AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #1 Del Skrevet 25. mai 2023 Jeg har laget karamellpudding hundre ganger før, den blir alltid vellykket, så når jeg lagde min for to dager siden ofret jeg egentlig ikke en tanke på at det kunne mislykkes. Da jeg flyttet på den i dag tidlig (stått i form i kjøleskapet siden tirsdag kveld) var det akkurat som om det knaste når jeg holdt under i formen - som om det er hardt sukker i bunnen der fortsatt. Det har piplet litt karamellsaus oppover kantene så det er da noe flytende karamell, men jeg fikk på følelsen av at det var hardt sukker i bunnen. Hvordan kan det ha skjedd evt 😱 Jeg er ekstremt nøye med å smelte sukkeret på lav varme og bruker laang tid og lav varme så det ikke skal bli brent - det fungerer "alltid" men muligens ikke denne gangen. Denne skal egentlig serveres i kveld, jeg hadde dårlig tid til jobb og hadde ikke tid til å finne noe å velte den over på før jeg dro. Noen som har opplevd dette og hva pokker har skjedd? Anonymkode: 2e1cd...4ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #2 Del Skrevet 25. mai 2023 Jeg har også opplevd det en gang. Sukkeret krystalliserte seg når jeg lagde karamell. Jeg ville laget ekstra karamell og helt oppå, fordi karamellen som er hard blir aldri myk (jeg prøvde å varme den opp uten hell) Anonymkode: c5069...7bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #3 Del Skrevet 25. mai 2023 Kan det være litt vel kaldt i kjøleskapet bare, at sausen har fryst litt? Du må bare vente å se. Evt kjøp noe alternativ dessert og ha på lur hvis det er veldig krise om den har skjært seg. Anonymkode: 6e21a...2e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #4 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har også opplevd det en gang. Sukkeret krystalliserte seg når jeg lagde karamell. Jeg ville laget ekstra karamell og helt oppå, fordi karamellen som er hard blir aldri myk (jeg prøvde å varme den opp uten hell) Anonymkode: c5069...7bc Så når du snudde formen så var det et lag med hard karamell på toppen? Og gikk det greit å bare fjerne den? Jeg lagde to former, smeltet sukkeret i to omganger, og må ha gjort samme feil to ganger - helt utrolig kjedelig 🤯 Anonymkode: 2e1cd...4ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktualia Skrevet 25. mai 2023 #5 Del Skrevet 25. mai 2023 Det har skjedd meg også, men den usmeltede karamellen har blitt sittende fast i formen, og puddingen og resten av karamellen har kommet fint ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #6 Del Skrevet 25. mai 2023 Viktualia skrev (26 minutter siden): Det har skjedd meg også, men den usmeltede karamellen har blitt sittende fast i formen, og puddingen og resten av karamellen har kommet fint ut. Og smaken på selve puddingen var fin likevel? Leste akkurat en oppskrift på Trines matblogg og hun skriver "dersom det sitter karamell igjen i formen etter at av du har hvelvet den over på fatet, kan du smelte den var sette formene noen minutter i varmt vann. " Da kan det ikke være krise, høres jo ut som om dette er sånt som kan skje *puster lettet ut* Dette gir meg håp om god karamellpudding til feiring i kveld🥳 Anonymkode: 2e1cd...4ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktualia Skrevet 25. mai 2023 #7 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Og smaken på selve puddingen var fin likevel? Anonymkode: 2e1cd...4ef Ja, hvis du ser at det pipler opp saus, så har den nok helt sikkert blitt god. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 25. mai 2023 #8 Del Skrevet 25. mai 2023 Jeg tenker at du får en helt perfekt karamellpudding! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå