jeg har gått glipp av en del dessverre. Fikk for lite tid til å fokusere kun på meg selv og prioriteringe meg selv. Det ble alt for raskt mann og barn og hus og hjem.

Skilsmisse ble det også etterhvert som vi vokste fra hverandre. 

En ting du må ta med i betraktningen når det kommer til arabiske menn så er det at veldig mange av dem er liberale og vestlige helt til ting blir seriøst og man gifter seg eller får barn. Da begynner plutselig kultur og religion å bli viktig for dem. Og at du og eventuelle barn ikke skal bringe skam over han og familien. Klarer du å leve med at du og barna dine skal leve etter arabisk kultur?

Anonymkode: 98cd8...a84

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er vel bare en fordel å være dårlig partner for rasister?

Anonymkode: 2ca8e...ac2

AnonymBruker
Skrevet

Du er jo veldig ung, må du absolutt definere noe? Hva med å bare leve og se hvordan det utvikler seg? Det er da ikke behov for å involvere hverken venner eller familie før dere evt er der at dere begge ønsker et seriøst forhold.

Men... Kulturforskjeller skaper nesten alltid problemer. Så her skal du uansett bruke tiden godt og ikke stresse inn i noe. Alder er også noe som kan være problematisk.

Anonymkode: e0e49...109

AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig - jeg ville dropper det. Et forhold som har så mange utfordringer vil bli krevende. 

Anonymkode: f3369...166

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...