Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

det er ikke så sjelden å se noen man synes kan være attraktive.  det betyr ike at man stiller seg opp og laner på vedkommende.  men kan tamed seg på netthinnen og synes at det var fint.  for meg er det mulig  samtidig ha respekt for den andre.  hva tenker dere andre om det

Endret av Dubidu
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er den vanskelige grensen mellom å "kikke" og å glo..
Hvor lenge kan du kikke før det blir å glo.

Og når opplever hun som blir kikket på dette som ubehagelig og uønsket..

Men ja jeg kan se noen "ute" som jeg synes er flotte, og attraktive, men jeg ønsker ikke at de skal føle at de blir glodd på.
Selv om man hat lyst til å "ta med seg synet på netthinnen"

• Liker 2
Skrevet
Geojak skrev (9 timer siden):

Det er den vanskelige grensen mellom å "kikke" og å glo..
Hvor lenge kan du kikke før det blir å glo.

Og når opplever hun som blir kikket på dette som ubehagelig og uønsket..

Men ja jeg kan se noen "ute" som jeg synes er flotte, og attraktive, men jeg ønsker ikke at de skal føle at de blir glodd på.
Selv om man hat lyst til å "ta med seg synet på netthinnen"

nettopp.  det går en hårfin grense et sted.  interessant å høre hvas andre tenker om det. gjerne noen kvinner også.

Skrevet

Til kvinner: "Ikke glo, se heller flere ganger med vennlige nysgjerrige øyne"🥰

Skrevet
Bamseklemmer skrev (37 minutter siden):

Til kvinner: "Ikke glo, se heller flere ganger med vennlige nysgjerrige øyne"🥰

Men se flere ganger har jeg inntrykk av at fort blir oppfattet som å glo.

Å se flere ganger tenker jeg er et tegn på at du så noe du synes var fint.
Men vet flere kvinner oppfatter og føler det som uønsket oppmerksomhet.

Tror nok det henger sammen med, hvor lenge du ser og hva du fokuserer på.
fokus på ansikt og øyne kan ofte føre til et smil, fokus på kropp…. Oppfattes nok veldig ofte som uønsket.

Skrevet
Geojak skrev (8 minutter siden):

Men se flere ganger har jeg inntrykk av at fort blir oppfattet som å glo.

Å se flere ganger tenker jeg er et tegn på at du så noe du synes var fint.
Men vet flere kvinner oppfatter og føler det som uønsket oppmerksomhet.

Tror nok det henger sammen med, hvor lenge du ser og hva du fokuserer på.
fokus på ansikt og øyne kan ofte føre til et smil, fokus på kropp…. Oppfattes nok veldig ofte som uønsket.

Det gjør ingen ting, så lenge hun har et vennlig og nysgjerrige blikk.. Men det er jo slik jeg ønsker å bli sett på..

Men hvordan treffer man noen man vil bli mere kjent med? Jo det skjer med øyekontakt og av førsteinntrykket, så det er kanskje noe mere bak, enn bare å se på. Jeg smiler stort sett hver gang jeg ser på en kvinne, men det er pga høflighet. Og det skal vel litt prat til, før man begynne å flørt. Jeg er flink på å skape vennlighet og litt humor, så jeg har aldri tatt feil valg🤭

• Liker 1
Gjest Paramount
Skrevet
Dubidu skrev (På 25.5.2023 den 18.19):

hva tenker dere andre om det

Jeg tenker at du observerer alle du passerer i hverdagen på helt samme måte. Uansett hvor mye lyst du har til å ta en ekstra titt. Kvinner er vant til å bli lagt merke til, de aller peneste får helt sikkert mer enn nok oppmerksomhet, også plagsom oppmerksomhet.
En kunne tro at dette behovet for å se avtar med alderen, men det gjør det ikke. Når stadig flere kvinner er yngre enn deg selv blir det bare enda flere som blir lagt merke til. En får øyne opp for kvinner som en ikke var i nærheten av å registrere som 20-åring.
Jeg tror ikke alle kvinner skjønner hvilken utfordring dette faktisk kan være for en mann. For oss kan det være ekstremt tilfredsstillende bare å se. For meg er det spesielt lårene og hoftene på kvinner som oppleves som så vakre at det kan gjøre nærmest vondt å ikke kunne se så mye en vil. Heldigvis utvikles også viljestyrken, og evnen til å oppføre seg anstendig, med alderen. Også måten du reagerer på. Men lysten til å se er ikke mindre. Lykken er å ha en kvinne som skjønner dette, og lar deg få se så mye du vil, akkurat det du vil, og selv finner glede i å vise deg.

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge aller følger tre sekunders regelen er det greit å se, men ikke lenger enn det 

Anonymkode: 7007e...ec8

Skrevet
Paramount skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at du observerer alle du passerer i hverdagen på helt samme måte. Uansett hvor mye lyst du har til å ta en ekstra titt. Kvinner er vant til å bli lagt merke til, de aller peneste får helt sikkert mer enn nok oppmerksomhet, også plagsom oppmerksomhet.
En kunne tro at dette behovet for å se avtar med alderen, men det gjør det ikke. Når stadig flere kvinner er yngre enn deg selv blir det bare enda flere som blir lagt merke til. En får øyne opp for kvinner som en ikke var i nærheten av å registrere som 20-åring.
Jeg tror ikke alle kvinner skjønner hvilken utfordring dette faktisk kan være for en mann. For oss kan det være ekstremt tilfredsstillende bare å se. For meg er det spesielt lårene og hoftene på kvinner som oppleves som så vakre at det kan gjøre nærmest vondt å ikke kunne se så mye en vil. Heldigvis utvikles også viljestyrken, og evnen til å oppføre seg anstendig, med alderen. Også måten du reagerer på. Men lysten til å se er ikke mindre. Lykken er å ha en kvinne som skjønner dette, og lar deg få se så mye du vil, akkurat det du vil, og selv finner glede i å vise deg.

Har du sett animaniacs i din barndom? Det er det samme som good idea /bad idea innslaget.

Good idea: sende kjærlige blikk til partneren din og si du er så fin. 

Bad idea: sende kjærlige blikk til en fremmed person og si du er så fin. 

Gjest Paramount
Skrevet (endret)
lillevill skrev (12 minutter siden):

Har du sett animaniacs i din barndom? Det er det samme som good idea /bad idea innslaget.

Aldri sett animaniacs. Men enig i det du sier, tror jeg. Vanlig skanning understreket med øyekontakt betyr "sukk, du er fin". Men det kan være både frekt og fint, og frekt og ufint. Noen ganger skjer det bare. Noen ganger blir du så overveldet at du våger ikke møte øynene heller. Følelser er komplekse, men verden er ikke så farlig likevel. 

Endret av Paramount
AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (1 time siden):

Er det en bad idea å sende et kjærlig blikk? Et kjærlig blikk er jo et fint blikk ikke et skittent. 

I går var jeg mye ute å gikk en fin sommerdag med masse folk. Fra en mann fikk jeg et spesielt blikk, han registrerte meg kort søkte øynene mine og smilte med et varmt blikk. Husker jo det blikket. Gjorde meg glad 

Anonymkode: 6357d...86f

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er det en bad idea å sende et kjærlig blikk? Et kjærlig blikk er jo et fint blikk ikke et skittent. 

I går var jeg mye ute å gikk en fin sommerdag med masse folk. Fra en mann fikk jeg et spesielt blikk, han registrerte meg kort søkte øynene mine og smilte med et varmt blikk. Husker jo det blikket. Gjorde meg glad 

Hey det var fint. Men det kan være en dårlig ide fordi man ikke kjenner vedkommede og man vet ikke hvordan de vil reagere. Kansje blir de stresset, redde osv. ☺️ Det er en god ide å være kjærlig mot en man kjenner. Eller om man vet at personen er åpen for sånn type kontakt med deg. Det vet man ikke om fremmede. 

AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (21 minutter siden):

Hey det var fint. Men det kan være en dårlig ide fordi man ikke kjenner vedkommede og man vet ikke hvordan de vil reagere. Kansje blir de stresset, redde osv. ☺️ Det er en god ide å være kjærlig mot en man kjenner. Eller om man vet at personen er åpen for sånn type kontakt med deg. Det vet man ikke om fremmede. 

Hvis man blir avvisende eller skremt av et hyggelig blikk som sier du er fin sammen varmt smil så tenker jeg mottaker får være den som tar den børa. Den som ønsker å gi hyggelige varme smil, for å nettopp spre varme og glede skal få gjøre det. Ikke noe creepy i det. De som ikke tåler får holde seg hjemme.

Så mitt mål i dag skal være å både gi og finne dem. En av livets gleder. 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

så fint.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvis man blir avvisende eller skremt av et hyggelig blikk som sier du er fin sammen varmt smil så tenker jeg mottaker får være den som tar den børa. Den som ønsker å gi hyggelige varme smil, for å nettopp spre varme og glede skal få gjøre det. Ikke noe creepy i det. De som ikke tåler får holde seg hjemme.

Så mitt mål i dag skal være å både gi og finne dem. En av livets gleder. 

takk.  jeg mener i alle fall bare godt når jeg ser og smiler til en kvinne - kjent eller ukjent. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...