Gjest Anonymous Skrevet 31. oktober 2002 #1 Skrevet 31. oktober 2002 Jeg gikk fra han for noen måneder siden. Vi kunne feiret vårt "1.år uten sex" i forrige måned. Jeg elsker han på min måte (mer broderlig) og han ville vært den perfekte far, etc. etc. MEN; vi hadde altså ikke sex, fordi jeg ikke ville. Tenner bare ikke på han. Er det håp i havet å finne tenningen igjen med et menneske etter så lang tid med tørke, når det bare føles feil å ha sex med den personen?....vil bare være 100% sikkert på at jeg valgte det rette da jeg valgte bort han. Men jeg kan kanskje ikke forvente at jeg skal føle tenning med noen i hele verden etter 8 år? Eller...?
Gjest Delilah Skrevet 1. november 2002 #2 Skrevet 1. november 2002 Hei Gjest! Du spør om det er noe håp om å finne tenningen igjen etter at dere ikke har hatt sex på 1 år. På slutten av innlegget skriver du noe som jeg oppfatter som at du ikke har vært tent på typen i åtte år. Eller er det det at du og typen har vært sammen i 8 år, og du lurer på hvordan det skal gå nå som du er singel? Hvis det er det at du og typen har vært sammen i 8 år, og du egentlig aldrig har vært noe særlig tent på han i disse årene, så tror jeg nok du vet svaret selv. Èn ting er å ha en slags pause fra sex, som dere hadde på ett år, en annen ting er å aldri ha følt noen tiltrekning overhodet - i den tiden dere har vært sammen, som jo er ganske lenge ettersom jeg forsto. Du sier du elsker han (på din måte), og din måte er på en broderlig måte (skriver du selv), og han kunne ha blitt en perfekt far osv. Sier ikke det deg noe da? Det forteller ihvertfall meg at du er glad i typen din som en god, gammel venn og ikke noe mer. Det er jo vel og bra, å se på partneren sin som en god venn mener jeg, men det må også være noe MER i et kjærlighetsforhold! Jeg er enig i at i de best forhold så er det vennskap som blir fremhevet som bærebjelken. Men, for at et forhold også skal kunne utvikle seg, utvikle individene, overleve og blomstre på alle plan, så må det også være en "gnist" og en tiltrekning tilstede - etter min mening. Du bør begynne med å spørre deg selv om du ser deg selv bli gammel sammen med typen din. Ser du for deg et helt liv sammen med han? Hvis du svarer; Ja, jeg kan knapt vente! så; go ahead Hvis du er tvilende (etter 8 år, som jeg forsto), så bør du nok begynne å innse at dere ble sammen av feil årsaker til å begynne med - og at det er mest rettferdig og riktig å avslutte nå, slik at dere begge kan få en fair sjans til å finne "den rette"
TheMan Skrevet 2. november 2002 #3 Skrevet 2. november 2002 Kjære "Gjest", jeg synes det virker litt rart at DU gikk fra han, p.g.a at DU ikke ville ha sex med han. Burde ikke dette vært omvendt?? Stakkar mann som har holdt ut med deg sååå lenge uten sex.
Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2002 #4 Skrevet 3. november 2002 Takk for svar Delilah og The man, vi har hatt 8 fantastiske år - det er DET som gjør det så vanskelig å vite om jeg nå har valgt det riktige. Selvom sex er viktig, så er det så ufattelig mange andre aspekter ved forholdet som veide opp den delen. Vi kommuniserer sammen, leser hverandre, respekterer hverandre, er åpne og fleksible og romslige....i det hele tatt alt det beste to venner kan vente av hevrandre. MEN; sex har jeg ikke lyst på...med han, dessverre. The man; ja man kan spørre seg hvordan han holdt ut med meg, så avvisende som jeg har vært. Men han har vel, som meg, tenkt at alle de andre tingene mellom oss er så fine og verdifulle at det ikke ble et så stort problem for han. Men i lengden tror jeg bare man lurer seg selv, unngår å se sannheten i øynene; at vi bare er bestevenner. På mange måter innser han at denne delen er viktig, men han tenner jo fortsatt på meg, så han skjønner ikke at dette er noe som kan "repareres". Jeg på min side ser ikke hvordan jeg skal kunne "trenes opp" til å tenne på noen, når det ikke er noen som helst lyst der fra før. Jeg håper, langt inne i fremtiden, at vi begge vil se at jeg gjorde OSS en tjeneste ved å tørre å bryte opp. I motsatt fall blir jeg en bitter, gammel kjerring som tenkte på alt jeg hadde, og kastet bort.....huff!
tvillingmamma´n Skrevet 3. november 2002 #5 Skrevet 3. november 2002 Jeg kunne ikke tenke meg et liv uten sex og ville gått i oppløsning dersom mannen min ikke lenger hadde lyst på meg. Skjønner ikke helt hvordan noen av dere har holdt ut, men det jeg egentlig lurer på er: "Tenner du på andre menn"? Hvis du overhode ikke har lyst på sex ville jeg blitt bekymret. Greit nok at man kanskje ikke, av forskjellige årsaker, tenner på partneren sin, men de fleste ville vel da gått rundt å fantasert om andre. I den perioden dere ikke hadde sex under forholdet, tilfredsstilte du deg selv eller var det helt "sexfritt"? Håper du finner en løsning på problemet ditt. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå