AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #1 Skrevet 25. mai 2023 Hei, gått en måned siden fødsel, navlen falt av etter 9 dager, akkurat som den skulle. På sykehuset sa de at man har gått bort i fra alt som heter navel-stell og at ting skulle gå naturlig. men her sitter vi, ringte helsestasjonen og der er det ingen helsesykepleier til tirsdag på grunn av sykdom og ferie. Fikk beskjed om å kontakte lege hvis barnet var syk… så til navelen: den står veldig ut, væsker fra den i små mengder slik at body får en bitte liten flekk på seg, ikke mye altså. Prøvde å kjenne på den for første gang og da knaste det litt(?) var som det var tørket væske inne i navlen (kan ses på bildet) som da knaste. Er dette ok og innafor? Siden jeg ikke får spurt helsesøster.. Anonymkode: 0ca24...e64
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #2 Skrevet 25. mai 2023 Vi hadde en sånn navel. Måtte få på noe sånn guffe som gjør at det gror, for det hender seg at de ikke gror skikkelig Anonymkode: f0461...429
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #3 Skrevet 25. mai 2023 Slik var mine også etter at navlesnora løsnet. Skylte med sterilt saltvann eller Klorheksidin og tørket lett over med en Q-tips eller tørr engangsklut etter anbefaling fra sykepleier 😊 Når det er helt grodd bør du tørke navlen med Q-tips etter dusjing. Anonymkode: 372fd...b37
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #4 Skrevet 25. mai 2023 Sikkert helt vanlig og ikke noe farlig, men om det stresser deg hadde jeg ring fastlege og hør om dere kan stikke innom for å se på det 😊 Anonymkode: e56a5...89f
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #5 Skrevet 25. mai 2023 Burde fått lapis på (helsestasjon smører på) men inntil du får kommet dit hadde jeg renset med klorhexidin 2 ganger pr dag. Anonymkode: 566bc...5ad
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #6 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Burde fått lapis på (helsestasjon smører på) men inntil du får kommet dit hadde jeg renset med klorhexidin 2 ganger pr dag. Anonymkode: 566bc...5ad Enig. Dette skjedde med navlen til vår baby også. De fikser den med lapis Anonymkode: 30b13...24e
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #7 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Burde fått lapis på (helsestasjon smører på) men inntil du får kommet dit hadde jeg renset med klorhexidin 2 ganger pr dag. Anonymkode: 566bc...5ad Enig i denne! Ikke noe prekært, men fint å få tatt på lapis når du får mulighet. Da gror det helt fint ganske raskt. Anonymkode: 7856c...7b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå