Gå til innhold

Tørke pute i tørketrommel - hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en ganske stor pute som jeg skal tørke i tørketrommel, men den blir ikke tørr! Har nå brukt sikkert seks timer i trommelen, og det kommer ikke mer vann ut (kameraet er tomt), men puta er fortsatt fuktig. Har noen råd til hva jeg kan gjøre for å tørke den? 

Anonymkode: 7d9b7...041

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis puten fortsatt er fuktig, er det vel bare å la den tørke utenfor tørketrommelen ...?

Med mindre man legger den ute i pøsende regnvær, vil den før eller senere bli tørr.

Et tips når det dukker opp problemer av denne typen, er å tenke seg hva folk hadde gjort før tørketromlenes tid; til tross for mindre elektronikk klarte menneskeheten å overleve også den gangen.

Anonymkode: 28977...3a4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis puten fortsatt er fuktig, er det vel bare å la den tørke utenfor tørketrommelen ...?

Med mindre man legger den ute i pøsende regnvær, vil den før eller senere bli tørr.

Et tips når det dukker opp problemer av denne typen, er å tenke seg hva folk hadde gjort før tørketromlenes tid; til tross for mindre elektronikk klarte menneskeheten å overleve også den gangen.

De hadde ikke sånne puter i gamle dager. Ikke vasket de dem sånn heller. Nei, den vil sannsynligvis mugne før den tørker. Håper noen andre har noe mer fornuftig å komme med. 

Anonymkode: 7d9b7...041

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanskelig å få puten helt tørr i trommelen. Det må du nok bare slå fra deg. 

La den lufttørke på et varmt sted, som på badet, eller heng den ut i solen. Den mugner nok ikke. 

Jeg vasker min tykke pute minst et par ganger i året, og nei, den blir aldri tørr i trommel, men har heller aldri opplevd mugg.

Anonymkode: ed8b3...7bc

Skrevet

går ut fra at du har tennisballer eller lignende i trommelen sammen med puta og sjekker at kondenskammeret er tømt for vann evt og filteret ikke er fullt av lo osv? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For et unødvendig oppgulp.. I "gamle dager" hadde ikke folk samme puter som i dag. Og jada, selvsagt overlever man selv om puten er klumpete og vond å ligge på. 

Anonymkode: ed8b3...7bc

AnonymBruker
Skrevet

Bruk tennisballer i tørketrommelen. Selges på jysk og lignende. Ta puten inn i en stor vaskepose. Jeg tørket en pute som åpnet seg i sømmen og alt fyllet fløt i hele maskinen!!

Anonymkode: 7e7eb...5c0

AnonymBruker
Skrevet

Dette er helt vanlig. Hos meg i allefall. Den blir ikke helt tørr. Derfor står den på vaskerommet i n o en dager etter å ha vært i tørketrommel.

Så tar jeg den inn igjen i tørketrommel. Sånn holder jeg på. Dette er spesielt dunpute. De andre putene litt enklere, men jeg gjør det samme da. De tørker kanskje over natten. 

Anonymkode: aef8f...d81

AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten bare fortsette å tørke den i flere timer. 

Jeg har vasket ett par av sofaputene (50x50 dunputer) og det har stort sett tatt rundt rundt 7-8  timer å tørke hver av de i tørketrommelen. 

Anonymkode: cfb6a...9ec

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at puter tørker bedre og raskere i friluft enn i trommel.

Jeg ville hengt den opp til tørk / lagt den på et tørkebrett

Anonymkode: f3c17...7c9

AnonymBruker
Skrevet

30 minutt intervaller. Ta puten ut og rist den godt mellom intervallene.

(4-5 tennisballer regner jeg med du har brukt?)

Anonymkode: e1f2a...12b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har den i tørketrommel med baller i ca 3 timer - om det ikke er 20 grader og knallsol ute bruker jeg hårføner. 

Anonymkode: f9297...df6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...