AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #1 Skrevet 25. mai 2023 Eier ingen sorte drakter eller dressbukser eller skjørt. Har imidlertid et par sorte kjoler men de er i kategorien "den lille sorte" og egner seg ikke. Har alltid vært fargeglad så har ikke mye klær i mørke farger annet enn jeans, cardigan og noen ullgensere. Jeg har dog en sort kjole som har lange ermer og er knelang med rund hals. Denne har små mørkegrønne blomster på. Er det akseptabelt å bruke denne sammen med sort strømpebukse, sort veske, sorte sko og perlesmykker?? Eller blir det feil siden det er farge på den? Vil helst ikke ut å kjøpe nytt antrekk. Har aldri vært i begravelse før, så takk for hjelpen. Anonymkode: 6dfcd...a87 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #2 Skrevet 25. mai 2023 Den kjolen er nok helt innafor, men jeg ville ha droppet perlesmykker i en begravelse. Gjør det enkelt, bruk den mørke kjolen, sorte strømpebukser og sko, og en mørk/sort veske. Anonymkode: 86f70...6b8 5 2
Helene1982 Skrevet 27. mai 2023 #4 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 25.5.2023 den 2.33): Eier ingen sorte drakter eller dressbukser eller skjørt. Har imidlertid et par sorte kjoler men de er i kategorien "den lille sorte" og egner seg ikke. Har alltid vært fargeglad så har ikke mye klær i mørke farger annet enn jeans, cardigan og noen ullgensere. Jeg har dog en sort kjole som har lange ermer og er knelang med rund hals. Denne har små mørkegrønne blomster på. Er det akseptabelt å bruke denne sammen med sort strømpebukse, sort veske, sorte sko og perlesmykker?? Eller blir det feil siden det er farge på den? Vil helst ikke ut å kjøpe nytt antrekk. Har aldri vært i begravelse før, så takk for hjelpen. Anonymkode: 6dfcd...a87 Kondolerer. Ja, det går fint. Om man er nærmeste familie, bør det være dress eller et mørkt, pent antrekk. Er du ikke nære, holder det at du er sømmelig og mørkt kledd.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #5 Skrevet 27. mai 2023 Du kan godt ha mørk kjole over knærne, mørk penbukse e.l. Anonymkode: d1af4...04f 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #6 Skrevet 27. mai 2023 Det går helt fint. De siste begravelsen jeg har vært u har nesten ingen andre gått i sort, de har gått i mørke dempede farger. Mye grått. Anonymkode: ffde9...972 1
MyMichelle Skrevet 27. mai 2023 #7 Skrevet 27. mai 2023 (endret) Den kjolen går fint. Det er vanlig med mørke klær i begravelser, men ikke nødvendigvis svarte. Litt mønster er helt greit. Smykker ser jeg sjelden i begravelser, men det kan være fordi de fleste begravelsene jeg har vært i har vært i en læstadiansk kommune. Endret 27. mai 2023 av MyMichelle 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #8 Skrevet 27. mai 2023 De siste gangene jeg har vært i begravelse har de fleste gått i litt dempede farger. Det har gått i svart, grå, brun, hvitt og noen har hatt farger også. Tror ikke det er så strengt på dette lenger. Jeg har i hvert fall aldri tenk noe over om noen kommer i andre klær en sort. Anonymkode: fb3df...378 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #9 Skrevet 27. mai 2023 Noe nøytralt. Når det er sagt, er egentlig det viktigste at man dukker opp. Jeg har pleid å gå i mørke jeans med en sort jakke utenpå. Anonymkode: db249...7f0 1 1
Andro Skrevet 27. mai 2023 #10 Skrevet 27. mai 2023 Kjolen din er helt fin 🙂 Den er mørk, og det er ikke noe krav om ensfarget sort. Er det noen nære velger jeg sorte penklær, som skjørt eller bukse til sort topp, eller en kjole. Er jeg mer distansert kan jeg godt gå i sorte jeans og en mørk genser, med skinnjakka over. Vel og merke ikke utvaska jeans, men sånne som er helsorte og sitter pent. Folk flest er ikke så stive i forventningene, og du treffer ikke noe motepoliti.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #11 Skrevet 28. mai 2023 jeg gikk med lang sort skjørt og svart bluse i forrige begravelsen jeg var i. Høres ut som den kjolen din er helt fin å bruke. Anonymkode: 73715...4fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå