AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #1 Skrevet 25. mai 2023 Jeg har en ganske stor pute som jeg skal tørke i tørketrommel, men den blir ikke tørr! Har nå brukt sikkert seks timer i trommelen, og det kommer ikke mer vann ut (kameraet er tomt), men puta er fortsatt fuktig. Har noen råd til hva jeg kan gjøre for å tørke den? Anonymkode: 7d9b7...041
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #2 Skrevet 25. mai 2023 Hvis puten fortsatt er fuktig, er det vel bare å la den tørke utenfor tørketrommelen ...? Med mindre man legger den ute i pøsende regnvær, vil den før eller senere bli tørr. Et tips når det dukker opp problemer av denne typen, er å tenke seg hva folk hadde gjort før tørketromlenes tid; til tross for mindre elektronikk klarte menneskeheten å overleve også den gangen. Anonymkode: 28977...3a4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #3 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis puten fortsatt er fuktig, er det vel bare å la den tørke utenfor tørketrommelen ...? Med mindre man legger den ute i pøsende regnvær, vil den før eller senere bli tørr. Et tips når det dukker opp problemer av denne typen, er å tenke seg hva folk hadde gjort før tørketromlenes tid; til tross for mindre elektronikk klarte menneskeheten å overleve også den gangen. Anonymkode: 28977...3a4 De hadde ikke sånne puter i gamle dager. Ikke vasket de dem sånn heller. Nei, den vil sannsynligvis mugne før den tørker. Håper noen andre har noe mer fornuftig å komme med. Anonymkode: 7d9b7...041
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #4 Skrevet 25. mai 2023 Det er veldig vanskelig å få puten helt tørr i trommelen. Det må du nok bare slå fra deg. La den lufttørke på et varmt sted, som på badet, eller heng den ut i solen. Den mugner nok ikke. Jeg vasker min tykke pute minst et par ganger i året, og nei, den blir aldri tørr i trommel, men har heller aldri opplevd mugg. Anonymkode: ed8b3...7bc
Carrot Skrevet 25. mai 2023 #5 Skrevet 25. mai 2023 går ut fra at du har tennisballer eller lignende i trommelen sammen med puta og sjekker at kondenskammeret er tømt for vann evt og filteret ikke er fullt av lo osv? 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #6 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis puten fortsatt er fuktig, er det vel bare å la den tørke utenfor tørketrommelen ...? Med mindre man legger den ute i pøsende regnvær, vil den før eller senere bli tørr. Et tips når det dukker opp problemer av denne typen, er å tenke seg hva folk hadde gjort før tørketromlenes tid; til tross for mindre elektronikk klarte menneskeheten å overleve også den gangen. Anonymkode: 28977...3a4 For et unødvendig oppgulp.. I "gamle dager" hadde ikke folk samme puter som i dag. Og jada, selvsagt overlever man selv om puten er klumpete og vond å ligge på. Anonymkode: ed8b3...7bc
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #7 Skrevet 25. mai 2023 Bruk tennisballer i tørketrommelen. Selges på jysk og lignende. Ta puten inn i en stor vaskepose. Jeg tørket en pute som åpnet seg i sømmen og alt fyllet fløt i hele maskinen!! Anonymkode: 7e7eb...5c0
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #8 Skrevet 25. mai 2023 Dette er helt vanlig. Hos meg i allefall. Den blir ikke helt tørr. Derfor står den på vaskerommet i n o en dager etter å ha vært i tørketrommel. Så tar jeg den inn igjen i tørketrommel. Sånn holder jeg på. Dette er spesielt dunpute. De andre putene litt enklere, men jeg gjør det samme da. De tørker kanskje over natten. Anonymkode: aef8f...d81
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #9 Skrevet 25. mai 2023 Du må nesten bare fortsette å tørke den i flere timer. Jeg har vasket ett par av sofaputene (50x50 dunputer) og det har stort sett tatt rundt rundt 7-8 timer å tørke hver av de i tørketrommelen. Anonymkode: cfb6a...9ec
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #10 Skrevet 25. mai 2023 Min erfaring er at puter tørker bedre og raskere i friluft enn i trommel. Jeg ville hengt den opp til tørk / lagt den på et tørkebrett Anonymkode: f3c17...7c9
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #11 Skrevet 26. mai 2023 30 minutt intervaller. Ta puten ut og rist den godt mellom intervallene. (4-5 tennisballer regner jeg med du har brukt?) Anonymkode: e1f2a...12b
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #12 Skrevet 26. mai 2023 Jeg har den i tørketrommel med baller i ca 3 timer - om det ikke er 20 grader og knallsol ute bruker jeg hårføner. Anonymkode: f9297...df6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå