AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #1 Del Skrevet 24. mai 2023 Jeg vet ikke helt hvor jeg skal poste det, men prøver her! Jeg er lei jobb, lei arbeidslivet. Føler meg aldri "fri". Føler alt er A4. Hadde jeg hatt råd så hadde jeg sluttet å jobbe og gjort noe annet gøy i livet. Vet egentlig ikke helt hva jeg kan tenke meg, men misunner de som bare reiser, kjøper et småbruk, blir grunder, bruker mye tid på en spesifikk hobby osv. Problemet er økonomi og barn. Mannen er veldig enig med meg, han kan også tenke seg et liv utenom et A4-liv. Men vi tør heller ikke å satse, f.eks selge huset (vi bor ikke dyrt). Vi kan jo sette et langsiktig mål, men slik som prisene øker nå så vet jeg ikke om vi klarer å spare opp nok. Vi har hatt det stramt en tid og har endelig fått begynt å spare opp en bufferkonto, men det går bare sakte, men sikkert. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men kanskje noen kjenner seg igjen? Inspirasjon? Kanskje noen har gått utenfor A4-livet? Hva med økonomi? Hvorfor valgte dere å endre retning og hvordan fikk dere det til? Må si at ingen av oss er særlig interessert i å studere. Vi har heller ikke økonomi til at en eller begge kan det nå. Vi har sikre jobber og normale inntekter. Jeg kan ha mulighet til å jobbe redusert en periode, men det vil jo merkes på økonomien, hvis ikke vi klarer å skaffe en annen innteksskilde. Anonymkode: 020b3...cad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #2 Del Skrevet 25. mai 2023 Dere kan jo begynne med å finne drømmehobbyen? Noe helt annet enn a4-hobbyer? Anonymkode: 69e65...820 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
origin Skrevet 27. mai 2023 #3 Del Skrevet 27. mai 2023 Hva med å jobbe frivillig i utlandet 1 eller 2 uker? Kan fort få andre perspektiver av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #4 Del Skrevet 27. mai 2023 Jeg føler meg veldig annerledes. Har ikke barn, har en OK jobb, eier liten bolig i Oslo. Mesteparten av det jeg tjener går 50/50 til boliglån og fond. Jeg har en god sum på fond og har igjen 500.000 på lånet. Det vil være ferdig nedbetalt innen 4 år. Jeg kommer til å jobbe deltid/vikar for så å reise etter dette. Kommer til å leie ut ettromsen for å reise rundt i billige land i Asia f.eks, så hjem igjen. Det er det jeg planlegger for og jeg gleder meg! Dette gir meg energi og pågangsmot til å fortsette som jeg gjør. Livet for meg er ikke barn, hund, mann, 3roms/så rekkehus/ så enebolig etc. Anonymkode: 70428...4a9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 27. mai 2023 #5 Del Skrevet 27. mai 2023 Kjenner et ektepar som bor i seilbåt. De er pensjonister. De leier ut sin bolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #6 Del Skrevet 27. mai 2023 Om du vil føle deg fri så er både småbruk og grunder elendige ideer. Begge deler er vanvittig mye jobb, og du er helt låst til å gjøre den jobben selv, kan ikke ta deg fri og må ha jobben på hjernen stort sett døgnet rundt. Og alt står og faller på deg. Begynn heller med å prøve ut spennende hobbyer eller interesser, for å få litt lidenskap inn i livet. Eller engasjer dere i noe. Kampsak, lokalpolitikk eller noe? Problemet når en føler det slik er som oftest at en ikke har fylt livet sitt med noe innhold en brenner for, som gir en mening i hverdagen og livet. Å få til det behøver ikke bety å kaste alt en har bygget opp på båten. Start en revygruppe? Arranger en festival? Tandemhopping i fallskjerm? Anonymkode: 9f7ef...55b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #7 Del Skrevet 27. mai 2023 Har fulgt en familie som innredet en van. Leide ut boligen sin og har kjørt rundt i Europa i 1 år. De har små unger. Den ene jobbet digitalt. Anonymkode: 3d227...6ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #8 Del Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har fulgt en familie som innredet en van. Leide ut boligen sin og har kjørt rundt i Europa i 1 år. De har små unger. Den ene jobbet digitalt. Anonymkode: 3d227...6ad Høyrest jo unektelig litt slitsomt ut! Anonymkode: 69e65...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå