AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #1 Skrevet 25. mai 2023 Eller er det en motsetning? Det er de eneste type menn jeg er interessert i hvis jeg skal ut på datingmarkedet. Emosjonell intelligens definerer jeg som evnen til å snakke om, kjenne egne og andre følelser, være empatisk og tilstede og bidra til gode relasjoner. Maskulin for meg handler f.eks om å kunne ta initiativ, være beskyttende, litt dominerende i senga, selvsikker. Anonymkode: 2ada1...c34
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #3 Skrevet 25. mai 2023 De må skapes av kvinnen. I en som har dette potensialet. Anonymkode: 910d5...489 1
Frkego Skrevet 25. mai 2023 #4 Skrevet 25. mai 2023 Ja, jeg kjenner flere slike. Dette var også noe jeg så etter i en mann. Mannen min er bredskuldret, muskuløs, kraftig bygd, skjeggete, praktisk anlagt, arbeider i et fysisk yrke, tar ansvar for både seg selv og familien, har alltid skitt på hendene, har selvtillit (men er ikke selvgod) og er for meg selve definisjonen på en maskulin mann. I tillegg er han empatisk, lyttende, omsorgsfull, kjærlig, har kontakt med egne følelser og er ikke redd for å virke "svak". De første punktene var vel det som gjorde meg interessert, men de siste punktene var det som virkelig fikk meg på kroken og som har holdt meg her i over 15 år. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #5 Skrevet 25. mai 2023 Ja klart det gjør! Det er ingen motsetning nei. Anonymkode: c6cd9...357 1
ClausSaus Skrevet 25. mai 2023 #6 Skrevet 25. mai 2023 Selvfølgelig finnes det. Eneste motsetningen måtte være ut fra en eller annen politisk korrekt tulledefinisjon av "emosjonell intelligens" som nærmest utelukker ethvert snev av maskulinitet. Maskulinitet innebærer f.eks at problemer skal løses, ikke bare sutres over i plenum. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #9 Skrevet 25. mai 2023 Ja, mannen min er slik 😊 Anonymkode: 36990...ffe
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #11 Skrevet 25. mai 2023 Ja, eksen min er sånn. Anonymkode: 9f505...f30
Isambard Skrevet 25. mai 2023 #12 Skrevet 25. mai 2023 EQ handler om å forstå andre mennesker. Hvis man aldri har evnet å fange opp at det finnes maskuline menn med høy EQ så må man ha særdeles lav EQ selv. 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #13 Skrevet 25. mai 2023 Du har for høye krav og vil nok ikke finne det du beskriver. Hva har du selv å bidra med? Anonymkode: b29f8...c23
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #14 Skrevet 25. mai 2023 Du har ikke for høye krav, og det er fullt mulig å finne det du beskriver. Du har sikkert masse fint å bidra med selv, også. Alt kommer vel an på hvor mye man er opptatt av å dele inn i maskulinitet og femininitet. Er det feil av en mann å ha muskler? Neida. Er det feil av en mann å ha mørk stemme? Nope. Feil å kunne bli sint og selvhevdende når han eller familien er (reelt) truet? Nei, det er flott! Og er det feil av en mann å å gråte, trenge støtte og kjærlighet, eller ta vare på et barn? Så klart ikke. Hvis du dropper hele ordet maskulint, og heller prøver å se mennene du møter på som hele mennesker, alle av dem med noen "maskuline" og noen "feminine" trekk, så tror jeg du kan finne og bli veldig glad i en mann. Så kan du bli glad i mannen fordi han er han, og ikke fordi han er maskulin. Anonymkode: 3351f...bc6
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #15 Skrevet 25. mai 2023 Ofte får man også følelsen av hvorvidt menn er genuint eller overkompenserende maskuline. Etter min erfaring har de genuint maskuline mennene klare maskuline trekk, samtidig som de ikke er redde for å vise sine mer feminine trekk. Overkompenserende menn vil derimot være veldig redde for å bli oppfattet som for maskuline, og det i seg selv kan jo skape noen problemer. Anonymkode: 3351f...bc6 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #16 Skrevet 25. mai 2023 for feminine, så klart* Anonymkode: 3351f...bc6
Maskinfører Skrevet 26. mai 2023 #17 Skrevet 26. mai 2023 Frkego skrev (17 timer siden): Ja, jeg kjenner flere slike. Dette var også noe jeg så etter i en mann. Mannen min er bredskuldret, muskuløs, kraftig bygd, skjeggete, praktisk anlagt, arbeider i et fysisk yrke, tar ansvar for både seg selv og familien, har alltid skitt på hendene, har selvtillit (men er ikke selvgod) og er for meg selve definisjonen på en maskulin mann. I tillegg er han empatisk, lyttende, omsorgsfull, kjærlig, har kontakt med egne følelser og er ikke redd for å virke "svak". De første punktene var vel det som gjorde meg interessert, men de siste punktene var det som virkelig fikk meg på kroken og som har holdt meg her i over 15 år. Høres ut som meg det da jo bortsett fra punktet om familie 😃 (Holder meg ungkar) 😃
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå