AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #1 Del Skrevet 25. mai 2023 Fikk spørsmål angående dette, men må innrømme at jeg ikke har tenkt tanken. Lurt å gjøre samtidig med tidlig ultralyd? Er forøvrig 25. Anonymkode: 9bfa8...326 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #2 Del Skrevet 25. mai 2023 Jeg gjorde det fordi det er sikrere enn vanlig ultralyd og for meg var det helt uaktuelt å bære frem et sykt barn. Anonymkode: 77a4e...ac6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #3 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg gjorde det fordi det er sikrere enn vanlig ultralyd og for meg var det helt uaktuelt å bære frem et sykt barn. Anonymkode: 77a4e...ac6 Hvilken uke? Anonymkode: 9bfa8...326 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #4 Del Skrevet 25. mai 2023 Jeg tok det i uke 11. Anonymkode: 77a4e...ac6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 25. mai 2023 #5 Del Skrevet 25. mai 2023 Jeg vurderte det. Men så sier han det kosta rundt 9600, også lo han litt som om han tulla, så jeg lo litt selv og tenkte "Hehe, festlig.." Det kosta 9600 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Courgette Skrevet 25. mai 2023 #6 Del Skrevet 25. mai 2023 Mannen og jeg ville gjøre det for å være på sikre siden (vi er henholdsvis 35 og 30). Var 10+0 da vi gjorde det, da vi ville gjøre så tidlig som mulig slik at det ble mindre tid til å knytte seg til babyen når vi vet vi ville abortert et sykt barn. Vi dro til Gøteborg og tok det der. Ca. 5000,- så noen tusen billigere enn i Norge 😊 Bonus at vi fikk vite kjønn da det er lov i Sverige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #7 Del Skrevet 25. mai 2023 Courgette skrev (3 minutter siden): Mannen og jeg ville gjøre det for å være på sikre siden (vi er henholdsvis 35 og 30). Var 10+0 da vi gjorde det, da vi ville gjøre så tidlig som mulig slik at det ble mindre tid til å knytte seg til babyen når vi vet vi ville abortert et sykt barn. Vi dro til Gøteborg og tok det der. Ca. 5000,- så noen tusen billigere enn i Norge 😊 Bonus at vi fikk vite kjønn da det er lov i Sverige. Høres jo ikke så dumt ut. Hvilken klinikk var dette? Anonymkode: 9bfa8...326 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Courgette Skrevet 25. mai 2023 #8 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Høres jo ikke så dumt ut. Hvilken klinikk var dette? Anonymkode: 9bfa8...326 Babyscreen. Kan også sende blodprøve til dem i posten som er enda billigere, men vi ønsket ultralyd i samme slengen + være sikret at alt ble gjort på riktig måte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #9 Del Skrevet 25. mai 2023 Jeg gjorde det med begge mine. Var 29 og 30 år. Gjorde det på Ultralydklinikken i Danmark, men man kan få tilsendt utstyret hjem. Hadde ikke gjort det i Norge når det både er dyrere og de tester for kun 3 kromosomavvik. Anonymkode: 7dbd5...6b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #10 Del Skrevet 25. mai 2023 Japp! 9500kr. Helt ok Anonymkode: 77c10...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #11 Del Skrevet 25. mai 2023 Jeg gjorde det. Var 29. Anonymkode: e0900...0dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Besant Skrevet 25. mai 2023 #12 Del Skrevet 25. mai 2023 Ja. Gjorde det med første. Da var jeg 27. Nå er jeg 30 og har gjort det på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #13 Del Skrevet 25. mai 2023 Vet ikke om vi går under «unge par», men vi var i begynnelsen av 30-årene. Tok NIPT fordi svangerskapet før dette endte i MA rett før uke 12. Ville vite at fosteret var friskt før vi annonserte graviditet og begynte å glede oss. Fikk en frisk og glad gutt Anonymkode: 50754...d89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #14 Del Skrevet 25. mai 2023 Gjorde det i første svangerskap ved alder 30 og neste ved alder 32. Anonymkode: d1fed...0ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #15 Del Skrevet 25. mai 2023 Absolutt ikke inntrykk av at det er noe "alle" gjør. Jeg tok tidlig ultralyd, og følte ikke behov for NIPT-test i tillegg. Sjansen for at babyen skulle ha kromosomavvik (som det var veldig lav sannsynlighet for i utgangspunktet) og uten at det vises ved noen av de vanlige markørene på ultralyd er så lav at det ikke er verdt å bruke så mye penger på. Husk også at en viss andel tester vil komme tilbake falsk positiv, og etter positivt resultat er neste steg mer invaderende tester som morkake- eller fostervannsprøve (som begge kommer med en liten abortrisk). Jo større risiko du har for kromosomavvik i utgangspunktet (f.eks pga alder) jo større sjanse for at et positivt resultat er "ekte" positivt. Men dette er én grunn til at ikke alle tilbys NIPT i utgangspunktet - mange flere unge kvinner ville gå gjennom unødvendige ekstra tester og kanskje miste barnet sitt pga falsk positiv NIPT om alle tok det. Det er jo heller ingen garanti for at alt vil gå bra. Ei venninne av meg ventet barn nummer tre, alt så bra ut på NIPT og tidlig ultralyd men OUL viste likevel komplikasjoner og de endte opp med å miste babyen i magen i uke 20 💔 Anonymkode: 123e7...d7e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #16 Del Skrevet 25. mai 2023 Kjenner ingen som har tatt nipt privat, blant mine venninner som har vært gravide i slutten av tjueårene og starten av tredveårene. Har derfor ikke inntrykk av at det er vanlig å gjøre. Anonymkode: a2423...0ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #17 Del Skrevet 25. mai 2023 Kjenner ingen som har tatt det (og som har snakket om det så klart). Anonymkode: b9305...817 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #18 Del Skrevet 25. mai 2023 34år tok ikke noe annet enn ordinær ul. Anonymkode: a7ae7...b86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #19 Del Skrevet 25. mai 2023 Det er kun her på KG jeg har fått inntrykk av at det er noe mange gjør. I min omgangskrets har jeg ikke hørt om at noen har gjort det, og jeg har ikke gjort det i noen av mine to svangerskap. Jeg var da 28 og 29. Anonymkode: 9ced5...924 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #20 Del Skrevet 25. mai 2023 Tror ikke det er vanlig. Jeg var ingen ung gravid. Var 35, og tok ultralyd hos Volvat i uke 11. Da fikk de jo sjekket det som var mulig å se, og jeg slo meg til ro med at alt så greit ut. Det var det også. Anonymkode: d5658...932 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå