AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #1 Skrevet 25. mai 2023 Før jeg fødte skulle han alltid kommentere at jeg var så tynn, i en negativ forstand. Da var jeg 52kg og 165cm høy. Jeg selv var egentlig enig i dette og har alltid prøvd å legge på meg. Etter fødsel (4 mnd siden) veier jeg nå 62kg, altså 10kg mer og føler meg egentlig mye bedre og mer selvsikker. Føler jeg ser frisk og sunn ut. Likevel kommer han med kommenter som «hehe nå har du fått valker» eller etc, og om jeg bare tuller det bort og sier «hehe ja er blitt tjukk» så kan han svare «ja men hvorfor spiser du så mye da». Altså er ikke 62kg og 165cm helt normal vekt? Eneste er at magen ikke er helt flat. Jeg bruker str S i klær Anonymkode: 5ab03...810
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #2 Skrevet 25. mai 2023 Altså... du har født for 4 mnd siden.. selvfølgelig er ikke magen din flat. Syns du skal si i fra at kommentarer om vekt kan han holde seg for god for. Anonymkode: 35c91...088 11 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #3 Skrevet 25. mai 2023 Be han om å klappe igjen brødboksen frem til han har gått gravid i 9 mnd Anonymkode: a4a23...62b 11
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #4 Skrevet 25. mai 2023 Be ham klappe igjen? Hvorfor skal han kommentere vekten din i det hele tatt? Anonymkode: c456b...e36 8
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #5 Skrevet 25. mai 2023 Nei skjønner heller ikke hvorfor han skal kommentere, og han har lagt på seg ganske mye selv. Jeg forteller han likevel at han ser fin ut Anonymkode: 5ab03...810 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #6 Skrevet 25. mai 2023 Helt dønn seriøst - en sånn man skal du ikke leve sammen med! Tenk hvordan barnet ditt blir om han eller hun vokser opp med en far som hele tiden hakker på mors vekt og utseende. Ved å "akseptere" det så vil du lære dine barn at det er rett at en mann/partner forsøker å psyke ned kvinnen/partneren. Kom dere i parterapi så fort som mulig! Ring i morgen og bestill time på familievernkontoret. Vil han ikke være med, da er forholdet kjørt. Inntil dere får time på familievernkontoret, få ham med til jordmor og fortell der hvordan han stadig rakker ned på kroppen din. Det er lett å si i ettertid, men måten han hakket på deg og vekten din før dere fikk barn var et stort rødt flagg! Jeg skriver ikke dette for å kritisere deg, ts, men for å gjøre det tydelig for de som ev. leser denne tråden en gang. Det er greit å kommentere vekt til en partner om det gjøres på en ok og respektfull og omsorgsfull måte pga. helse. Men slik din mann holdt på - det er nedpsyking, nedrakking, stadig hakking. Og nå, når du har født hans barn, synes han å ha blitt langt verre. Hans adferd er et stort rødt flagg - om han ikke endrer seg betraktelig bør du ikke dele livet med en partner som holder på slik! Anonymkode: b632a...7f1 3 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #7 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei skjønner heller ikke hvorfor han skal kommentere, og han har lagt på seg ganske mye selv. Jeg forteller han likevel at han ser fin ut Anonymkode: 5ab03...810 Du kan ikke kommunisere med mannen din på kvinneguiden. Anonymkode: c1ea2...a07
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #8 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei skjønner heller ikke hvorfor han skal kommentere, og han har lagt på seg ganske mye selv. Jeg forteller han likevel at han ser fin ut Anonymkode: 5ab03...810 Jeg er lavere enn deg og veier mer enn deg, min mann kommenterer KUN vekten min de gangene jeg klager over at gravidkiloene aldri ser ut til å forsvinne. Og kommentarene hans er da kun av typen «du har nettopp født, gi det tid» og «jeg synes du ser flott ut». Anonymkode: c456b...e36 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #9 Skrevet 25. mai 2023 HAN er ikke fornøyd med vekten din? Hva synes du om vekta hans da? Driver du og kommenterer den? Ikke? Nei, for sånn driver ikke rektige folk på med partneren sin. Herregud så sært. Hadde gitt ham langfingeren. Anonymkode: 641cc...080 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #10 Skrevet 25. mai 2023 BMI en din er helt innafor… fin vekt. Anonymkode: 93111...c71
Maleficenta Skrevet 25. mai 2023 #11 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Før jeg fødte skulle han alltid kommentere at jeg var så tynn, i en negativ forstand. Da var jeg 52kg og 165cm høy. Jeg selv var egentlig enig i dette og har alltid prøvd å legge på meg. Etter fødsel (4 mnd siden) veier jeg nå 62kg, altså 10kg mer og føler meg egentlig mye bedre og mer selvsikker. Føler jeg ser frisk og sunn ut. Likevel kommer han med kommenter som «hehe nå har du fått valker» eller etc, og om jeg bare tuller det bort og sier «hehe ja er blitt tjukk» så kan han svare «ja men hvorfor spiser du så mye da». Altså er ikke 62kg og 165cm helt normal vekt? Eneste er at magen ikke er helt flat. Jeg bruker str S i klær Anonymkode: 5ab03...810 kvitt deg med han. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå