Gå til innhold

Tror jeg såret datteren min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun er 15 år. Det virker som hun ofte tror hun er voksen og har også sagt at de som er sånn rundt førti er teite og har ikke greie på noe for de har falt helt ut, kler seg teit og har ikke snøring på noe. Samtidig tror hun jo selv hun er voksen, men da en kul voksen, ikke sånn som førtiåringene. Jeg sa til henne da hun snakket om dette at selv om du er 15 så er du ikke voksen, du er fortsatt et barn, men snart voksen, og en gang blir jo du også førti sånn som jeg er nå. Hun ble veldig såret og vil ikke snakke med meg mer, fikk beskjed at 15 åringene er mer voksne en de teite førtiåringene. Og jeg kunne bare våge å si igjen at hun er et barn. Så burde jeg ikke sagt det? 

Anonymkode: 70b4d...1c4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun er 15 år. Det virker som hun ofte tror hun er voksen og har også sagt at de som er sånn rundt førti er teite og har ikke greie på noe for de har falt helt ut, kler seg teit og har ikke snøring på noe. Samtidig tror hun jo selv hun er voksen, men da en kul voksen, ikke sånn som førtiåringene. Jeg sa til henne da hun snakket om dette at selv om du er 15 så er du ikke voksen, du er fortsatt et barn, men snart voksen, og en gang blir jo du også førti sånn som jeg er nå. Hun ble veldig såret og vil ikke snakke med meg mer, fikk beskjed at 15 åringene er mer voksne en de teite førtiåringene. Og jeg kunne bare våge å si igjen at hun er et barn. Så burde jeg ikke sagt det? 

Så klart burde du sagt det. 

Anonymkode: da4fb...f53

• Liker 25
  • Nyttig 7
Skrevet

Selvfølgelig føler hun dette, hun er 15 år og verdensmester - sammen med alle andre 15-åringer. Men det er også en selvfølge at du sa det du sa! 

• Liker 22
  • Nyttig 3
Skrevet

Nå er jeg forvirra. Hvem var 15 år igjen her? 

• Liker 11
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg er 19, og jeg har følt meg voksen hele barndommen for den jeg er, og fordi jeg har skilt meg ut fra andre barn hele veien. Selvfølgelig vet jeg at jeg ikke ER voksen, men følelsen av den er der. Og den følelsen er reell, og ungdommer prøver bare så godt de kan de og. Så og si til en 15-åring at hun bare ikke ER voksen, kan i prinsippet stemme, men er en veldig rar måte å gjøre det på. Ikke akkurat så veldig voksent, ironisk nok....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun er gammel nok til å vite at det er teit å si at andre er teite.

Hun er også gammel nok til å vite at hun bare er 15.

Nei, du såret henne ikke, og du sa helt rett.

Anonymkode: 35f5a...39a

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Oi da hvorfor synes du, du ikke burde ha sagt det 😨 kan ikke bare la barna snakke sånt om eldre hvordan hadde da fremtiden sett ut o.O respektløse unge folk.

Anonymkode: 4f68b...4e7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Exinferis skrev (Akkurat nå):

Nå er jeg forvirra. Hvem var 15 år igjen her? 

Hun er 15

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oi da hvorfor synes du, du ikke burde ha sagt det 😨 kan ikke bare la barna snakke sånt om eldre hvordan hadde da fremtiden sett ut o.O respektløse unge folk.

Kanskje fordi jeg såret henne. Men ja, hun hadde vel godt av å høre det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymousBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er 19, og jeg har følt meg voksen hele barndommen for den jeg er, og fordi jeg har skilt meg ut fra andre barn hele veien. Selvfølgelig vet jeg at jeg ikke ER voksen, men følelsen av den er der. Og den følelsen er reell, og ungdommer prøver bare så godt de kan de og. Så og si til en 15-åring at hun bare ikke ER voksen, kan i prinsippet stemme, men er en veldig rar måte å gjøre det på. Ikke akkurat så veldig voksent, ironisk nok....

Den ikke voksne her er 15-åringen. Den voksne sa det akkurat slik det er på en voksen måte. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du sa akkurat det hun ikke ville, men trengte å høre.

Anonymkode: b7cc8...c6a

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den ikke voksne her er 15-åringen. Den voksne sa det akkurat slik det er på en voksen måte. 

Nå er 15-åringer i en veldig sårbar periode, så at det ikke blir tatt i betraktning, er lite voksent forstått jo.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Trenger du foreldreveiledning?
Hun sier masse stygge ting til deg, du sier én ting hun blir fornærmet over og du er rådvill?

Anonymkode: 25e9e...63a

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje fordi jeg såret henne. Men ja, hun hadde vel godt av å høre det.

Ja ikke tenk på det 😁 dagens ungdom tåler ingenting for tiden. Hvis du er bekymret og usikker så kan du sende på en sms. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymousBruker skrev (2 minutter siden):

Nå er 15-åringer i en veldig sårbar periode, så at det ikke blir tatt i betraktning, er lite voksent forstått jo.

De er ikke persilleblad som skal få ture frem som de vil.

Anonymkode: 35f5a...39a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymousBruker skrev (6 minutter siden):

15-åringer burde tåle det der. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymousBruker skrev (4 minutter siden):

Man kan ikke liste seg rundt, sy silkeputer under armene på dem og jatte med dem som er i en «sårbar periode». Da kan man fort ende med at den sårbare perioden blir livsvarig.

Litt robust må man utvikle seg til å bli, og man må nesten øve seg på dette ved å ta imot sannheter fra sine egne, kjærlige foreldre.

Anonymkode: fa51b...b34

• Liker 7
Skrevet

Du såret henne jo ikke, du sa jo fakta.... Noen synes det er vanskelig å høre det, men desto viktigere tenker jeg da....

Jeg husker selv at jeg følte meg voksen da jeg var 18-19, oppførte meg nogenlunde som folk tror jeg, men tenkte for meg selv at jeg var voksen. Så ble jeg 24-25 og skjønte at jeg var jo egentlig ikke voksen da heller.

Tenåringer oppfører seg ikke alltid helt rasjonelt i våre øyne. Det betyr ikke at man skal ta alle kamper til enhver tid, men å sette dem på plass og sette ned foten for usaklige utsagn, det må vi faktisk. Vi må tåle å si ting de ikke liker....

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet. Hun er jo ikke mye voksen med sine uttalelser, de kan jo være mer sårende enn at hun får høre at hun fortsatt er et barn. Noe hun er både i holdning og reaksjon

Anonymkode: f0ce0...ede

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymousBruker skrev (22 minutter siden):

Du er 19. Den «følelsen» du har nå av å være voksen er heller ikke reell…

Anonymkode: a21f4...683

• Liker 12
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...