AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #1 Skrevet 25. mai 2023 Jeg har bestilt noen varer på nett og jeg ønsker å benytte meg av angrerett. På nettsiden står det ingenting om angrerett, men det står at man har 30 dagers returrett.. og når jeg leiter litt ser jeg dette... Har de lov til å ta seg 30% betalt for bruk av angrerett ? Anonymkode: a4d49...88b
cassio Skrevet 25. mai 2023 #2 Skrevet 25. mai 2023 (endret) Dette er noe annet enn angrerett. Angrerett gjelder innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Har det gått over 14 dager har du ikke angrerett, men dette firmaet tilbyr altså retur, etter reglene du har lagt ut kopi av. Forutsatt at du har bestilt varen fra et norsk firma altså. Endret 25. mai 2023 av cassio
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #3 Skrevet 25. mai 2023 cassio skrev (2 minutter siden): Dette er noe annet enn angrerett. Angrerett gjelder innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Har det gått over 14 dager har du ikke angrerett, men dette firmaet tilbyr altså retur, etter reglene du har lagt ut kopi av. Forutsatt at du har bestilt varen fra et norsk firma altså. Jeg mottok varene i går og har sendt Mail om at jeg benytter angrerett. Da har de ikke lov å holde igjen penger eller? Anonymkode: a4d49...88b
cassio Skrevet 25. mai 2023 #4 Skrevet 25. mai 2023 Det har de ikke lov til. Sjekk paragraf 24 her. Fremdeles forutsatt at det er et norsk firma som omfattes av norsk lov.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #5 Skrevet 25. mai 2023 cassio skrev (19 minutter siden): Det har de ikke lov til. Sjekk paragraf 24 her. Fremdeles forutsatt at det er et norsk firma som omfattes av norsk lov. Ja det er norsk. Takk for svar:) Anonymkode: a4d49...88b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå