Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har møtt en fyr 2 ganger. Igår skreiv han: må passe på deg nå som amerikanere kommer. Så sa jeg: hehe, trenger ikke flere jeg. Så sa han: nei flere blir for dumt. Vi har kysset og slikt. Er der tidlig å spørre om å ikke møte andre? Vi søker noe seriøst begge to.❤️ er det tidlig å spørre. Jeg mener at om man møter flere på en gang  etter 2.date og liker hverandre, så fører til at interesse dabber av for den ene parten.

Anonymkode: cd099...860

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før sex. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg også tenker før sex. Men her har dere jo temaet oppe allerede TS. Jeg hadde bare fulgt opp den. " Men da er vi jo enige da, vi forholder oss til bare en om gangen 😉" Eller "Jeg forholder meg bare til deg nå, håper du tenker det samme😊" eller noe i den duren. Om ingen tør vise at de er interessert, og ikke setter grenser for hva man syns er ok, så kommer man aldri videre. Det er mange som peker på det at man skal være så innmari laidback som det største problemet me dating i dag. Som årsaken til at det er så vanskelig å komme i fast forhold med noen.

Anonymkode: efcc0...a22

Skrevet

Jeg tar aldri en sånn prat. Jeg tar det som en selvfølge at vi ikke treffer andre. Oppdager jeg at han gjør det, så er det jo et greit svar på at han ikke er noe for meg.

Kunne aldri tenke meg å s til en at han aldri må treffe en annen. Det er hans ansvar å vise at han er til å stole på, og han må selv si hva som skjer.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg dater kun en om gangen, og dette er noe jeg informerer om tidlig om jeg føler at dette er noen jeg kan tenke meg å date over tid å se hvordan det utvikler seg. Jeg er ikke interessert i noen som dater flere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter sex eller rundt 5 date 

Anonymkode: 17ac9...99a

AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (3 timer siden):

Jeg tar aldri en sånn prat. Jeg tar det som en selvfølge at vi ikke treffer andre. Oppdager jeg at han gjør det, så er det jo et greit svar på at han ikke er noe for meg.

Kunne aldri tenke meg å s til en at han aldri må treffe en annen. Det er hans ansvar å vise at han er til å stole på, og han må selv si hva som skjer.

Egentlig enig. Men jeg datet en fyr intenst i 4 måneder, møtte foreldrene, tok for gitt at vi egentlig straks var offisielle. Så finner jeg en annen dames øreringer og solpudder liggende på vasken hans en dag jeg kommer. Hvem er dette sine spør jeg, hvor han svarer at det var fra nattens ONS…………

Anonymkode: 62ee8...7ad

Skrevet

Ville aldri datet en av gangen. Man er singel til man er i et forhold

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har møtt en fyr 2 ganger. Igår skreiv han: må passe på deg nå som amerikanere kommer. Så sa jeg: hehe, trenger ikke flere jeg. Så sa han: nei flere blir for dumt. Vi har kysset og slikt. Er der tidlig å spørre om å ikke møte andre? Vi søker noe seriøst begge to.❤️ er det tidlig å spørre. Jeg mener at om man møter flere på en gang  etter 2.date og liker hverandre, så fører til at interesse dabber av for den ene parten.

Anonymkode: cd099...860

Du kan, når du føler det er riktig for deg, si «jeg er i terrassert i at vi er monogame». Det er en ting det er naturlig å ta opp tidlig, gitt at det er viktig for deg. Som andre ting som kan være viktige for noen - barn, religiøst samfunn, samboerskap - men som for andre ikke er av noen form for interesse, er det viktig å utelukke at den man dater har en mening som avviker fra egen. 

Du ønsker å være monogam. Så da  du si det. Du må ikke spørre om han vil være det først, det blir bare vås. Og selvsagt er det helt ålreit at han ikke ønsker å være monogam. Dette er ikke 1980-tallet, takk og lov. Rammene for normalitet er på vei utover retning noe som kan ligne personlig frihet.

Anonymkode: f7b25...56e

Skrevet
6 minutter siden, latterbox said:

Ville aldri datet en av gangen. Man er singel til man er i et forhold

Så hvis du har noe seriøst gående med en person som du vet kommer til å bli ett forhold så fortsetter du å møte andre samtidig?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hva betyr dette da? Er man kjærester om man ikke møter andre? 

Eller når blir man det? Kan man bli det med en gang? 😃🙄

Jeg har ikke gjort dette før (skilt etter 20 års ekteskap..) 

Anonymkode: 9dc2e...309

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, hva betyr dette da? Er man kjærester om man ikke møter andre? 

Nei, det betyr bare at man fokuserer på hverandre akuratt da og ikke ligger med andre av hensyn til fare for smitte osv. Man bør avklare om det bare er sex begge ønsker ut av relasjonen eller om man kan se for seg et seriøst forhold utvikle seg på sikt. 

Sitat

Eller når blir man det? Kan man bli det med en gang? 😃🙄

Man tar praten om å date bare dere to rundt 5-10 date avhengig av om man har hatt sex eller ikke. 

Man er som oftest ikke eksklusive med en gang, men det er helt innafor å ta opp på første date at det er din standard og krav at man ikke dater andre fra første stund. Personlig dater jeg bare en om gangen og forventer det samme tilbake, men tar ikke praten før jeg har blitt såpass kjent med han at jeg kjenner at dette er en jeg kan tenke meg å bli kjæreste med etterhvert. 

Anonymkode: 17ac9...99a

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Egentlig enig. Men jeg datet en fyr intenst i 4 måneder, møtte foreldrene, tok for gitt at vi egentlig straks var offisielle. Så finner jeg en annen dames øreringer og solpudder liggende på vasken hans en dag jeg kommer. Hvem er dette sine spør jeg, hvor han svarer at det var fra nattens ONS…………

Anonymkode: 62ee8...7ad

Uff da. Så han syntes det var greit at dere så andre mens dere var i forhold?

Vel, jeg hadde ikke tatt den praten allikevel, men hadde nok tydelig vist at jeg ikke ville være i et slikt forhold hvor man så andre. Så visste han jo det. 

Skrevet
Morten1 skrev (22 timer siden):

Så hvis du har noe seriøst gående med en person som du vet kommer til å bli ett forhold så fortsetter du å møte andre samtidig?

Hvis jeg vet st det kommer til å bli et forhold så kan jeg jo bare spørre om personen vil være kjæresten min. Om jeg ikke tørr eller vil enda så dater jrg andre samtidig om det er andre kandidater som er atraktiv. Forventer at potensiell partner også dater andre om det er noe de ønsker intil vi er sammen 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...