Gå til innhold

Litt om spammegjester

Anbefalte innlegg

Gjest Pecado
Skrevet

Bør gjester som spammer forumet bli utestengt?

Slik som i dag kom det en haug med like innlegg. Innleggene ble slettet en etter en og nå er halve forumet stengt for gjester. Som oftest er dette tråder som går på religion og politikk. Brennhete tema med mange meninger.

I mitt stille sinn lurer jeg på noen ganger om at dersom første innlegg fikk stå, kanskje hadde det stoppet der. At moderatorene heller kunne ha som oppgave å holde debatten på en saklig og nøytral grunn.

Temaet religion blir jo ofte tatt opp, da spesielt kristendom. Disse er tråder som får stå. Er det tryggere for oss å diskutere den troen vi er kjent med? Er det ikke så farlig å tråkke seg selv på tærne?

Som brukere har vi vel også ansvar for å holde slike debatter saklige. I stedet for å la gjest komme unna med fjortisstråd på fjortiss tråd, kanskje vi en gang for alle burde slå gjest i hjel med saklighet? Og jeg er klar over at dette sansynligvis har vært prøvd. Men på meg virker det som en forskjellsbehandling der noe propaganda blir slettet, mens ganske krass kritikk får stå.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Det kan være litt vanskelig uten å sperre for alle gjestepostinger. Har man dynamisk ip eller tilgang på flere datamaskiner er det bare å surfe rett inn igjen.

Slik som i dag kom det en haug med like innlegg. Innleggene ble slettet en etter en og nå er halve forumet stengt for gjester. Som oftest er dette tråder som går på religion og politikk. Brennhete tema med mange meninger.

I mitt stille sinn lurer jeg på noen ganger om at dersom første innlegg fikk stå, kanskje hadde det stoppet der. At moderatorene heller kunne ha som oppgave å holde debatten på en saklig og nøytral grunn.

Slik jeg har sett det er slike spammere sjelden interessert i å diskutere saklig. De vil kun skape blest og oppmerksomhet. Får de ikke noen respons(blir oversett av andre som er interessert i å diskutere), går de gjerne over på personangrep for å lage litt mer oppstyr. Da kan det bli vanskelig å holde en evt. saklig debatt uten at en av moderatorene benker seg i den aktuelle tråden.

Skrevet

Problemet med spammegjesten er at h*n ikke klarer å være saklig verken i åpningsinnlegg eller senere i diskusjoner.. og jeg er glad for at de usaklige innleggene slettes. Mulig jeg hadde vært interessert i å diskutere islam om spammegjesten hadde visst hva h*n snakket om, men de som baserer alle meningene sine på at de er redde for muslimer er det umulig å diskutere logisk med.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Skjønner ikke helt vitsen med å stenge enkelte forum. Det er jo bare å spamme f. eks skråblikk nå, hvis man vil.

Skrevet
Skjønner ikke helt vitsen med å stenge enkelte forum. Det er jo bare å spamme f. eks skråblikk nå, hvis man vil.

Det ligger ute informasjon om at hele forumet kan bli lukket for gjester. Vi vurderer situasjonen.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet (endret)

Okey. Vi får håpe det hjelper, selv om det jo selvfølgelig er synd for de seriøse gjestene.

Endret av Devil's Spawn
Skrevet

I mitt stille sinn lurer jeg på noen ganger om at dersom første innlegg fikk stå, kanskje hadde det stoppet der.

Betyr ikke spamming det at samme innlegg (eller nesten det samme) legges inn flere ganger nesten samtidig?

I såfall har det ingen betydning om de blir fjernet etterpå.

Det virker ikke på meg som at innlegg som går i en eller annen retning automatisk blir slettet av moderatorene så lenge innleggene ikke blir lagt inn mange ganger eller bryter norsk lov. Men kanskje jeg tar feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...