Gå til innhold

Hadde det ikke vært bedre å være sammen med andre kvinner i spedbarnstiden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lei av å irritere meg over mannen. Lei av at det hele er en suboptimal løsning for å fremme likestilling. Alt som skjer er at vi krangler, går i veien for hverandre og forsurer tilværelsen. Trilleturer vil ikke mannen dra på, han omtaler seg som barnepike og vil helst stikke ut hver gang han ser sitt snitt.

Skulle jeg velge, hadde jeg mye heller tilbragt tiden med andre kvinner, enten andre mødre eller barnepike.

Føler alt dette er anstrengt og kjipt, så hadde hatt det bedre som enslig mor som kunne henge med andre enslige mødre

Anonymkode: 4649d...7cb

• Liker 3
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg godt. Min var helt lik. I retrospekt burde dere nok hatt noen forventingsavklaringer før dere ble foreldre, men ting som du anser som helt selvsagte er det vanskelig å forstå at må avklares. 

Gi det tid. Mange menn blir gode fedre med større barn. 

Anonymkode: 25b9e...7bc

AnonymBruker
Skrevet

Nei takk. Takler ikke sutrete nybakte mødre, eller andre mødre generelt. Jeg og samboeren er derimot et perfekt team. Var jo også derfor jeg valgte ham til å få barn med.

Anonymkode: da7d3...eea

• Liker 9
Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke orket. Det er en grunn til at jeg har valgt å få tre barn med mannen min. Han tar ansvar, stiller opp, støtter, gir omsorg og kjærlighet og gjør alt han kan for at jeg og barna skal ha det best mulig. Samtidig trives vi veldig godt i hverandres selskap 😊

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei takk. Takler ikke sutrete nybakte mødre, eller andre mødre generelt. Jeg og samboeren er derimot et perfekt team. Var jo også derfor jeg valgte ham til å få barn med.

Helt enig. Det verste er barselgrupper, der det er bare sutring og baksnakk. 

Anonymkode: 0e53c...c66

• Liker 2
Skrevet

Følte ingen samhørighet med de andre jeg kjente som fikk barn på ca samme tid, mens jeg og faren deres hadde et godt fellesskap, og ganske lik oppfatning om hvordan livet skulle leves. Det var også trygt å deilig å dra bort og møte kollegaer igjen mens han var hjemme i permisjon.
Vi hadde snakket mye om hvordan vi skulle være babyforeldre før vi fikk barn, hvordan vi skulle fordele permisjon, opprettholde kontakt med jobben osv.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg setter pris på erfaring og tips jeg får fra eldre kvinner i familien som har hatt barn, men ville aldri byttet ut mannen. Han prøver å gjøre så mye han kan med den nyfødte, og hvis hun skriker å bare vil være hos mor så hjelper han med å lage mat til meg, tar seg av bleieskift, støvsuging osv.

Anonymkode: 27ba1...af5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Lei av å irritere meg over mannen. Lei av at det hele er en suboptimal løsning for å fremme likestilling. Alt som skjer er at vi krangler, går i veien for hverandre og forsurer tilværelsen. Trilleturer vil ikke mannen dra på, han omtaler seg som barnepike og vil helst stikke ut hver gang han ser sitt snitt.

Anonymkode: 4649d...7cb

Høres ikke ut som et forhold som er bygget på god kommunikasjon. Jeg tror dere kommer til å få det veldig tøft i årene som kommer. Tipper at dere ikke kjenner hverandre så veldig godt, egentlig. 

Men dette er veldig vanlig blant par som lever et A4 liv, dvs. blir sammen mot slutten av studiene, flytter sammen, kjøper leilighet, bil og hund, og så når tiden er riktig (dvs. 28-31 år), skal få barn sammen. Det er som en slags checklist som får man til å tro at dette er kjærlighet. https://www.nytimes.com/2016/05/29/opinion/sunday/why-you-will-marry-the-wrong-person.html

Anonymkode: 0e53c...c66

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Frkego skrev (7 timer siden):

Nei, det hadde jeg ikke orket. Det er en grunn til at jeg har valgt å få tre barn med mannen min. Han tar ansvar, stiller opp, støtter, gir omsorg og kjærlighet og gjør alt han kan for at jeg og barna skal ha det best mulig. Samtidig trives vi veldig godt i hverandres selskap 😊

Samme her😍 Og jeg veit at jeg er fryktelig heldig! 

Anonymkode: 7a6a9...293

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Frkego skrev (7 timer siden):

Samme her :) 

Anonymkode: c036d...62d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei takk! Jeg hadde visnet inni meg omgitt med kun andre mødre. Jeg valgte bort barselgruppe for jeg orker ikke sutring, masing, negativitet, konkurranse og babyprat. Det var det eneste jeg hørte av andre som hadde barselgruppe. Hvorfor skal jeg bli matchet med tilfeldige kvinner, kun fordi det eneste vi har til felles er barn? Mannen min og jeg var et helt perfekt team. Vi var sammen om å få og ha barn. Vi prioriterte baby, oss selv, egentid og tid med venner, selv med flere andre forpliktelser og dyr. Jeg prioriterte å møte venner og kollegaer, og snakke om alt annet enn baby og barsel. 

Anonymkode: 5fd1e...701

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jaa, noen av oss har vært heldige med valget av livspartner og far til barna. Andre, ikke like heldige.

Anonymkode: 9849a...205

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Samme her! Ungen er over et år nå, og vi bytter fremdeles bleier sammen hvis begge er hjemme. Tar kveldsstellet sammen, går trilleturer sammen. Vil jeg møte venner passer han barnet, vil han møte venner passer jeg barnet. Har lest litt i tråder som denne og i barselgruppe på facebook, og skjønner at jeg er er heldig med dette. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min mann er overhodet ikke sånn, han var 80% mer på trilletur enn meg. Gammeldagse holdninger.

Anonymkode: f1795...b65

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg klikka. Mye heller mannen min. Men vi har et partnerskap hvor vi drar lasset begge to, begge er like deltakende og det tredje skiftet dekkes av begge.

Aldri om jeg hadde orket andre nybakte mødre og deres spedbarn i tillegg når jeg hadde nok med meg og mitt.

Anonymkode: a0d1f...fce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har jo alltid vært vanlig, så lenge mennesker har eksistert at spebarnsmødre  har oppsøkt hverandre omgått hverandre. Er en grunn for at det eksisterer barselgrupper fortsatt i dag. MEN ,før var det sånn at de samarbeidet og hjalp hverandre, istedenfor å konkurrere og dømme hverandre. 

Anonymkode: ec4aa...609

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...