AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #1 Skrevet 25. mai 2023 Joda koseligt en sjelden gang å ha besøk, jeg vil heller ikke være den vennen som «snylter» med å bare ville bli invitert bort til middag og ikke invitere til meg og samboer selv. Men liker ikke helt å varte opp føler jeg.. lage middag og dessert.. synes er stress. Er liksom jeg vil jo gjerne invitere til noe spill og snacks uten at middag skal være inkludert, men føler at mange forventer å bli servert middag på besøk. Har en god venninne av meg med samboeren sin, han er en grei kar men herregud han kan spise! Overraskende er att dette er en tynn og sporty kar, men blir overrasket hvor mye mat han faktisk klarer å trykke i seg. Synes også det er slitsom og lage mye mat til storspisere. Jeg vil heller ikke lage 2 pizza former når vi bare er 4 stk liksom fordi noen spiser seg til dem spyr uff.. tror er mest middag og dessert jeg hater og varte opp med. At jeg fortrekker å møtes på cafe Anonymkode: 8683f...7c5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #2 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Joda koseligt en sjelden gang å ha besøk, jeg vil heller ikke være den vennen som «snylter» med å bare ville bli invitert bort til middag og ikke invitere til meg og samboer selv. Men liker ikke helt å varte opp føler jeg.. lage middag og dessert.. synes er stress. Er liksom jeg vil jo gjerne invitere til noe spill og snacks uten at middag skal være inkludert, men føler at mange forventer å bli servert middag på besøk. Har en god venninne av meg med samboeren sin, han er en grei kar men herregud han kan spise! Overraskende er att dette er en tynn og sporty kar, men blir overrasket hvor mye mat han faktisk klarer å trykke i seg. Synes også det er slitsom og lage mye mat til storspisere. Jeg vil heller ikke lage 2 pizza former når vi bare er 4 stk liksom fordi noen spiser seg til dem spyr uff.. tror er mest middag og dessert jeg hater og varte opp med. At jeg fortrekker å møtes på cafe Anonymkode: 8683f...7c5 Du har samboer. Så la ham ta matlagingen hvis du ikke liker det? Så kan du gjøre noe annet. Anonymkode: 7c8b9...57d
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #3 Skrevet 25. mai 2023 Middag kan jo være stress, men sats på enkle retter du behersker som er lett å lage mye av. Dessert trenger du vel ikke. Pizza er jo lett, jeg skjønner ikke hvorfor du ikke vil lage 2 pizzaer? Som vertinne er det å ha for lite mat et skrekkscenario, så jeg lager alltid for mye. Og så støtter jeg forslaget om å overlate matlagingen til samboeren din dersom du synes det er så mye stress. Anonymkode: 6ab23...709 1
Zidji Skrevet 25. mai 2023 #4 Skrevet 25. mai 2023 En pizza på fire voksne mennesker er alt for lite. Du må smekke sammen to når du først skal servere så folk kan spise seg mette. Det er jo null stress med en pose ferdigdeig og enkel topping. 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #5 Skrevet 25. mai 2023 Zidji skrev (2 minutter siden): En pizza på fire voksne mennesker er alt for lite. Du må smekke sammen to når du først skal servere så folk kan spise seg mette. Det er jo null stress med en pose ferdigdeig og enkel topping. Er det virkelig det? Vi blir servert 1 pizza når vi er på besøk for 4 pers Anonymkode: 8683f...7c5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #6 Skrevet 25. mai 2023 2 pizzaer er da virkelig ikke mye for 4 voksne mennesker. Skjønner ikke hva som er så stress med å lage større porsjoner med det som skal serveres. Jobben er jo den samme. Samboeren din kan vel bidra i matlagingen. Anonymkode: 1914a...76f 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #7 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er det virkelig det? Vi blir servert 1 pizza når vi er på besøk for 4 pers Anonymkode: 8683f...7c5 Men hvorfor er det så ille å lage to pizzaer? Anonymkode: 6ab23...709
Pal Fungi Skrevet 25. mai 2023 #8 Skrevet 25. mai 2023 Matlagingen er det minste problemet, jeg synes det er mye verre å skulle "underholde" gjestene 🙈
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #9 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Joda koseligt en sjelden gang å ha besøk, jeg vil heller ikke være den vennen som «snylter» med å bare ville bli invitert bort til middag og ikke invitere til meg og samboer selv. Men liker ikke helt å varte opp føler jeg.. lage middag og dessert.. synes er stress. Er liksom jeg vil jo gjerne invitere til noe spill og snacks uten at middag skal være inkludert, men føler at mange forventer å bli servert middag på besøk. Har en god venninne av meg med samboeren sin, han er en grei kar men herregud han kan spise! Overraskende er att dette er en tynn og sporty kar, men blir overrasket hvor mye mat han faktisk klarer å trykke i seg. Synes også det er slitsom og lage mye mat til storspisere. Jeg vil heller ikke lage 2 pizza former når vi bare er 4 stk liksom fordi noen spiser seg til dem spyr uff.. tror er mest middag og dessert jeg hater og varte opp med. At jeg fortrekker å møtes på cafe Anonymkode: 8683f...7c5 Om det å lage 2 pizza er det du anser som mye stress, så har du antagelig godt av å sette deg selv i de situasjonene og øve på stresshåndtering. At du bruker ordet hater om slike settinger sier jo mye om hvor godt du håndterer livet. De aller fleste bruker ikke slike ord om samvær med venner, og de omtaler ikke venner slik du gjør. Prøv å finne ut hva som egentlig skremmer deg og hvorfor dette framkalle så mye frykt og forsvar i deg. Anonymkode: ef80d...477
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #10 Skrevet 27. mai 2023 Zidji skrev (På 25.5.2023 den 19.17): En pizza på fire voksne mennesker er alt for lite. Du må smekke sammen to når du først skal servere så folk kan spise seg mette. Det er jo null stress med en pose ferdigdeig og enkel topping. Det kommer jo helt an på størrelsen på pizzaen og om det er tynn italiensk eller tykk amerikansk Anonymkode: fdc4e...e6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå