Thyra Skrevet 25. mai 2023 #1 Del Skrevet 25. mai 2023 Holder det å skru av hetta og ta ut sugerøret og vaske i oppvaskmaskin? Eller bør det demonteres mer? Hvordan gjør dere det? Og må den vaskes hver dag? Selv bruker jeg en tom Farris flaske jeg fyller med vann, den kan jeg bruke i ukesvis uten å vaske. Men vil jo ikke ta sjanser med barnet. Har tidligere sett drikkeflasker for barn som har vært grønne innvendig, og det vil jeg ikke gi til barnet mitt. Hvordan rengjør dere andre camelbak-flaskene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #2 Del Skrevet 25. mai 2023 Sugerøret blir ikke rent i oppvaskmaskin, du må vaske med en liten børste. Munnstykket er et mareritt å få vasket.. Utrolige kjipe flasker å vaske de der.. Anonymkode: 11916...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #3 Del Skrevet 25. mai 2023 Synes de camelbakflaskene fort blir uhygieniske. Kvittet meg med mine. Vanskelig å få rengjort skikkelig inni munnstykket. Alle delene må tas fra hverandre og rengjøres. Helst hver dag. Her brukes en flaske maks to dager før den blir rengjort. Lukt på tuten på farrisflasken din. Tipper det frister å vaske den etter du har kjent lukten. Anonymkode: 65c29...b48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #4 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sugerøret blir ikke rent i oppvaskmaskin, du må vaske med en liten børste. Munnstykket er et mareritt å få vasket.. Utrolige kjipe flasker å vaske de der.. Anonymkode: 11916...859 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Synes de camelbakflaskene fort blir uhygieniske. Kvittet meg med mine. Vanskelig å få rengjort skikkelig inni munnstykket. Alle delene må tas fra hverandre og rengjøres. Helst hver dag. Her brukes en flaske maks to dager før den blir rengjort. Lukt på tuten på farrisflasken din. Tipper det frister å vaske den etter du har kjent lukten. Anonymkode: 65c29...b48 Har dere noen bedre flasker å anbefale?😊 Anonymkode: f70b1...746 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #5 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har dere noen bedre flasker å anbefale?😊 Anonymkode: f70b1...746 Hydro flask til barn og les artistes til voksne. 😀 Anonymkode: 65c29...b48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 25. mai 2023 Forfatter #6 Del Skrevet 25. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sugerøret blir ikke rent i oppvaskmaskin, du må vaske med en liten børste. Munnstykket er et mareritt å få vasket.. Utrolige kjipe flasker å vaske de der.. Anonymkode: 11916...859 Hva slags børste kommer til inni der?? Og munnstykket er det vel ikke mulig å komme til å vaske inni?? Endret 25. mai 2023 av Thyra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #7 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hydro flask til barn og les artistes til voksne. 😀 Anonymkode: 65c29...b48 https://www.xxl.no/hydro-flask-12-oz-kids-wm-lake-drikkeflaske-barn-mork-bla/p/1207637_1_style https://www.tilbords.no/borddekking/flasker-og-kanner/termoflasker/les-artistes-bottle-up-design-termoflaske-05l-marinebla/?gclid=EAIaIQobChMIjuKX4LeQ_wIVIJJoCR3N2wVVEAQYASABEgJ7yfD_BwE Begge kan brukes til både varme og kalde drikker. Anonymkode: 65c29...b48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #8 Del Skrevet 25. mai 2023 Thyra skrev (Akkurat nå): Hva slags børste kommer til inni der?? Slik type. https://sostrenegrene.com/no/produkter/bolig/kjokkenutstyr/rengjoring/borste-for-rengjoring-av-sugeror-p-c830f23a?gclid=EAIaIQobChMI_pDPhLiQ_wIVSOhRCh3HOQezEAAYAiAAEgKdbPD_BwE Anonymkode: 65c29...b48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #9 Del Skrevet 25. mai 2023 Jeg ga opp og kastet min. Kjøpte Tupperware-flasker i stedet. Anonymkode: 37428...740 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #10 Del Skrevet 25. mai 2023 Thyra skrev (6 minutter siden): Hva slags børste kommer til inni der?? Og munnstykket er det vel ikke mulig å komme til å vaske inni?? Munnstykket er vanskelig å komme inni ja. Ville gitt opp hele flaska. Anonymkode: 65c29...b48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veggdyret Skrevet 25. mai 2023 #11 Del Skrevet 25. mai 2023 Skyller av flaskene hver dag, vasker flaska i maskin en gang i uka, og går over de vanskeligste delene (inni munnstykke og inni sugerør) med sånn spesialbørste for sugerør før/etter vaskemaskinturen. Har i tillegg en regel om at det KUN skal rent vann inn i de flaskene, så det ikke blir grobunn for mugg og bakterier (iallefall ikke like lett). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #12 Del Skrevet 25. mai 2023 Veggdyret skrev (2 minutter siden): Skyller av flaskene hver dag, vasker flaska i maskin en gang i uka, og går over de vanskeligste delene (inni munnstykke og inni sugerør) med sånn spesialbørste for sugerør før/etter vaskemaskinturen. Har i tillegg en regel om at det KUN skal rent vann inn i de flaskene, så det ikke blir grobunn for mugg og bakterier (iallefall ikke like lett). Problemet er at det kan være basselusker i vannet som likevel får det til å gro. Her jeg bor med drikkevann i skogtjern og gud vet hva slags vannverk, var det interessant å se innsiden på kaffetrakteren.. Ts, den Farris flaska di har så jævlig med bakterier den også, bare så du vet. https://viivilla.no/interior/renhold-og-inneklima/drikkeflasken-din-kan-gjore-deg-syk/ Anonymkode: f7520...64a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 25. mai 2023 Forfatter #13 Del Skrevet 25. mai 2023 Veggdyret skrev (21 minutter siden): Skyller av flaskene hver dag, vasker flaska i maskin en gang i uka, og går over de vanskeligste delene (inni munnstykke og inni sugerør) med sånn spesialbørste for sugerør før/etter vaskemaskinturen. Har i tillegg en regel om at det KUN skal rent vann inn i de flaskene, så det ikke blir grobunn for mugg og bakterier (iallefall ikke like lett). Hvordan kommer du til inni munnstykket uten å ødelegge det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veggdyret Skrevet 25. mai 2023 #14 Del Skrevet 25. mai 2023 16 minutter siden, AnonymBruker said: Problemet er at det kan være basselusker i vannet som likevel får det til å gro. Her jeg bor med drikkevann i skogtjern og gud vet hva slags vannverk, var det interessant å se innsiden på kaffetrakteren.. Anonymkode: f7520...64a Joda, jeg er klar over det, som sagt skyller jeg av flaskene daglig også. Men det blir nå uansett mye MINDRE næring når de kun har vann i flaskene. Innsiden av vannkokeren min, kaffetrakteren, og andre steder der det BARE er vann, har forøvrig ikke bakterie/mugglag, men derimot et lag av kalk og jern. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #15 Del Skrevet 25. mai 2023 Veggdyret skrev (3 minutter siden): Joda, jeg er klar over det, som sagt skyller jeg av flaskene daglig også. Men det blir nå uansett mye MINDRE næring når de kun har vann i flaskene. Innsiden av vannkokeren min, kaffetrakteren, og andre steder der det BARE er vann, har forøvrig ikke bakterie/mugglag, men derimot et lag av kalk og jern. Nå skjønner jeg, du mente i forhold til juice eller saft og sånn? Det sukkergreiene hadde sikkert gitt nydelig boforhold til en ny art Anonymkode: f7520...64a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #16 Del Skrevet 25. mai 2023 Åpner det som kan åpnes / skrues fra hverandre og vasker i oppvaskmaskinen hver dag på 70 grader. Anonymkode: 60bd4...34e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #17 Del Skrevet 25. mai 2023 Åpner opp og plukker fra hverandre alt, bruker børste for sugerør og kjører i oppvaskmaskin. Pass på at alt er helt, helt tørt før det settes sammen igjen. Flasker oppbevares i kjøleskapet mellom daglig bruk. Også får en kjøpt nye tuter/sugerør. Kjøpt på Coop obs her, finner sikkert på nett også. Pleier å bytte ut i løpet av sesongen. Anonymkode: 0c964...125 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #18 Del Skrevet 25. mai 2023 I sånne vanskelige flasker er det best med rent vann. Søstrene grene har sånne små søte koster som går inn i sugerør. Kan dere koke de små delene? Anonymkode: 7843b...48c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #19 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sugerøret blir ikke rent i oppvaskmaskin, du må vaske med en liten børste. Munnstykket er et mareritt å få vasket.. Utrolige kjipe flasker å vaske de der.. Anonymkode: 11916...859 Har nå vasket både sugerør og munnstykket i oppvaskmaskin i årevis, ingen problemer. Anonymkode: 1c652...613 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 25. mai 2023 Forfatter #20 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Har nå vasket både sugerør og munnstykket i oppvaskmaskin i årevis, ingen problemer. Anonymkode: 1c652...613 Tar du ut munnstykket fra "hetta" før du legger det i oppvaskmaskin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå