AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #1 Skrevet 25. mai 2023 Hei hei! Hvilken erfaring sitter du igjen med etter å ha tatt et samlingsbasert masterstudie? - var det mange samlinger per semester? - bodde du i samme by som universitetet, eller kunne du pendle? Om så, hvor bodde du mens du var på samlinger? - var du på noen kollokvie gruppe eller mest alene? Hadde dette noe å si dersom man bodde i samme by vs måtte reise inn til byen der samlingene fant sted? - var det ok mengde pensum, innleveringer, eksamener? - fikk du noe dekt av arbeidsgiver? For eks betalt jobb når du deltok på samlinger? Anonymkode: b3107...2ad
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #2 Skrevet 25. mai 2023 Studerte deltid over fire år, hadde fire samlinger per semester. De som studerte heltid hadde åtte. Pendlet, bodde på hotell. Hadde en slags kollokvie, meg og to til. Vi hadde endel gruppeinnleveringer. Vi bodde spredt så samarbeidet digitalt. Det fungerte greit nok men jeg vil nok si at det hadde vært bedre å kunne møtes litt fysisk. Det var endel innleveringer, fire per emne mener jeg. Noen i gruppe og noen individuelle. Noen eksamener var todelte med både gruppeoppgave og individuell skriftlig. Jeg jobbet 100% så det var ganske hardt til tider. Hadde fleksitid så jobbet inn tiden jeg dro på samlinger. Fikk fri til eksamen. Fikk litt støtte til overnatting og bøker gjennom fagforbundet jeg er med i. Anonymkode: 57dbb...81b
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #3 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei hei! Hvilken erfaring sitter du igjen med etter å ha tatt et samlingsbasert masterstudie? - var det mange samlinger per semester? - bodde du i samme by som universitetet, eller kunne du pendle? Om så, hvor bodde du mens du var på samlinger? - var du på noen kollokvie gruppe eller mest alene? Hadde dette noe å si dersom man bodde i samme by vs måtte reise inn til byen der samlingene fant sted? - var det ok mengde pensum, innleveringer, eksamener? - fikk du noe dekt av arbeidsgiver? For eks betalt jobb når du deltok på samlinger? Anonymkode: b3107...2ad Jeg går beredskap og krisehåndtering på Høgskolen Innlandet Rena, bor i Oslo. Bor på Rena når det er undervisning, de går over to dager. Har ikke kollokviegruppe, det er noe jeg savner ettersom at jeg ikke kjenner studentene så godt. Studiet har gått greit, kun en oblig per emne + eksamen. Mange som aldri deltar på undervisningene. Jeg studerer fulltid men mange får dekt utgifter gjennom arbeidsgiver. Anonymkode: 2ff13...a42
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #4 Skrevet 25. mai 2023 Tror vi hadde to-tre samlinger per semester. Jeg studerte i Bodø og bor i Oslo. Leide via Airbnb eller bodde på hotell. Var mest alene, men litt på kollokvier med andre i Oslo. Jobbet 100 % ved siden av og det var tidvis mye med eksamen, innleveringer etc, men angrer ikke og ville ha gjort det igjen. Fikk lønnet permisjon når jeg var på samling og eksamen, og noe støtte til reise. Anonymkode: 7f26c...66d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå