AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #1 Skrevet 25. mai 2023 Kan jeg som 95% ufør ha en arbeidsgiver som får midlertidig lønnstilskudd fra nav for å prøve meg i en liten deltidsstilling? i en annen kommune enn hjemstedskommunen min. Jeg vil ikke klare å utføre arbeidsoppgaver innen den tiden som er satt opp, pga smerter i hele kroppen,stivhet i fingrer, fatique, oppkast ved stress mm. Hehe jeg høres veldig attraktiv ut🥴Ønsker ikke å søke noe vta eller vto, da det ikke er snakk om mange år. 1-3 år(alt ettersom). Og de 16 første dagene ved sykemelding, vil AG kunne søke om fritak når jeg er ufør? I mitt hode så tar jeg bare fri uten lønn og uføretrygden dekker dette. Anonymkode: 677a1...c66
Angelheart2 Skrevet 25. mai 2023 #2 Skrevet 25. mai 2023 Tror nok NAV ikke vil være så ivrige på å dekke lønnstilskudd til deg som allerede har så og si full inntekstdekning gjennom uføretrygd. Lønnstilskudd går på lokalkontorets tiltaksbudsjett, som er ganske presset, så det er strenge prioriteringer på hvem som skal få tiltak. De som allerede er ferdig avklart kan få hjelp til å finne en VTO/VTA-plass, men lønnstilskudd ville ikke mitt NAV-kontor dekke. Hvorfor vil du ikke heller prøve å få VTO/VTA? Selv om det heter Varig tilrettelagt så trenger det ikke være varig. Det er mange som har VTO/VTA i en periode, for så å komme ut i ordinær jobb, eller tilbake på kun trygd. 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #3 Skrevet 25. mai 2023 Angelheart2 skrev (10 minutter siden): Tror nok NAV ikke vil være så ivrige på å dekke lønnstilskudd til deg som allerede har så og si full inntekstdekning gjennom uføretrygd. Lønnstilskudd går på lokalkontorets tiltaksbudsjett, som er ganske presset, så det er strenge prioriteringer på hvem som skal få tiltak. De som allerede er ferdig avklart kan få hjelp til å finne en VTO/VTA-plass, men lønnstilskudd ville ikke mitt NAV-kontor dekke. Hvorfor vil du ikke heller prøve å få VTO/VTA? Selv om det heter Varig tilrettelagt så trenger det ikke være varig. Det er mange som har VTO/VTA i en periode, for så å komme ut i ordinær jobb, eller tilbake på kun trygd. Å jeg trodde man måtte binde seg i en lang periode, siden det heter “varig”. Men jeg er enig i det du skriver; lønnstilskudd er nok ikke noe i min situasjon. Kanskje vto og inkluderingstilskudd til spesialmøbler, matter og noen andre ting kunne vært aktuelt🧐 Anonymkode: 677a1...c66 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå