AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #1 Skrevet 25. mai 2023 Hei. Jeg spør her fordi jeg har hatt en problematisk oppvekst og finner det vanskelig å definere hva som er normal og ikke normal oppførsel i forhold til relasjoner. Jeg har over mange mnd vært arbeidsledig pga få stillinger innenfor min fagfelt. Nå har jeg endelig fått meg jobb. Kjæresten min har hatt jobb hele veien og han har vist forståelse for at det er frustrenede å gå arbeidsledig, og har motivert og støttet meg. Etter jeg fortalte at jeg hadde fått jobben ble han veldig gla, men etter en times tid begynte han å gråte fordi det ikke er sikkert jeg får fri fra jobben til å dra i bursdagen til foreldrene hans i sommer. Jeg forsøkte å si at det var unødvendig å gå rett ned i det negative når jeg endelig har fått jobb og det er viktigste i det store bildet. Da sier han at han ikke kan si det han føler for da får jeg en emosjonell reaksjon/ han føler han ikke kan uttrykke følelser og at han må gå på eggeskall. Jeg ble litt stum. Jeg hadde forstått det dersom det var en begravelse eller et bryllup. Han har problemer med redsel for å føle seg ensom, og sa han ikke ville være der alene. Da påpekte jeg at han kjente alle som skulle dit, og at det hadde gått helt fint. Hva skal man si? Jeg ble lei meg og følte han ødela det som i utgangspunktet var en veldig fin dag. Har jeg rett i at det er en merkelig reaksjon fra hans side, eller er det meg det er noe feil med her? Trenger litt råd og oppmuntring. ☺️ TS Anonymkode: 0f474...3f5 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #2 Skrevet 25. mai 2023 " Jeg forsøkte å si at det var unødvendig å gå rett ned i det negative når jeg endelig har fått jobb og det er viktigste i det store bildet. Da sier han at han ikke kan si det han føler for da får jeg en emosjonell reaksjon/ han føler han ikke kan uttrykke følelser og at han må gå på eggeskall." ________ Han går på eggeskall p.g.a din potensielle emosjonelle reaksjon, men selv gråter han fordi han må gå i bursdagsselskap alene? Jeg tror det er litt vanskelig å komme med relevante eller nyttige råd når man er såpass far out i sine reaksjonsmønstre som det later til at han har. Anonymkode: 12577...d6a 6 1 5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #3 Skrevet 25. mai 2023 Han ble i utgangspunktet glad for at du hadde fått jobb, og han vil egentlig ha deg med på noe som er viktig for han i kombinasjon med at han føler på redsel. Jeg ville ikke lagt så mye i det, det er bare følelser, dere må bare se om du får fri eller ikke og tenke at det ordner seg uansett. Gratulerer med ny jobb! 🎉😊 Anonymkode: a1fea...e29 2 2
Bombasi Skrevet 25. mai 2023 #4 Skrevet 25. mai 2023 Tror ikke problemet ligger i at du ikke kan dra i bursdag. Tror problemet går mye mer underliggende, og dere har en jobb foran dere til å prate skikkelig ut om ting og tang. 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #5 Skrevet 25. mai 2023 Gratulerer med jobb, TS! Anonymkode: 3c957...c42 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #6 Skrevet 25. mai 2023 Her er det hans psykiske problemer som kommer frem. Får han hjelp? Anonymkode: 536fc...fea 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #7 Skrevet 25. mai 2023 Det er noe annet som er underliggende her. Problemet var nok ikke at han potensielt må reise alene. Det er noe annet. Anonymkode: 2ce85...d40
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #8 Skrevet 25. mai 2023 Jeg tror han er redd for å miste deg nå som du har jobb og kan stå mer på egne ben. Anonymkode: 40a4f...169 1 1
kri.star Skrevet 25. mai 2023 #9 Skrevet 25. mai 2023 Gratulerer med ny jobb! Tror kanskje din samboer burde oppfordres til å snakke med en profesjonell, for dette er ikke reaksjonen til ett menneske med en sunn psykisk helse. Forstår om han blir skuffet om du ikke kan ta fri for å reise med han, noe annet hadde jo vært rart. Han har nok gledet seg. Men.. Det der er en overreaksjon. 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #10 Skrevet 25. mai 2023 Han begynner å gråte fordi dere kanskje får noen dager fra hverandre i sommerferien.....? Tror den som kanskje har størst problemer med å regulere følelser og se hva som er adekvat reaksjon er han. Han høres veldig ung ut.........? Anonymkode: c065b...f1a 5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #11 Skrevet 25. mai 2023 Gratulerer med jobb!! Tenker at han kan være glad for at du fikk jobb og bli skuffet over å ikke ha deg med i bursdag på samme tid. Det betyr bare at han synes det er kjekt å ha deg der. Selvsagt skal du ta jobben. Det er helt greit at han er skuffet over bursdagen. Han er fortsatt glad på dine vegne. Men hvis han prøver å få deg til å si nei til jobbtilbudet for at du kan gå i selskap, så er ikke det greit. Anonymkode: 1f2da...a87
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #12 Skrevet 25. mai 2023 Gratulerer med ny jobb! Jeg håper han går i terapi? Hans reaksjon er ekstremt unormal 😵💫 Anonymkode: 1f810...738 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #13 Skrevet 25. mai 2023 Klassisk eksempel på hvorfor 2 mennesker med bagasje bør jobbe med seg selv før de går inn i et forhold. Anonymkode: ac34e...663
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #14 Skrevet 25. mai 2023 Han har tydeligvis personlige problemer, og dette handler ikke om deg. Men du fortjener ikke at han lar dette gå ut over deg, og gir deg skylden for egne issues. Selvsagt må du prioritere jobben din. Gratulerer så mye🎉 Så bør du kanskje tenke litt over om det er verdt det å være sammen med en som trekker deg ned i lengden. Anonymkode: 1fbf3...fbf 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #15 Skrevet 25. mai 2023 Litt dårlig timing av han å reagere så emosjonelt når dette skulle være en positiv dag. Men det er ikke alltid man kan kontrollere hva man føler. Her høres det ut som om det er noe annet, underliggende. Faktisk tror jeg ikke at han forteller hele sannheten. Jeg tror ikke at han ble så lei seg for at du ikke kunne være med i den bursdagen - jeg tror det er noe annet, dypere. Ellers hadde han ikke reagert så emosjonelt. Kanskje en barnslig og irrasjonell frykt for at nå som du er mer uavhengig av han, og blir mer opptatt - så kommer du til å forlate han? Eller at dere skal miste en form for nærhet som han satte pris på? Høres ut som om dere må prate sammen om hva dette underliggende er. Anonymkode: 29a79...47a 1
Andro Skrevet 25. mai 2023 #16 Skrevet 25. mai 2023 Gratulerer med ny jobb! 🌺 Reaksjonen hans er så irrasjonell at jeg syns du bør fortelle ham at han bør smile mer, og ikke bli lei seg for at du har fått større selvstendighet og ikke er avhengig av ham lengre. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #17 Skrevet 25. mai 2023 Jeg tenker at det som skjer etter en slik episode er viktigere enn selve hendelsen. Vi kan alle overreagere (noe han gjør til de grader!), men da må vi etterpå be om unnskyldning. Har han gjort det? Anonymkode: d23ac...59e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå