AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #1 Del Skrevet 25. mai 2023 Han har søkt overalt og møtt opp personlig. Får avslag etter avslag og ser at han begynner å bli veldig lei seg og demotivert. Har dere noen forslag ? Han har veldig lyst på jobb og de fleste venner har funnet via foreldre og bekjente. Anonymkode: 807f1...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 25. mai 2023 #2 Del Skrevet 25. mai 2023 McDonald's Biltema Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #3 Del Skrevet 25. mai 2023 https://jobs.strawberryhotels.com/jobs/246550-housekeeping-ekstrahjelpringevikar https://karriere.clasohlson.com/jobs/2817244-butikkselger-deltid-20 Fant disse to med å google "jobb bergen under 18" Anonymkode: 3f802...7d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #4 Del Skrevet 25. mai 2023 https://emp.jobylon.com/jobs/176698-mcdonalds-norge-apen-soknad-mcdonalds-torgalmenningen-soker-glade-og-engasjerte-medarbeidere/ Anonymkode: 55098...bfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #5 Del Skrevet 25. mai 2023 https://biltema.recman.no/job.php?job_id=323449 Anonymkode: 55098...bfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #6 Del Skrevet 25. mai 2023 Min første jobb fikk jeg da jeg var 16 år og jobbet på Renholdsseksjonen på Haukeland Universitetssykehus. Renhold er kanskje ikke hans førstevalg, men det jobber mange gutter der også og det å få en fot innenfor i en så stor organisasjon er noe av det smarteste jeg noengang har gjort. Jobbet også fast hver 3.helg i en av kafeene der utover i studietiden og som konsulent på Hospitaldrift Sikkerhet og Drift/teknisk avdeling en stund senere. Da var min erfaring fra å kjenne til organisasjonen avgjørende til at jeg fikk jobben. De legger ut ledige stillinger på Webcruiter: https://5196.webcruiter.no/Main2/Recruit/Public/4606516559?language=nn&link_source_id=0 Anonymkode: df0c5...cd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #7 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): https://biltema.recman.no/job.php?job_id=323449 Anonymkode: 55098...bfa Han har send flere søknader og ble nektet å snakke med sjefen når han møte opp personlig. 2 ganger. Ts Anonymkode: 807f1...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #8 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Min første jobb fikk jeg da jeg var 16 år og jobbet på Renholdsseksjonen på Haukeland Universitetssykehus. Renhold er kanskje ikke hans førstevalg, men det jobber mange gutter der også og det å få en fot innenfor i en så stor organisasjon er noe av det smarteste jeg noengang har gjort. Jobbet også fast hver 3.helg i en av kafeene der utover i studietiden og som konsulent på Hospitaldrift Sikkerhet og Drift/teknisk avdeling en stund senere. Da var min erfaring fra å kjenne til organisasjonen avgjørende til at jeg fikk jobben. De legger ut ledige stillinger på Webcruiter: https://5196.webcruiter.no/Main2/Recruit/Public/4606516559?language=nn&link_source_id=0 Anonymkode: df0c5...cd9 Han har sendt søknad. Tusen takk ❤️ Det er ikke viktig hvilken type jobb. Ser at han sliter pga han har veldig lyst å spare til diverse ting og lappen og selv om han får litt ukepenger så ønsker han å tjene penger selv. I går gikk han på mange butikker og har aldri sett at han var så lei seg. Det er ikke enkelt å få avslag etter avslag. På fin måte ja, men det er mange som er ufine også. ts Anonymkode: 807f1...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #9 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Han har send flere søknader og ble nektet å snakke med sjefen når han møte opp personlig. 2 ganger. Ts Anonymkode: 807f1...b17 Ikke rart han blir demotivert om han tror en 17 åring idag får treffe sjefen om de møter opp på en butikk. Dette er utdaterte råd, som heller taler imot ham. De ville jo ikke fått gjort annet enn å snakke med ungdommer, om en skulle brukt tid på alle som ønsker seg jobb. Idag er søkeprosessen nettbasert. Realiteten er at det ikke finnes nok sommerjobber til alle ungdommer som ønsker seg jobb. Spesielt når de er under 18. Forbered heller ungdommen din på at det kan være lurt å finne på alternative måter å tjene penger på. Legg ut annonser om at han kan ta på seg småoppdrag f.eks. Anonymkode: b29ce...1d2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #10 Del Skrevet 25. mai 2023 Matbutikker overalt i byen, kiosker, hagearbeid (hvis han har erfaring), hundepasser, bensinstasjoner, "Den gule måke"og ligng, renhold hvis han har erfaring, bakeri, restauranter som kjøkkehjelper/i oppvasken, "stuepike" på hotell... Han er nok litt sent ute siden sommerjobber besettes allerede før jul ofte men det er bare å stå på. Anonymkode: 16f65...35a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #11 Del Skrevet 25. mai 2023 McDonalds, Burger King, Normal, matbutikker, hotell, Egon... Det er steder jeg vet om ansetter folk under 18 her ihvertfall. Vi bor ikke så langt unna Gardermoen, flere her har fått jobb der før de er 18, vet ikke hvor i Bergen dere bor, altså hvor knotete det er å komme seg til Flesland eventuelt? Anonymkode: b5fae...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #12 Del Skrevet 25. mai 2023 Også er dere nok for sent ute for denne sommeren. Steder som trenger ferievikarer ordner det tidligere på vinteren. De venter ikke til mai og når de skal sette opp ferielister med å begynne å skaffe seg vikarer. F.eks Bergen kommune starter rekrutteringen i januar - men her er uansett tips om hvordan sjekke sommerjobber hos kommunen: https://www.bergen.kommune.no/jobb/sommerjobb Fokuser heller på å få innpass et sted som lørdagshjelp over sommeren. Da blir en lettere spurt om å jobbe sommeren også. Anonymkode: b29ce...1d2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #13 Del Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): McDonalds, Burger King, Normal, matbutikker, hotell, Egon... Det er steder jeg vet om ansetter folk under 18 her ihvertfall. Vi bor ikke så langt unna Gardermoen, flere her har fått jobb der før de er 18, vet ikke hvor i Bergen dere bor, altså hvor knotete det er å komme seg til Flesland eventuelt? Anonymkode: b5fae...577 Vi bor 5 min fra flyplassen. Takk for tips 😊 Anonymkode: 807f1...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym6789 Skrevet 26. mai 2023 #14 Del Skrevet 26. mai 2023 Spisesteder ansetter ofte under 18 år. Prøv lokale kafeer, Espresso House, Big Bite osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym6789 Skrevet 26. mai 2023 #15 Del Skrevet 26. mai 2023 Anonym6789 skrev (Akkurat nå): Spisesteder ansetter ofte under 18 år. Prøv lokale kafeer, Espresso House, Big Bite osv Eller kanskje ikke Espresso House, har vel lest litt av hvert om de som ikke er helt bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #16 Del Skrevet 26. mai 2023 Ung sommerjobb på sykehjem, hjemmehjelp (vask), butikker. Ellers: tilby turer for hunder, barnepass, hagearbeid osv. Anonymkode: 0adb2...4f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #17 Del Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): McDonalds, Burger King, Normal, matbutikker, hotell, Egon... Det er steder jeg vet om ansetter folk under 18 her ihvertfall. Vi bor ikke så langt unna Gardermoen, flere her har fått jobb der før de er 18, vet ikke hvor i Bergen dere bor, altså hvor knotete det er å komme seg til Flesland eventuelt? Anonymkode: b5fae...577 matbutikker kan fort få inn flere hundre søkere. Kanskje over 1 000 søkere også. Ettersom det er snakk om en så stor by. Kanskje flere av disse søkerne er over atten år gamle også, og har litt mer arbeidserfaring her eller der. Forbanna tøft arbeidsmarked for tiden, dessverre. Anonymkode: 3284b...fab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #18 Del Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 25.5.2023 den 13.00): Han har sendt søknad. Tusen takk ❤️ Det er ikke viktig hvilken type jobb. Ser at han sliter pga han har veldig lyst å spare til diverse ting og lappen og selv om han får litt ukepenger så ønsker han å tjene penger selv. I går gikk han på mange butikker og har aldri sett at han var så lei seg. Det er ikke enkelt å få avslag etter avslag. På fin måte ja, men det er mange som er ufine også. ts Anonymkode: 807f1...b17 Uff, skjønner godt man blir skuffet. Å være ufin mot unge arbeidssøkende vitner om utrolig dårlig folkeskikk, de hadde hatt godt av å bli konfrontert med slik oppførsel. Håper det ordner seg med jobb snart. Anonymkode: df0c5...cd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #19 Del Skrevet 26. mai 2023 Sykehjem? Arboretet? Anonymkode: bcbf1...873 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå