Gå til innhold

Flere som syns subway er blitt veldig dyrt ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det jeg som er gnien eller er det flere son syns at subway har blitt sykt dyrt ? Jeg kjøpte en footlong med drikke og cookie og det ble 185 kr! Nesten 200 kr, for er baguette liksom . 

før kostet det samme rundt 100 kr mener jeg å huske. Så gikk prisene opp i 2019ish og da mener jeg det kosta 120 kr.

Jeg kjøpte en footlong med ost og oregano,  skinke og dobbel ost . Drikke Pepsi max . Måtte ta flaske fordi dispenseres var ødelagt. Vanlig cookie . 

Før fikk man meny rabatt om man tok drikke og cookie, det tror jeg ikke nå 

Anonymkode: 4c59b...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det koster 20 kr å smøre baguette hjemme.

Anonymkode: b723e...bcf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det koster 20 kr å smøre baguette hjemme.

Anonymkode: b723e...bcf

Er litt interessert i hvordan du får en bagett til å bli så billig? Bare melet koster jo nesten tyve kroner. Så kommer gjær og vann i tillegg. Salt. Så kommer smør, eventuelt majones og pålegg (ost/skinke/salat/tomat/løk?) Og bruk av strøm i tillegg. 

Hvor får du alt dette for 20kr? 

Endret av Badebuksa2.0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo ikke nesten 200 for en baguette, det er nesten 200 for en veldig stor baguette og drikke og coockie.  Jeg kjøpte en sub i dag , og den koster 65 kr. Jeg synes ikke 65 kr for en god lunsj/ baguette  er spesielt dyrt, men ja prisene har økt overalt 

Anonymkode: 01322...0cc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Badebuksa2.0 skrev (1 minutt siden):

Er litt interessert i hvordan du får en bagett til å bli så billig? Bare melet koster jo nesten tyve kroner. Så kommer gjær og vann i tillegg. Salt. Så kommer smør, eventuelt majones og pålegg (ost/skinke/salat/tomat/løk?) Og bruk av strøm i tillegg. 

Kanskje hn mener at det koster 20 kr for selve smøringen... 😆 

Anonymkode: 5d0be...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Subway er søppel. Så de mister kunder. Og med færre kunder må sette opp prisene for å få det til å gå rundt.

Med økte priser, får de enda færre kunder, og må øke prisene enda mer. Sånn går spiralen helt til det ikke er noen som villig til å betale. Så slår de seg konkurs.

Og starter en ny restaurant. Og samme syklus starter på nytt.

Anonymkode: cf2dd...700

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maatte_ha_konto

Alltid vært for dyrt synes jeg. Ref 2008 da jeg lunsjet der noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts hee

Får vist bare pes. Men er det sant at det var billigere på subway før? Foe 4-5 år siden? Mener å huske det, men kan hende hukommelsen spiller et puss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Badebuksa2.0 skrev (3 minutter siden):

Du bruker jo ikke en hel melpose på en baguett? 

Anonymkode: c7126...c80

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts hee

Får vist bare pes. Men er det sant at det var billigere på subway før? Foe 4-5 år siden? Mener å huske det, men kan hende hukommelsen spiller et puss

Alt har blitt dyrere, strøm varer, lønn. Da går priser opp. Ganske sikker på at brusen du fikk med kostet ganske mye, kutt ut den da. Og coockie. Er jo mye pålegg på den baguetten og? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Subway er søppel. Så de mister kunder. Og med færre kunder må sette opp prisene for å få det til å gå rundt.

Med økte priser, får de enda færre kunder, og må øke prisene enda mer. Sånn går spiralen helt til det ikke er noen som villig til å betale. Så slår de seg konkurs.

Og starter en ny restaurant. Og samme syklus starter på nytt.

Anonymkode: cf2dd...700

Enig. Jeg hadde aldri sett for meg at det skulle bli så dyrt. For samme pris kunne man fått italiensk pizza liksom.. 

i 2018 hadde jeg cravings på subway som gravid . Spiste da footlong med ost og skinke og drikke . Mener det da kostet 100-120 kr. Helt ok pris . Men 185, det er sykt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts hee

Jo, men hva var det som ikke var billigere for 4-5 år siden? 

Anonymkode: 01322...0cc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fytterakkern, hadde aldri giddet å betale nesten 200 kr for en medium god, nokså kjedelig og bare medium sunn baguett i et nitrist lokale.

Anonymkode: a9bc8...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det har alltid vært dyrt og dårllig

Anonymkode: 66679...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fytterakkern, hadde aldri giddet å betale nesten 200 kr for en medium god, nokså kjedelig og bare medium sunn baguett i et nitrist lokale.

Anonymkode: a9bc8...49e

Det blir lenge til neste gang ja.. 

ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maatte_ha_konto skrev (8 minutter siden):

Alltid vært for dyrt synes jeg. Ref 2008 da jeg lunsjet der noen ganger.

Jeg synes også det alltid har vært for dyrt der i forhold til det man får.

Anonymkode: b2109...b22

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er det jeg som er gnien eller er det flere son syns at subway har blitt sykt dyrt ? Jeg kjøpte en footlong med drikke og cookie og det ble 185 kr! Nesten 200 kr, for er baguette liksom . 

før kostet det samme rundt 100 kr mener jeg å huske. Så gikk prisene opp i 2019ish og da mener jeg det kosta 120 kr.

Jeg kjøpte en footlong med ost og oregano,  skinke og dobbel ost . Drikke Pepsi max . Måtte ta flaske fordi dispenseres var ødelagt. Vanlig cookie . 

Før fikk man meny rabatt om man tok drikke og cookie, det tror jeg ikke nå 

Helt enig med deg jeg, TS. Jeg digger sub, men ja, prisene er latterlig overprisa. Pleier å ta skinke og ost, uten ekstra ost, og en baconskive på. Skal man ha en stor kommer den jo opp i 160 kr 🫨 synes det er skammelig at de idag kan ta hva de vil uten at det er noe prisettersyn. Samme hos frisør og. Ingen bryr seg, alle betaler det det koster, så da blir det liksom bare sånn. Jeg selv reagerer, så ikke ofte jeg unner meg det.

Anonymkode: fbcfe...543

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du bruker jo ikke en hel melpose på en baguett? 

Nei, men du må jo likevel kjøpe den. Baker du én bagett? Hvordan gjør du det? Jeg finner bare oppskrifter med 450-1000g mel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Kanskje hn mener at det koster 20 kr for selve smøringen... 😆 

Anonymkode: 5d0be...dbd

Må være smøret 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig. Jeg hadde aldri sett for meg at det skulle bli så dyrt. For samme pris kunne man fått italiensk pizza liksom.. 

i 2018 hadde jeg cravings på subway som gravid . Spiste da footlong med ost og skinke og drikke . Mener det da kostet 100-120 kr. Helt ok pris . Men 185, det er sykt 

Nå for tiden kan man ikke la vær å sjekke prisene på ting før man kjøper, da får man sjokk i kassa.. Prisbevissthet er nødvendig nå mer enn noensinne i vår generasjon! 

Anonymkode: 9e237...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...