AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #1 Skrevet 25. mai 2023 Ville du da mistet håpet om å få deg ny partner dersom du også opplevde samlivsbrudd rundt samme alder? Mora mi har aldri vist noen interesse for å få seg ny kjæreste. På fritiden har hun alltid sittet hjemme i sofaen og strikket, spiser pizza og enkle måltider. Sminker seg aldri. Sitter mest hjemme eller går turer alene. Så kan det være hennes livsstil, at hun ikke tok initiativ, eller at menn ikke ville ha henne? Som hennes datter er jeg jo redd for å ende opp som evig alene og singel fra 30-åra til jeg dør (jeg har selv vært i langt forhold på 13 år). Anonymkode: 0d889...e40 2
Ananas. Skrevet 25. mai 2023 #2 Skrevet 25. mai 2023 Hvordan ser du for deg at mora di skulle møtt en ny mann? Det er vel der det største potensialet for å gjøre ting annerledes enn ligger - i å faktisk komme seg ut og gjøre noe. Hvis hun stort sett bare er hjemme, så prøver hun jo heller ikke. Så nei, det er ikke sånn at der der går i arv, akkurat. 3 6
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #3 Skrevet 25. mai 2023 Vet ikke helt, jeg. Nå har jeg aldri fikset forhold selv, det lengste forholdet jeg har hatt var 5 år. Har vært singel siden 2008 nå. Moren min var sammen med stefaren min fram til de ble gamle begge to, så har ikke gått noe i arv fra henne til meg der. (der er det mest at jeg så de destruktive forholdet de hadde og det skulle jeg ikke ha i hvert fall) Så jeg tenker jo litt på datteren min. Hun er snart voksen nå, men hun har aldri hatt noen rollemodeller for sunt forhold, ikke usunt forhold heller da. Så kanskje hun også kommer til å være evig singel fordi det er det hun har vært vant til å se rundt seg. (Faren hennes har aldri vært singel, men han har valgt å gifte seg med en drage så datteren min har ikke noe god rollemodell der heller) Anonymkode: cbef5...77a 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #4 Skrevet 25. mai 2023 Vel, jeg er mora til noen og singel I en alder av 47. Må nok innse at jeg sannsynligvis kommer til å bli alene resten av livet, men syns ikke man skal se på en mann som livsnødvendige, man kan vel leve lykkelig uten. Anonymkode: ddf66...4b6 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #5 Skrevet 25. mai 2023 Hvis hun ikke har interesse, så har hun vel ikke savnet det? Og i ditt tilfelle, så er du jo ikke mora di? Hvis du savner sex, nærhet, samtalepartner, eller vaktmester, så gjør du noe med det. Hvis lysten mangler, så er det få som savner den. Husker eks svigermor gjorde litt inntrykk, da hun som fersk 50-åring erklærte, at nå var hun offisielt ferdig med mannfolk for alltid. Foreløpig ser det ut som at datteren har gått i samme spor. Anonymkode: 43f2d...4a3 5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #6 Skrevet 25. mai 2023 Hva i alle dager har morra di å gjøre med at du er singel? Anonymkode: 5276c...e55 10 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #7 Skrevet 25. mai 2023 Ja jeg har det sånn.. Moren min har vært enslig siden hun var 41, ble kald og uinteressert i menn etter et forhold med en "mannebaby" hun måtte gjøre alt for og stå på pinne for som ga lite igjen. Hun stortrives som singel og er nå 76. Jeg er nå 41 selv og kom ut av et dårlig forhold for noen år siden og har helt mistet troen på menn så tror jeg forblir singel resten av livet med så dårlig kvalitet av menn det er ute nå i en ødelagt datingkultur hvor menn ikke engang gidder å kjøpe blomster på bursdagen til dama. Drømte alltid om et varig ideelt forhold, men heller singel enn i et dårlig middels bra forhold Anonymkode: 3a29a...421 6 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #8 Skrevet 25. mai 2023 Nah, fungerer ikke helt sånn. Min mor har aldri hatt interesse for å finne ny mann, da faren min var en drittsekk. Alkoholiker med sinneproblemer. Så hun har jo aldri prøvd å finne noen heller, hun sitter også foran tv'en og strikker. Koser seg i eget selskap og katten. Om jeg hadde opplevd samlivsbrudd rundt den alderen og ble ensom, hadde jeg jo heller ikke sittet inne hver dag. Anonymkode: 669cc...15b 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #9 Skrevet 25. mai 2023 Ts her. Jeg tar heller et middels forhold enn å sitte alene i en sofa. Har høy sexdrift og trenger masse sex men fast partner. Og vil både gi og motta kjærlighet. Vil kobbe hardt for et forhold. Om jeg så måtte lage torskeretter til middag hver eneste dag! Anonymkode: 0d889...e40 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #10 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts her. Jeg tar heller et middels forhold enn å sitte alene i en sofa. Har høy sexdrift og trenger masse sex men fast partner. Og vil både gi og motta kjærlighet. Vil kobbe hardt for et forhold. Om jeg så måtte lage torskeretter til middag hver eneste dag! Anonymkode: 0d889...e40 Da er det jo ingen sak! Mange middels menn der ute som folk har kvittet seg med. Det er bare å plukke Anonymkode: 63837...23c 9 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #11 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts her. Jeg tar heller et middels forhold enn å sitte alene i en sofa. Har høy sexdrift og trenger masse sex men fast partner. Og vil både gi og motta kjærlighet. Vil kobbe hardt for et forhold. Om jeg så måtte lage torskeretter til middag hver eneste dag! Anonymkode: 0d889...e40 Då veit du korleis du sjølv vil ha det. Topp for deg! Anonymkode: 1e915...31a 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #12 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her. Jeg tar heller et middels forhold enn å sitte alene i en sofa. Har høy sexdrift og trenger masse sex men fast partner. Og vil både gi og motta kjærlighet. Vil kobbe hardt for et forhold. Om jeg så måtte lage torskeretter til middag hver eneste dag! Anonymkode: 0d889...e40 Middels er gjennomsnittlig, og tross alt som forhold flest. Det er også blitt vanligere med særboende kjærester, og andre konstellasjoner, som kanskje kunne ha reddet moren din fra å miste lysten på mann. Du har fokus på det du ønsker deg, så det går nok bra 🌹 Anonymkode: 43f2d...4a3 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #13 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ville du da mistet håpet om å få deg ny partner dersom du også opplevde samlivsbrudd rundt samme alder? Mora mi har aldri vist noen interesse for å få seg ny kjæreste. På fritiden har hun alltid sittet hjemme i sofaen og strikket, spiser pizza og enkle måltider. Sminker seg aldri. Sitter mest hjemme eller går turer alene. Så kan det være hennes livsstil, at hun ikke tok initiativ, eller at menn ikke ville ha henne? Som hennes datter er jeg jo redd for å ende opp som evig alene og singel fra 30-åra til jeg dør (jeg har selv vært i langt forhold på 13 år). Anonymkode: 0d889...e40 Det hadde hun fått bestemt selv.hun er voksen. Anonymkode: 68ec9...0ad 5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #14 Skrevet 25. mai 2023 Jeg er ikke moren min, så nei. Mamma sitt kjærlighetsliv påvirker ikke meg. Hun er lykkelig gift med pappa, de giftet seg og fikk to barn tidlig i tyveårene. Mitt søsken gjorde det samme, fikk to barn og giftet seg tidlig. Jeg er 36 og trives godt som singel og er frivillig barnløs. Anonymkode: a4409...ff8 3 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #15 Skrevet 25. mai 2023 Deg igjen ja. Dette har du laget en tråd om før. Hvorfor er du så fiksert på moren din? Hva med å leve ditt eget liv? Anonymkode: 5d007...46b 3 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #16 Skrevet 26. mai 2023 Kunne vært verre. Moren min ble enke som 39-åring. Etter dette hadde hun noen mer eller mindre kortvarige forhold flere år etter, men de fleste av de mennene var slemme mot henne. En av dem mishandlet henne fysisk også, og som student hadde hun et par ganger blåmerker i ansiktet jeg så hun hadde prøvd å skjule med sminke. Jeg prøvde å anmelde til politiet, men de ville ikke ta imot noen anmeldelse - det måtte visst komme fra henne selv. Hun nektet å anmelde. Endte med at han svindlet henne for penger også, mye penger, før hun endelig kastet han ut. Et par år etter døde hun av kreft. Selv er jeg 41, og har et samlivsbrudd bak med (da jeg var 31, et helt meningsløst og kjærlighetsløst ekteskap jeg bare inngikk fordi han mente jeg var så sær at ingen andre ville ha meg). Men, da jeg var 38 møtte jeg mannen i mitt liv! En intelligent, smart, kjekk og god mann. Aldri følt meg lykkelig før vi møttes. Det kan altså være håp. Men, vær kritisk til hvem du slipper inn i livet ditt og vær sikker på at det er en person med gode egenskaper som behandler deg godt. Det som skjedde med mamma var grusomt, og har alltid hatt dårlig samvittighet fordi jeg ikke klarte å hjelpe henne. Og nå er hun død, rakk aldri å finne en ny mann som behandlet henne med respekt og godhet dessverre. Anonymkode: 32471...aa6 2 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #17 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kunne vært verre. Moren min ble enke som 39-åring. Etter dette hadde hun noen mer eller mindre kortvarige forhold flere år etter, men de fleste av de mennene var slemme mot henne. En av dem mishandlet henne fysisk også, og som student hadde hun et par ganger blåmerker i ansiktet jeg så hun hadde prøvd å skjule med sminke. Jeg prøvde å anmelde til politiet, men de ville ikke ta imot noen anmeldelse - det måtte visst komme fra henne selv. Hun nektet å anmelde. Endte med at han svindlet henne for penger også, mye penger, før hun endelig kastet han ut. Et par år etter døde hun av kreft. Selv er jeg 41, og har et samlivsbrudd bak med (da jeg var 31, et helt meningsløst og kjærlighetsløst ekteskap jeg bare inngikk fordi han mente jeg var så sær at ingen andre ville ha meg). Men, da jeg var 38 møtte jeg mannen i mitt liv! En intelligent, smart, kjekk og god mann. Aldri følt meg lykkelig før vi møttes. Det kan altså være håp. Men, vær kritisk til hvem du slipper inn i livet ditt og vær sikker på at det er en person med gode egenskaper som behandler deg godt. Det som skjedde med mamma var grusomt, og har alltid hatt dårlig samvittighet fordi jeg ikke klarte å hjelpe henne. Og nå er hun død, rakk aldri å finne en ny mann som behandlet henne med respekt og godhet dessverre. Anonymkode: 32471...aa6 en rar feil snek seg inn i førstr vsnitt: skulle stå at "og da jeg besøkte henne mens jeg var student, hadde hun et par ganger blåmerker i ansiktet jeg så hn hadde prøvd å skjule med sminke." Hatet den fyren så intenst, men mamma ventet altfor lenge med å kaste han ut av livet sitt. Anonymkode: 32471...aa6 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #18 Skrevet 26. mai 2023 Nei, sånt går jo ikke i arv. Du kan jo aktivt lete etter en partner, om det er viktig for det. Din mor gjorde jo åpenbart ikke det. Det å ha en partner er heller ikke viktig for meg slik livet mitt er nå, og derfor har jeg også vært singel de siste 10 årene. Men skulle det plutselig bli viktig for meg igjen, så kan jeg jo alltids skaffe meg Tinder, bli mer sosial, gå ut på byen osv. Anonymkode: 72ce7...71d
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #19 Skrevet 26. mai 2023 13 hours ago, AnonymBruker said: Ts her. Jeg tar heller et middels forhold enn å sitte alene i en sofa. Har høy sexdrift og trenger masse sex men fast partner. Og vil både gi og motta kjærlighet. Vil kobbe hardt for et forhold. Om jeg så måtte lage torskeretter til middag hver eneste dag! Anonymkode: 0d889...e40 Jeg skulle gjerne blitt din. Skulle veldig gjerne ønske at jeg aldri igjen måtte gå en hel dag uten sex 😅 Anonymkode: 0f3ee...e57
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #20 Skrevet 26. mai 2023 14 hours ago, AnonymBruker said: Ville du da mistet håpet om å få deg ny partner dersom du også opplevde samlivsbrudd rundt samme alder? Mora mi har aldri vist noen interesse for å få seg ny kjæreste. På fritiden har hun alltid sittet hjemme i sofaen og strikket, spiser pizza og enkle måltider. Sminker seg aldri. Sitter mest hjemme eller går turer alene. Så kan det være hennes livsstil, at hun ikke tok initiativ, eller at menn ikke ville ha henne? Som hennes datter er jeg jo redd for å ende opp som evig alene og singel fra 30-åra til jeg dør (jeg har selv vært i langt forhold på 13 år). Anonymkode: 0d889...e40 Jeg har det akkurat som deg, TS! Faren min forlot min mor da de var i slutten av 30-årene. Han har etablert seg på ny, hun har ikke gjort det. Min mor har flere likhetstrekk som din. Hun er mye alene. Går turer alene, sitter alene hver ettermiddag og ser på TV/strikker. Feirer 17. mai alene. Jeg mistenker at hun har en mildere form for sosial angst, siden hun er så redd for å ta kontakt med folk i kretsen sin. Uansett: Nå er foreldrene mine i 50-årene. Selv er jeg 30, og livredd for at samboeren min skal gå fra meg etter vi stifter familie. Jeg er også veldig redd for å ende opp alene. Fryktene man har er sjelden tilfeldige. En venninne av meg mistet faren sin i tenårene, han døde av sykdom. Hun er til stadighet redd for at samboeren sin og andre nære relasjoner skal dø. Jeg har gått i terapi for mine engstelser. Jeg har ikke blitt et nytt menneske, men jeg har fått noen verktøy og avdekket noen tankemønstre. Husk at du ikke er din mor. Håper du får hjelp til å håndtere frykten din. ❤️ Anonymkode: 9573a...ee0 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå