Gå til innhold

Seksuell dysfunksjon etter første svangerskap. Tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er 32 år, og fødte for 15 måneder siden. I ettertid har jeg slitt med tørr skjede - som ikke blir våt uansett hvor opphisset jeg er. Og klitoris fungerer ikke som før. Jeg kan oppnå orgasme, men den føles mye mindre sensitiv enn før. Nesten litt nummen. Som om den bare har 30% sensitivitet sammenliknet med 100%. Noen ganger så bare slutter den å funke. La oss si at jeg bruker vibrator, og det bygger seg opp mot orgasme - og så bare skrus bryteren av, og klitoris har mistet all følelse. Det er litt frustrerende. 

Glidemiddel funker jo for å kunne ha sex, men jeg lurer på hvorfor den naturlige luben har forsvunnet. Og kjenner noen igjen det med klitoris? Kan det være en skade etter fødel? Kan man gjøre noe med det? Lurer på om noen her har erfaringer? Må man ta hormoner, eller finnes andre løsninger? Kan det trenes opp? Noe som har funket for andre her? Ønsker ikke å begynne på testosteronpiller eller østrogen pga økt kreftfare.

Anonymkode: 1b3ea...d7d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeez jente. En slik liste tar du selvsagt med gynekolog. Asap.

Anonymkode: 1224b...bf3

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det slik frem til 6 mnd etter avsluttet amming. 

Anonymkode: 4cf8f...02e

AnonymBruker
Skrevet

Ammer du fortsatt? Det kan i såfall være forklaringen. Har med hormoner å gjøre og går over. 

Anonymkode: 2f5d3...666

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeez jente. En slik liste tar du selvsagt med gynekolog. Asap.

Anonymkode: 1224b...bf3

Jeeeez vet du hvor mange måneder ventetid det er til gynekolog om man ikke går privat? Ikke ale har råd/ bor på steder det finnes privat alternativ. 

Anonymkode: 56f6d...e52

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...