Gå til innhold

Navel som ikke er helt fint? Eller tar jeg feil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, gått en måned siden fødsel, navlen falt av etter 9 dager, akkurat som den skulle. På sykehuset sa de at man har gått bort i fra alt som heter navel-stell og at ting skulle gå naturlig.

men her sitter vi, ringte helsestasjonen og der er det ingen helsesykepleier til tirsdag på grunn av sykdom og ferie. Fikk beskjed om å kontakte lege hvis barnet var syk…

så til navelen: den står veldig ut, væsker fra den i små mengder slik at body får en bitte liten flekk på seg, ikke mye altså.

Prøvde å kjenne på den for første gang og da knaste det litt(?) var som det var tørket væske inne i navlen (kan ses på bildet) som da knaste.

Er dette ok og innafor? Siden jeg ikke får spurt helsesøster..

5BB54E3D-834F-47CE-915E-CF5CB59F7106.jpeg

Anonymkode: 0ca24...e64

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde en sånn navel. Måtte få på noe sånn guffe som gjør at det gror, for det hender seg at de ikke gror skikkelig :) 

Anonymkode: f0461...429

AnonymBruker
Skrevet

Slik var mine også etter at navlesnora løsnet. Skylte med sterilt saltvann eller Klorheksidin og tørket lett over med en Q-tips eller tørr engangsklut etter anbefaling fra sykepleier 😊

Når det er helt grodd bør du tørke navlen med Q-tips etter dusjing. 

Anonymkode: 372fd...b37

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert helt vanlig og ikke noe farlig, men om det stresser deg hadde jeg ring fastlege og hør om dere kan stikke innom for å se på det 😊 

Anonymkode: e56a5...89f

AnonymBruker
Skrevet

Burde fått lapis på :) (helsestasjon smører på) men inntil du får kommet dit hadde jeg renset med klorhexidin 2 ganger pr dag. 

Anonymkode: 566bc...5ad

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Burde fått lapis på :) (helsestasjon smører på) men inntil du får kommet dit hadde jeg renset med klorhexidin 2 ganger pr dag. 

Enig. Dette skjedde med navlen til vår baby også. De fikser den med lapis :)

Anonymkode: 30b13...24e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Enig i denne! Ikke noe prekært, men fint å få tatt på lapis når du får mulighet. Da gror det helt fint ganske raskt.

Anonymkode: 7856c...7b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...