Gå til innhold

Kroppen er deformert

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fra jeg var ung (rundt 12 års alderen har underkroppen min vært mye større enn overkroppen. Husker jeg sleit med å finne høyere sko som passet leggene. Har siden denne alderen slitt veldig med overvekt. 

Har nå gått ned over 40 kilo og syns kroppen ser enda mer rar ut nå siden overkroppen kan få på seg størrelse medium, mens underkroppen må opp i mange størrelser større.. Veeeeldig pæreform. 

Har på en måte «fettballer» helt øverst på lårene. Og selvom jeg har en relativt normal overkropp er leggene mine over 50 cm tjukke.. 5B854F27-6D0C-409D-88AB-56793AA3C762.thumb.jpeg.ca05a6024065a8b3cae6e9fbb246103d.jpeg

Har selv tenkt lipødem og har vært sjekket hos fysioterapeut som skal ha litt greie på dette. Men han er usikker og sier at uansett om jeg har det så er det ikke noe å gjøre med det uansett? 

Anonymkode: a72c7...026

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spør lege. Kan ikke se noe rart på bildet. Vet ikke hva det er bilde av egentlig?

Anonymkode: 12762...a37

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spør lege. Kan ikke se noe rart på bildet. Vet ikke hva det er bilde av egentlig?

Anonymkode: 12762...a37

Akkurat, man ser ikke hva det er siden jeg er så deformert 😅 er låret og «fettballen» øverst på låret. Legen vet ikke, ingen som vet tydeligvis 

Anonymkode: a72c7...026

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags treningsformer har du prøvd? Hvordan er kostholdet ditt? Synes ikke låret ser spesielt merkelig ut. Men om du har slitt med overvekt på underkroppen kan det indikere insulinresistanse. Les om det og juster kostholdet for å sjekke om du merker forandring. Å kutte ned på sukker et aldri feil uansett. 

Jeg har alltid hatt endel overfladisk standhaftig fett på lårene. Slank på overkroppen. Leggene mine er også kraftige. Den eneste treningen som har gitt stor effekt på lårene er jogging (turer i ulendt terreng om du ikke vil jogge) og sykling. Jeg har prøvd annen kondisjons og utholdenhetstrening, men det ble ingen forskjell på lårene.

Men sikkert  individuelt hvilke treningsformer som kan hjelpe deg. 

Anonymkode: 5181b...dc2

AnonymBruker
Skrevet

Synes ut i fra det lille jeg ser at huden ser ganske jevn ut. Lipødem er vanligvis ganske bulkete. Kulen kan ligne et lipom. Men opplever du smerter, og/eller syrelignende følelse i beina?

Anonymkode: 70afc...235

AnonymBruker
Skrevet

Siden du sitter på bildet er det helt normalt at øverst på lårene buler så mye ut, når man står skal de bule ut da også, noen mer enn andre. Det kalles for ridebukse lår og eneste som hjelper er fettsuging av området 

Anonymkode: 69e67...1d1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...