AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #1 Del Skrevet 25. mai 2023 Nå er jeg så mektig lei at jeg holder på å spy 🤮 Får oppimot 20 mail hver eneste dag, og det er bare de som kommer i vanlig innboks. Er det Hotmail som har et elendig system for å luke ut spam eller hva skjer? Anonymkode: c2df9...644 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #2 Del Skrevet 25. mai 2023 DET der skjedde meg også over natten! Måtte blokkere hver eneste en i flere dager og flytte til "uønsket", nå har det omsider gitt seg. Fy faen til drit Anonymkode: 7466d...b56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mannor Skrevet 25. mai 2023 #3 Del Skrevet 25. mai 2023 Et jævla stort problem med min Hotmail-konto også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #4 Del Skrevet 26. mai 2023 det er hotmail ja. Egentlig helt sinnsykt at det finnes folk som fortsatt bruker hotmail i 2023 🙈 Men uansett, bytt til gmail. Anonymkode: d436a...d56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #5 Del Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): det er hotmail ja. Egentlig helt sinnsykt at det finnes folk som fortsatt bruker hotmail i 2023 🙈 Men uansett, bytt til gmail. Anonymkode: d436a...d56 du kommer selvfølgelig til å oppleve nøyaktig den samme dritten hos Gmail også. det er sånn som skjer, når man er alt for "slepphendt" med hvor man skriver inn epost-adressen sin. Anonymkode: 633d8...24e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #6 Del Skrevet 26. mai 2023 Myndighetene burde forby mail som ikke kan besvares. Så enkelt. Det burde ikke være lov å gi deg et stikk i siden for så å forsvinne bak en mur. Problemet er at myndighetene bruker samme metode selv. Anonymkode: f30da...09e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #7 Del Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): du kommer selvfølgelig til å oppleve nøyaktig den samme dritten hos Gmail også. det er sånn som skjer, når man er alt for "slepphendt" med hvor man skriver inn epost-adressen sin. Anonymkode: 633d8...24e Hvor mener du det er trygt å skrive inn epost, og hvilke steder bør man unngå? Jeg har vært rimelig nøye med hvem som har fått epostadressen min, men opplever likevel det samme. Greia er at det er null problem å finne folks epostadresser, og deretter selge dem videre. Det er en helt egen business og skjer hele tiden. Når da hotmail er ekstremt dårlig på å luke ut spam og phishing, så har man det gående. Hos meg går det i bølger. Det var en periode der jeg ikke fikk gjort stort annet enn å rapportere spam, og så etter noen måneder med iherdig rapportering så ble det stille. Men så noen måneder senere så var det på'n igjen. Det er lett å si at man bare må få annen epost, men har man hatt samme mailadresse i 20 år så er det faktisk ikke så lett å bare bytte mail. Det vil jo ta sin tid å varsle alle nødvendige bedrifter og etater om byttet. Anonymkode: 426b9...bc7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau87 Skrevet 26. mai 2023 #8 Del Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): det er hotmail ja. Egentlig helt sinnsykt at det finnes folk som fortsatt bruker hotmail i 2023 🙈 Men uansett, bytt til gmail. Anonymkode: d436a...d56 Har Gmail selv og får dette opptil flere ganger om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 26. mai 2023 #9 Del Skrevet 26. mai 2023 Dette er prisen å betale dersom man bruker gratis e-post. om du i tillegg bruker kontoen til forskjellige ting øker mengden spam betraktelig. men kan opprette gratis alias på Outlook, denne kan du holde mer skjult fra tjenester på nett så det vil komme mindre drit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #10 Del Skrevet 26. mai 2023 Har slitt med det samme på Live.no. De kom over natten uten at jeg har åpnet noe jeg ikke skulle eller lagt igjen mailen feil sted. Har sletta, rapportert og blokkert 10-20 stk hver dag i mange måneder. MEN så plutselig for ca en uke siden sluttet de å komme. Er helt fantastisk så håper jeg ikke jinxer det med å skrive det her. Anonymkode: fd5f3...72b 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #11 Del Skrevet 26. mai 2023 Samme problem her. Hatt samme Hotmail i 20 år. Hvilke e-post leverandører bør man ha, om det samme skjer med Gmail? Eller bør man rett og slett betale? Anonymkode: b5a43...143 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 26. mai 2023 #12 Del Skrevet 26. mai 2023 Godt å høre at vi er flere. Opplever det samme med akkurat samme mailere. Kredittlån, betakaroten, McAfee, vektnedganger, såkalte gevinster jeg vinner, div. kosttilskudd OSV. Og det er ikke en overdrivelse i at jeg mottar 20-30 for dag. For det hoper seg opp så mange hver eneste dag i mailboksen min før jeg rensker den. Har prøvd å legge inn regler, det nyttet ikke. Har prøvd å blokkere hver enkelt avsenders domene, for de som har avsenderdomene, men det nyttet ikke. Har prøvd å avregistrere meg fra å motta mailene, det nyttet ihvertfall ikke. Rapporterer mailene underveis, men det nytter heller ikke. Har faktisk tatt kontakt med flere såkalte "selskap" som skal tilby lån, kosttilskudd osv for å få dem til å slutte å sende, men de vil ikke vedkjenne seg mailene. Den store majoritet av mailer som kommer er svindel, og ikke er reelt produkt. Jo mer tiltak jeg gjør jo verre blir det, virker det som. Synes det er latterlig at dette problemet enda pågår, at så mange blir rammet av den skalaen som pågår, og at det ikke gjøres nok i kulissene for å stoppe dette. For øvrig har jeg en gmail også, en mail som har ligget brakk i mange år, og der har dette problemet også kommet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #13 Del Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): du kommer selvfølgelig til å oppleve nøyaktig den samme dritten hos Gmail også. det er sånn som skjer, når man er alt for "slepphendt" med hvor man skriver inn epost-adressen sin. Anonymkode: 633d8...24e Jeg får det sammen, men har ikke skrevet inn eposten min overalt.... Mannen min har skrevet eposten flere steder, men får INGENTING. Anonymkode: 330bb...03c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #14 Del Skrevet 26. mai 2023 Jeg blokkerer og rapporterer, og da er det stille kanskje 1-3 dager fra de fleste. Noen ganger får jeg likevel spam, og når jeg skal inn og blokkere, får jeg spørsmål om jeg vil oppheve blokkeringen..... Så blokkering hjelper slettes ikke alltid. Anonymkode: 330bb...03c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #15 Del Skrevet 26. mai 2023 15 minutter siden, AnonymBruker said: Samme problem her. Hatt samme Hotmail i 20 år. Hvilke e-post leverandører bør man ha, om det samme skjer med Gmail? Eller bør man rett og slett betale? Anonymkode: b5a43...143 det samme skjer ikke med gmail og har aldri skjedd. Personen som skrev det, har ikke peiling. Anonymkode: d436a...d56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #16 Del Skrevet 26. mai 2023 Bombasi skrev (3 minutter siden): Godt å høre at vi er flere. Opplever det samme med akkurat samme mailere. Kredittlån, betakaroten, McAfee, vektnedganger, såkalte gevinster jeg vinner, div. kosttilskudd OSV. Og det er ikke en overdrivelse i at jeg mottar 20-30 for dag. For det hoper seg opp så mange hver eneste dag i mailboksen min før jeg rensker den. Har prøvd å legge inn regler, det nyttet ikke. Har prøvd å blokkere hver enkelt avsenders domene, for de som har avsenderdomene, men det nyttet ikke. Har prøvd å avregistrere meg fra å motta mailene, det nyttet ihvertfall ikke. Rapporterer mailene underveis, men det nytter heller ikke. Har faktisk tatt kontakt med flere såkalte "selskap" som skal tilby lån, kosttilskudd osv for å få dem til å slutte å sende, men de vil ikke vedkjenne seg mailene. Den store majoritet av mailer som kommer er svindel, og ikke er reelt produkt. Jo mer tiltak jeg gjør jo verre blir det, virker det som. Synes det er latterlig at dette problemet enda pågår, at så mange blir rammet av den skalaen som pågår, og at det ikke gjøres nok i kulissene for å stoppe dette. For øvrig har jeg en gmail også, en mail som har ligget brakk i mange år, og der har dette problemet også kommet. Kjenner meg så godt igjen i alt du beskriver. Jeg ser jo ikke ordentlige eposter igjen innimellom spam-epostene. Anonymkode: 330bb...03c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 26. mai 2023 #17 Del Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjenner meg så godt igjen i alt du beskriver. Jeg ser jo ikke ordentlige eposter igjen innimellom spam-epostene. Anonymkode: 330bb...03c Ordentlig e-post må man lete etter imellom all spammet. Og fordi det er så mye spam både i innboks og søppelboks, samt at vanlig e-post innimellom også havner i søppelboksen, så må man lete etter de ordentlige mailene både i innboks OG søppelboksen. Jeg lot søppelboksen fylles opp med spam uten å slette det, for å se hvor mye som kom inn over tid. Iløpet av 10 dager hadde jeg mottatt over 260 spam-mailer. Stadig vekk får jeg varsel om at jeg har fått mail, og så er det disse spam-mailene som kommer inn. Man blir jo terrorisert. Hele døgnet, og hele året. Uansett om det er mandag, lørdagskveld eller julaften kl 18. Herregud så forbanna jeg har vært på dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #18 Del Skrevet 26. mai 2023 Jeg har e-post tilknyttet domenet mitt der jeg betaler noen få hundrelapper i året for webhotell for hjemmesiden min hos Domeneshop, og selv om e-posten er oppgitt på hjemmesiden, får jeg ingenting av søppelet dere beskriver, så jeg vil gjette på at dette har sammenheng med at man er tilknyttet Google eller Microsoft, som er glad i lagring av data og "tilpasset" reklame. Akkurat som om det er dette folk ønsker. Så et forsiktig råd til dere som er lei av spam: Registrer et eget domene, bruk det til hva dere vil, og ha egen, reklamefri e-post. Har for øvrig også e-post hos Yahoo, men heller ikke der får jeg spam i innboksen. Pussig. Anonymkode: c4340...1b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 26. mai 2023 #19 Del Skrevet 26. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har e-post tilknyttet domenet mitt der jeg betaler noen få hundrelapper i året for webhotell for hjemmesiden min hos Domeneshop, og selv om e-posten er oppgitt på hjemmesiden, får jeg ingenting av søppelet dere beskriver, så jeg vil gjette på at dette har sammenheng med at man er tilknyttet Google eller Microsoft, som er glad i lagring av data og "tilpasset" reklame. Akkurat som om det er dette folk ønsker. Så et forsiktig råd til dere som er lei av spam: Registrer et eget domene, bruk det til hva dere vil, og ha egen, reklamefri e-post. Har for øvrig også e-post hos Yahoo, men heller ikke der får jeg spam i innboksen. Pussig. Anonymkode: c4340...1b7 Har tenkt det samme om Google og Microsoft. For jeg har vært i kontakt med kundeservice gjennom hotmail-kontoen, og de tok avstand til problemet. De mente det ikke var et problem, og hadde ingen råd for å stoppe det. Fikk inntrykk av at dette var noe de ønsket, nesten som om at de tilrettelegger for det. Kanskje de tjener hinsides med penger på denne ihjelspammingen av kundene sine ihjel. Det var iallfall ingen motivasjon for å gjøre tiltak hverken nå eller i fremtiden. Kanskje er det spam-mailen som gjør opp for at man får gratis konto... Har også tenkt på dette med Domeneshop i det siste. For mange år siden hadde jeg en jobbmail via dem, og det fungerte helt supert. Endret 26. mai 2023 av Bombasi 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 26. mai 2023 #20 Del Skrevet 26. mai 2023 Har samme problem på min mail 😝 Nytter i hvert fall ikke å unsubscribe i hvert fall 😡 Er rimelig lei ja 😡 Har Hotmail, så vurderer å bytte.... 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå