Gå til innhold

Er åndenes makt serien ekte?

Natalie91

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen vil si det er ekte andre vil si det ikke er ekte. Istedenfor å la deg påvirke av hva alle andre sier, hva mener du selv? Jeg tror på det overnaturlige og har sett mange reality tv serier om det og jeg tror at det er ekte. Jeg har også opplevd uforklarlige ting. Om andre sier og mener at det er tull og tøys, får så være. Jeg vet hva jeg har opplevd. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Kittykat skrev (På 26.5.2023 den 20.13):

Noen vil si det er ekte andre vil si det ikke er ekte. Istedenfor å la deg påvirke av hva alle andre sier, hva mener du selv? Jeg tror på det overnaturlige og har sett mange reality tv serier om det og jeg tror at det er ekte. Jeg har også opplevd uforklarlige ting. Om andre sier og mener at det er tull og tøys, får så være. Jeg vet hva jeg har opplevd. 

Vil du dele med meg hva du har opplevd? Synes det er interessant selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ekte i den forstand at det er ekte opplevelser fra de som er på TV.

Også må du gjøre deg opp en mening på om du tror på overnaturlighet eller ikke.

Svært mange tror ikke på det, før de selv opplever noe som ikke kan forklares med logikk. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er ikke så veldig kritiske til hva de «undersøker» akkurat. En schizofren og ellers passe psykisk syk dame jeg kjenner til fikk sin egen episode, og masse «støtte» for vrangforestillingene sine. Hele familien ble jo på en måte driti ut i beste sendetid, var unger og alt med i bildet. Vil tro det er belastende for dem at det fremdeles ligger ute så alle kan se.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalikalinka skrev (3 minutter siden):

De er ikke så veldig kritiske til hva de «undersøker» akkurat. En schizofren og ellers passe psykisk syk dame jeg kjenner til fikk sin egen episode, og masse «støtte» for vrangforestillingene sine. Hele familien ble jo på en måte driti ut i beste sendetid, var unger og alt med i bildet. Vil tro det er belastende for dem at det fremdeles ligger ute så alle kan se.

I all verden. Forsto virkelig ikke produksjonen at hun ikke var helt i vater? Burde jo aldri blitt sendt😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på det i Åndenes Makt da jeg selv har sett og opplevd det 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (2 minutter siden):

Jeg tror på det i Åndenes Makt da jeg selv har sett og opplevd det 

Hva har du opplevd?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva serien angår så tror jeg det er en blanding -noe er hypet opp til å bli spennende tve, og noe er uforklarlig.

Som feks da de hadde fra Menybutikken i Sande (i Vestfold). Alarmsystemer som slo seg av og på, frysere som skrudde seg av… slikt kan forklares med spenningsutfordringer. Det er et gammelt bygg, og dårlig anlegg, i tillegg til at butikken trengte nok litt pr.

Andre ting er mer «uforklarlig», og da kan det være ekte. Var noe fra en gammel feriekoloni en gang som jeg tenkte at her kan det være noe.

Men nå tror jeg at det finnes ting mellom himmel og jord som vi ikke vet nok om, men er litt skeptisk til det som kommer på tv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange har opplevd mye uforklarlige ting, gjerne overnaturlige. Det tror jeg på. Men tror ikke på alt som sendes på TV som åndenes makt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er "ekte" i den forstand at det er opplevelser folk mener å ha opplevd. Men, alt er redigert slik at vi skal få samme "feeling" som de menneskene hadde. Med skrevet manus og redigering av opplevelsene. Med andre ord delvis oppspinn.

Og ettersom det skjer aldri "live" har jeg personlig ingen tro på disse hendelsene. Som moren min ville ha skyldt på "spøkelse" om døra lukket av seg selv. Dersom vinduet er oppe ville jeg ha skyldt på det. Knirking i gamle hus er helt vanlig pga. treverk beveger på seg. Noen hendelser kan man ikke forklare, men det har helt sikkert naturlige årsaker til det. Har ingen tro på at det er spøkelser.

For når lille-broren min påpekte han så en "mann" (spøkelse) på hytta en gang så ser jeg ingenting til ham. Moren vår derimot er veldig troende som muligens har påvirket ham.

Endret av Intervence
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, åndenes makt-hendelsene er ekte. Så mange mennesker kan ikke lyve og tie still om det i åresvis.
                                                                                        I believe. 👽

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (2 timer siden):

I all verden. Forsto virkelig ikke produksjonen at hun ikke var helt i vater? Burde jo aldri blitt sendt😱

Hun er dessverre veldig overbevisende for «ukjente» i starten, men ting skurrer mer og mer jo lenger hun får holde på. Hun er en av de som i ettertid har vært veldig crazy på diverse barnevernsforumer osv.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Natalie91 skrev (5 timer siden):

Vil du dele med meg hva du har opplevd? Synes det er interessant selv.

En gang når jeg var liten jente, så bodde vi i et gammelt herskapshus. En morgen så våknet jeg av at noe eller noen skrek veldig høyt inne på rommet mitt. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle gjøre, så jeg holdt meg for ørene og gjemte meg under dynen. Jeg kunne ikke se hva eller hvem det var som skrek og vinduet mitt var igjen, så det kunne ikke vært noen utenfor huset. En annen gang (i samme hus), så så jeg en gang storesøsteren min gå inn på vaskerommet som var rett ved mitt rom (man måtte gå inn på mitt rom for å komme til vaskerommet). Jeg snakket til henne, men hun reagerte ikke. Jeg nevnte det til henne senere og hun sa at hun ikke hadde vært inne på vaskerommet den dagen...

Når jeg var eldre, så bodde vi et annet sted. Vi bodde i et lite hus med to etasjer. Da var det kun meg og mine foreldre som bodde der. Når jeg var alene og var i andre etasje, så kunne jeg høre spring på i første etasje. Jeg kunne også høre noe som minnet som om at noen gikk i første etasje hvis jeg var i andre etasje og omvendt. Var jeg i en etasje, så hørte jeg lyder fra den andre etasjen. 

En annen gang, i samme hus, så hadde jeg også det jeg mener var en ut av kroppen opplevelse. Jeg husker veldig godt hva jeg opplevde og jeg husker også veldig godt følelsen av at sjelen min ble "dradd" tilbake til kroppen min. Jeg opplevde også en gang å våkne opp om morgningen og hadde en ganske ekkel følelse. Nesten som om at noe var på soverommet mitt som jeg ikke kunne se. Jeg kunne ikke komme ut av rommet mitt fort nok. 

Jeg har også sett et spøkelse. Jeg og en venninne var på tur i området hun bodde ved. I det området, rett bortenfor huset hennes, så var det en skole som brente ned. Jeg fortalte venninnen min hva jeg så og hun hadde faktisk sett det samme. Dette var, hvis jeg husker riktig, en av de kvinnelige lærerne som jobbet på den skolen. 

Jeg er ganske interessert i det overnaturlige. Jeg har også hatt masse drømmer om det overnaturlige. I vår forrige leilighet vi bodde i, så døde den tidligere beboeren i leiligheten. Mens vi bodde der, så hadde jeg mange drømmer om det overnaturlige og datteren vår opplevde mye rart der også. 

Så jeg er definitivt en troende når det gjelder ånder, det overnaturlige og alt i mellom 😊

Endret av Kittykat
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittykat skrev (9 minutter siden):

En gang når jeg var liten jente, så bodde vi i et gammelt herskapshus. En morgen så våknet jeg av at noe eller noen skrek veldig høyt inne på rommet mitt. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle gjøre, så jeg holdt meg for ørene og gjemte meg under dynen. Jeg kunne ikke se hva eller hvem det var som skrek og vinduet mitt var igjen, så det kunne ikke vært noen utenfor huset. En annen gang (i samme hus), så så jeg en gang storesøsteren min gå inn på vaskerommet som var rett ved mitt rom (man måtte gå inn på mitt rom for å komme til vaskerommet). Jeg snakket til henne, men hun reagerte ikke. Jeg nevnte det til henne senere og hun sa at hun ikke hadde vært inne på vaskerommet den dagen...

Når jeg var eldre, så bodde vi et annet sted. Vi bodde i et lite hus med to etasjer. Da var det kun meg og mine foreldre som bodde der. Når jeg var alene og var i andre etasje, så kunne jeg høre spring på i første etasje. Jeg kunne også høre noe som minnet som om at noen gikk i første etasje hvis jeg var i andre etasje og omvendt. Var jeg i en etasje, så hørte jeg lyder fra den andre etasjen. 

En annen gang, i samme hus, så hadde jeg også det jeg mener var en ut av kroppen opplevelse. Jeg husker veldig godt hva jeg opplevde og jeg husker også veldig godt følelsen av at sjelen min ble "dradd" tilbake til kroppen min. Jeg opplevde også en gang å våkne opp om morgningen og hadde en ganske ekkel følelse. Nesten som om at noe var på soverommet mitt som jeg ikke kunne se. Jeg kunne ikke komme ut av rommet mitt fort nok. 

Jeg har også sett et spøkelse. Jeg og en venninne var på tur i området hun bodde ved. I det området, rett bortenfor huset hennes, så var det en skole som brente ned. Jeg fortalte venninnen min hva jeg så og hun hadde faktisk sett det samme. Dette var, hvis jeg husker riktig, en av de kvinnelige lærerne som jobbet på den skolen. 

Jeg er ganske interessert i det overnaturlige. Jeg har også hatt masse drømmer om det overnaturlige. I vår forrige leilighet vi bodde i, så døde den tidligere beboeren i leiligheten. Mens vi bodde der, så hadde jeg mange drømmer om det overnaturlige og datteren vår opplevde mye rart der også. 

Så jeg er definitivt en troende når det gjelder ånder, det overnaturlige og alt i mellom 😊

Veldig interessant 🙂 liker å lese om sånt selv og høre hva andre har opplevd. Selv om de fleste sier det bare er "tull"... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natalie91 skrev (På 25.5.2023 den 15.00):

Eller er det bare oppspinn for å lage litt spennende tv?

Det er vel ekte mennesker som innbiller seg at det "spøker" fordi de ikke husker at de flytta på den zaloflaska  i går ja. 😄

Endret av Svartfugl
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natalie91 skrev (På 25.5.2023 den 15.00):

Eller er det bare oppspinn for å lage litt spennende tv?

Det er trist at du i det hele tatt må spørre. Det er selvfølgelig bullshit fra ende til annen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...