Gå til innhold

Rengjøring av camelbak drikkeflaske

Thyra

Anbefalte innlegg

Holder det å skru av hetta og ta ut sugerøret og vaske i oppvaskmaskin? Eller bør det demonteres mer? Hvordan gjør dere det? Og må den vaskes hver dag? Selv bruker jeg en tom Farris flaske jeg fyller med vann, den kan jeg bruke i ukesvis uten å vaske. Men vil jo ikke ta sjanser med barnet. Har tidligere sett drikkeflasker for barn som har vært grønne innvendig, og det vil jeg ikke gi til barnet mitt.

Hvordan rengjør dere andre camelbak-flaskene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sugerøret blir ikke rent i oppvaskmaskin, du må vaske med en liten børste. Munnstykket er et mareritt å få vasket.. 

Utrolige kjipe flasker å vaske de der.. 

Anonymkode: 11916...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes de camelbakflaskene fort blir uhygieniske. Kvittet meg med mine. Vanskelig å få rengjort skikkelig inni munnstykket. Alle delene må tas fra hverandre og rengjøres. Helst hver dag. Her brukes en flaske maks to dager før den blir rengjort.

Lukt på tuten på farrisflasken din. Tipper det frister å vaske den etter du har kjent lukten. 

Anonymkode: 65c29...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sugerøret blir ikke rent i oppvaskmaskin, du må vaske med en liten børste. Munnstykket er et mareritt å få vasket.. 

Synes de camelbakflaskene fort blir uhygieniske. Kvittet meg med mine. Vanskelig å få rengjort skikkelig inni munnstykket. Alle delene må tas fra hverandre og rengjøres. Helst hver dag. Her brukes en flaske maks to dager før den blir rengjort.

Lukt på tuten på farrisflasken din. Tipper det frister å vaske den etter du har kjent lukten. 

Har dere noen bedre flasker å anbefale?😊

Anonymkode: f70b1...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har dere noen bedre flasker å anbefale?😊

Anonymkode: f70b1...746

Hydro flask til barn og les artistes til voksne. 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva slags børste kommer til inni der?? Og munnstykket er det vel ikke mulig å komme til å vaske inni??

Endret av Thyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hydro flask til barn og les artistes til voksne. 😀

https://www.xxl.no/hydro-flask-12-oz-kids-wm-lake-drikkeflaske-barn-mork-bla/p/1207637_1_style

https://www.tilbords.no/borddekking/flasker-og-kanner/termoflasker/les-artistes-bottle-up-design-termoflaske-05l-marinebla/?gclid=EAIaIQobChMIjuKX4LeQ_wIVIJJoCR3N2wVVEAQYASABEgJ7yfD_BwE

Begge kan brukes til både varme og kalde drikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ga opp og kastet min. Kjøpte Tupperware-flasker i stedet.

Anonymkode: 37428...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Thyra skrev (6 minutter siden):

Hva slags børste kommer til inni der?? Og munnstykket er det vel ikke mulig å komme til å vaske inni??

Munnstykket er vanskelig å komme inni ja. Ville gitt opp hele flaska. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyller av flaskene hver dag, vasker flaska i maskin en gang i uka, og går over de vanskeligste delene (inni munnstykke og inni sugerør) med sånn spesialbørste for sugerør før/etter vaskemaskinturen. Har i tillegg en regel om at det KUN skal rent vann inn i de flaskene, så det ikke blir grobunn for mugg og bakterier (iallefall ikke like lett). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Veggdyret skrev (2 minutter siden):

Skyller av flaskene hver dag, vasker flaska i maskin en gang i uka, og går over de vanskeligste delene (inni munnstykke og inni sugerør) med sånn spesialbørste for sugerør før/etter vaskemaskinturen. Har i tillegg en regel om at det KUN skal rent vann inn i de flaskene, så det ikke blir grobunn for mugg og bakterier (iallefall ikke like lett). 

Problemet er at det kan være basselusker i vannet som likevel får det til å gro. Her jeg bor med drikkevann i skogtjern og gud vet hva slags vannverk, var det interessant å se innsiden på kaffetrakteren.. 

Ts, den Farris flaska di har så jævlig med bakterier den også, bare så du vet. https://viivilla.no/interior/renhold-og-inneklima/drikkeflasken-din-kan-gjore-deg-syk/

Anonymkode: f7520...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veggdyret skrev (21 minutter siden):

Hvordan kommer du til inni munnstykket uten å ødelegge det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Problemet er at det kan være basselusker i vannet som likevel får det til å gro. Her jeg bor med drikkevann i skogtjern og gud vet hva slags vannverk, var det interessant å se innsiden på kaffetrakteren.. 

Joda, jeg er klar over det, som sagt skyller jeg av flaskene daglig også. Men det blir nå uansett mye MINDRE næring når de kun har vann i flaskene. 

Innsiden av vannkokeren min, kaffetrakteren, og andre steder der det BARE er vann, har forøvrig ikke bakterie/mugglag, men derimot et lag av kalk og jern. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Veggdyret skrev (3 minutter siden):

Joda, jeg er klar over det, som sagt skyller jeg av flaskene daglig også. Men det blir nå uansett mye MINDRE næring når de kun har vann i flaskene. 

Innsiden av vannkokeren min, kaffetrakteren, og andre steder der det BARE er vann, har forøvrig ikke bakterie/mugglag, men derimot et lag av kalk og jern. 

Nå skjønner jeg, du mente i forhold til juice eller saft og sånn? Det sukkergreiene hadde sikkert gitt nydelig boforhold til en ny art

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åpner det som kan åpnes / skrues fra hverandre og vasker i oppvaskmaskinen hver dag på 70 grader.

Anonymkode: 60bd4...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Åpner opp og plukker fra hverandre alt, bruker børste for sugerør og kjører i oppvaskmaskin. Pass på at alt er helt, helt tørt før det settes sammen igjen.

Flasker oppbevares i kjøleskapet mellom daglig bruk.

Også får en kjøpt nye tuter/sugerør. Kjøpt på Coop obs her, finner sikkert på nett også. Pleier å bytte ut i løpet av sesongen.

Anonymkode: 0c964...125

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I sånne vanskelige flasker er det best med rent vann. Søstrene grene har sånne små søte koster som går inn i sugerør. 

Kan dere koke de små delene? 

Anonymkode: 7843b...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har nå vasket både sugerør og munnstykket i oppvaskmaskin i årevis, ingen problemer. 

Anonymkode: 1c652...613

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Har nå vasket både sugerør og munnstykket i oppvaskmaskin i årevis, ingen problemer. 

Anonymkode: 1c652...613

Tar du ut munnstykket fra "hetta" før du legger det i oppvaskmaskin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...