AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #21 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sant! Og de oppfører seg ufint, men forventer at de ansatte skal smile og ta i mot dritten. Rett og slett blir de sett på som slaver. Anonymkode: c9b9c...f50 Jeg er helt sikker på at det finnes mange ufine pårørende. Jeg er ikke blant dem enda. Det er ikke dette diskusjonen handler om. Anonymkode: f2bba...28f 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #22 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg gjør faktisk det. Frustrasjonen tar jeg ut her. Men jeg vil gjerne vite hvordan jeg skal skjerpe meg såpass at de ansatte lærer å gjøre jobben sin profesjonelt, for det har jeg enda ikke fått til. Anonymkode: f2bba...28f Tull, det gjør de sikkert. Men holdningen din viser at du er ute etter å ta dem. Hva med å skryte og annerkjenne arbeidet, det motiverer. Nå går det mot sommer og de fleste gruer seg til å jobbe underbemannet og med vikarer, hjelper lite med surmaga pårørende. Anonymkode: c9b9c...f50 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #23 Del Skrevet 25. mai 2023 Majer skrev (Akkurat nå): På sykehjem er det mye å gjøre nesten på hver vakt mens der kan være mer av og på på sykehus. Da blir også de ansatte snillere. Ja, de sier det er så mye å gjøre. Men jeg så aldri noen ansatte på en travel sengepost på sykehuset sitte med mobilen eller skravle med hverandre mens klokkene ringte. Hvorfor er det så dagligdags på sykehjem da? Anonymkode: f2bba...28f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #24 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, de sier det er så mye å gjøre. Men jeg så aldri noen ansatte på en travel sengepost på sykehuset sitte med mobilen eller skravle med hverandre mens klokkene ringte. Hvorfor er det så dagligdags på sykehjem da? Anonymkode: f2bba...28f Fordi på sykehus sitter de på vaktrommet, og på sykehus i stua? Anonymkode: 173fc...21d 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #25 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tull, det gjør de sikkert. Men holdningen din viser at du er ute etter å ta dem. Hva med å skryte og annerkjenne arbeidet, det motiverer. Nå går det mot sommer og de fleste gruer seg til å jobbe underbemannet og med vikarer, hjelper lite med surmaga pårørende. Anonymkode: c9b9c...f50 Ok, hva skal jeg skryte av, tenker du? At de møter opp på jobb? For jeg har observert ting som har vært langt, langt over streken, men uten å kommentere noe enda. Det er ikke mye å skryte av. Hvordan skulle jeg kunne ta dem, forresten, det er knapt noen som har bedre stillingsvern enn kommunalt ansatte. Anonymkode: f2bba...28f 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #26 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi på sykehus sitter de på vaktrommet, og på sykehus i stua? Anonymkode: 173fc...21d De sitter i stua på sykehjemmet (nei, ikke blant pasienter, men i en krok for seg selv) og alarmene kimer. Anonymkode: f2bba...28f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #27 Del Skrevet 25. mai 2023 Det er veldig typisk at pårørende kommer i det øyeblikket man setter seg ned i to minutter for å sluke litt kaffe eller vann. Lite vet de at man i forkant har sprunget fire-fem timer i strekk, og gjort arbeid for tre personer. DET er nemlig realiteten på veldig mange sykehjem. For å overleve, blir folk kalde, kyniske og slutte å gi det lille ekstra. Mange er på randen til langvarig sykemelding. Dere må rette skytset dit det hører hjemme - øverste ledelse og politikere. Anonymkode: ac470...d5d 18 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #28 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, hva skal jeg skryte av, tenker du? At de møter opp på jobb? For jeg har observert ting som har vært langt, langt over streken, men uten å kommentere noe enda. Det er ikke mye å skryte av. Hvordan skulle jeg kunne ta dem, forresten, det er knapt noen som har bedre stillingsvern enn kommunalt ansatte. Anonymkode: f2bba...28f Syns det er så leit med pårørende som er så nedlatende. Det ødelegger så mye! Husk, vi som har disse jobbene vet hva vi får tid til å ikke. Og vi får med oss blikkene deres også! Anonymkode: 6f628...1da 4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #29 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er veldig typisk at pårørende kommer i det øyeblikket man setter seg ned i to minutter for å sluke litt kaffe eller vann. Lite vet de at man i forkant har sprunget fire-fem timer i strekk, og gjort arbeid for tre personer. DET er nemlig realiteten på veldig mange sykehjem. For å overleve, blir folk kalde, kyniske og slutte å gi det lille ekstra. Mange er på randen til langvarig sykemelding. Dere må rette skytset dit det hører hjemme - øverste ledelse og politikere. Anonymkode: ac470...d5d Jeg har ikke bedt om det lille ekstra. Jeg ber om grunnleggende folkeskikk og at folk jobber profesjonelt. Anonymkode: f2bba...28f 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #30 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok, hva skal jeg skryte av, tenker du? At de møter opp på jobb? For jeg har observert ting som har vært langt, langt over streken, men uten å kommentere noe enda. Det er ikke mye å skryte av. Hvordan skulle jeg kunne ta dem, forresten, det er knapt noen som har bedre stillingsvern enn kommunalt ansatte. Anonymkode: f2bba...28f Der viser du det jeg mener, du fokuserer på det negative. Finn noe positivt da, skryt av det! Noe må det være. Du fyller bare på med negative ting her, da tar du dem. Som sagt møt dem positivt, hvis du ikke selv ser hvordan det kan gjøres, så bekrefter du det jeg alt har sagt. Anonymkode: c9b9c...f50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #31 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jo, det er naturlig at det er flere sykepleiere på et sykehus. Men trenger man virkelig bachelorgrad for å klare å behandle en pasient som et likeverdig menneske og ikke bare en byrde som er så frekk å bo på pleierens arbeidsplass? Anonymkode: f2bba...28f Trenger ikke å være sykepleier for å ta seg av pårørende. Mange hjelpepleiere kan også det. Men på sykehjem er det mange pleieassistenter. Å da blir det sånn det blir. Anonymkode: 7e49b...f30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #32 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De sitter i stua på sykehjemmet (nei, ikke blant pasienter, men i en krok for seg selv) og alarmene kimer. Anonymkode: f2bba...28f Det må du jo klage på, alarmer skal uansett prioriteres Anonymkode: 173fc...21d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #33 Del Skrevet 25. mai 2023 Jeg håper mor dør hjemme slik at hun slipper å komme tilbake til den forferdelige korttidsavdelingen på sykehjemmet. Jeg tror forholdene verken skyldes de ansatte eller kommunen, men en elendig ledelse. Da jeg spurte etter navnet på ansvarlig for avdelingen/ avdelingsleder så var svaret at det ikke var noen. (!) Anonymkode: da7c9...74e 7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #34 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Der viser du det jeg mener, du fokuserer på det negative. Finn noe positivt da, skryt av det! Noe må det være. Du fyller bare på med negative ting her, da tar du dem. Som sagt møt dem positivt, hvis du ikke selv ser hvordan det kan gjøres, så bekrefter du det jeg alt har sagt. Anonymkode: c9b9c...f50 Mener du at de på magisk vis for eksempel vil begynne å løfte nesa fra mobilen, ta alarmklokkene innen en time, servere varm middag og snakke høflig og profesjonelt til gamle folk (merk: ikke nødvendigvis til meg!) hvis jeg skryter av dem for et eller annet? Uansett hva du mener, jeg vet hva jeg har sett. Om en fremmed på KG ikke tror meg når jeg sier at det kan ta over en time før alarmen blir besvart, så tror du meg ikke, det er greit for meg. Anonymkode: f2bba...28f 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymLala Skrevet 25. mai 2023 #35 Del Skrevet 25. mai 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg håper mor dør hjemme slik at hun slipper å komme tilbake til den forferdelige korttidsavdelingen på sykehjemmet. Jeg tror forholdene verken skyldes de ansatte eller kommunen, men en elendig ledelse. Da jeg spurte etter navnet på ansvarlig for avdelingen/ avdelingsleder så var svaret at det ikke var noen. (!) Anonymkode: da7c9...74e Vet om avdelinger som har det slik. Stresset blir for høyt og ingen orker ansvaret. Regner med at du skulle ha tak i navnet for å klage på ett eller annet? De fleste holder ikke ut slikt i lang tid. Folk foretrekker heller å stå utenfor helsevesenet og klage fremfor å ta jobbene selv, selv med vissheten om aldersbølge og stort behov for flere hender. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #36 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Syns det er så leit med pårørende som er så nedlatende. Det ødelegger så mye! Husk, vi som har disse jobbene vet hva vi får tid til å ikke. Og vi får med oss blikkene deres også! Anonymkode: 6f628...1da I omtrent alle andre jobber stilles det krav om at man presterer innenfor rimelighetens grenser. Ikke på sykehjem, hvis jeg skal dømme etter det jeg har sett, og av enkelte svar i denne tråden. Der er det visst nok å møte opp og fortelle seg selv og andre at man gjør sitt beste. Du sier dere får med dere blikkene, men bryr dere dere? Anonymkode: f2bba...28f 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #37 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I omtrent alle andre jobber stilles det krav om at man presterer innenfor rimelighetens grenser. Ikke på sykehjem, hvis jeg skal dømme etter det jeg har sett, og av enkelte svar i denne tråden. Der er det visst nok å møte opp og fortelle seg selv og andre at man gjør sitt beste. Du sier dere får med dere blikkene, men bryr dere dere? Anonymkode: f2bba...28f Det er ingen andre jobber som stiller så høye krav til den enkelte, både fysisk og psykisk, som i helseyrkene. Med all respekt å melde - du virker helt blåst. Anonymkode: ac470...d5d 13 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #38 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I omtrent alle andre jobber stilles det krav om at man presterer innenfor rimelighetens grenser. Ikke på sykehjem, hvis jeg skal dømme etter det jeg har sett, og av enkelte svar i denne tråden. Der er det visst nok å møte opp og fortelle seg selv og andre at man gjør sitt beste. Du sier dere får med dere blikkene, men bryr dere dere? Anonymkode: f2bba...28f Du aner ikke hva du snakker om egentlig,vi må ta alt fra stell, Mat toalettbesøk til å hive oss rundt når en pasient får alvorlig infeksjon, jeg har gått fra å snakke med pårørende til døende pasient til å vaske avføring hos pasient som slår meg og tilbake på få minutter. Og vi skap være like profesjonelle pg takle alt sammen. Forsvarer ikke dårlig pleie, men vi jobber søren meg for pengene vi får, og vi stiller opp Anonymkode: 173fc...21d 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #39 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ingen andre jobber som stiller så høye krav til den enkelte, både fysisk og psykisk, som i helseyrkene. Med all respekt å melde - du virker helt blåst. Anonymkode: ac470...d5d La meg presisere. Jeg forstår godt at helseyrkene er meget krevende, iallfall når de blir utført grundig og nøyaktig. Og visst er det slitsomt å jobbe med mennesker! Men det er paradoksalt at så mange ansatte tydeligvis ikke engang er interessert i å prøve å gjøre jobben med et minimum av flid. Jeg sier ikke at alle ansatte skal brenne for jobben og yte 200 prosent daglig, men hvorfor ikke finne middelveien mellom det og å sitte i sofaen med beina på bordet mens pasientene ringer etter hjelp i en time? Anonymkode: f2bba...28f 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #40 Del Skrevet 25. mai 2023 anonymLala skrev (1 minutt siden): Vet om avdelinger som har det slik. Stresset blir for høyt og ingen orker ansvaret. Regner med at du skulle ha tak i navnet for å klage på ett eller annet? De fleste holder ikke ut slikt i lang tid. Folk foretrekker heller å stå utenfor helsevesenet og klage fremfor å ta jobbene selv, selv med vissheten om aldersbølge og stort behov for flere hender. Det stemmer, jeg ville klage på at ingen av de ansatte hadde kompetanse til å skifte stomipose og at hun derfor lå og badet i egen avføring. Det er jo ikke rart det blir travelt, når ansatte må vaske hele pasienten, skifte alt sengetøyet og alle klærne mange ganger i døgnet. Kompetent personale som kan noe så elementært som å bytte stomipose ville spart ganske mye jobb. Da hun endelig skulle ut derfra og satt og ventet på drosjen måtte hun tilbake til avdelingen for avføring rant over alt. Det nytter jo ikke å klage til ansatte fordi de ikke kan det de blir satt til, de må jo få opplæring og det tenkte jeg var avdelingsleders ansvar. Anonymkode: da7c9...74e 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå