Gå til innhold

studier og permisjon

knøtte

Anbefalte innlegg

Hei! Vet ikke om dette er rette stedet å poste dette, men prøver... Jeg fikk barn i september 05, tok ut permisjon fra studiene tre uker før og seks uker etter fødsel. Deretter gikk jeg tilbake til studiene, mens min samboer var hjemme med sønnen vår. I romjulen fikk samboeren min et jobbtilbud han ikke kunne takke nei til (fast stilling), men jobbstart allerede 2.1. Jeg har søkt permisjon fra skolen (har ikke fått svar, men regner med at det går i orden), frem til juni 06. (Dette fordi jeg iflg. lånekassen kan ta permisjon så lenge).

Det jeg lurer på er som følger: Jeg har nå tatt modul 1 i et fag (spes. ped), og har søkt permisjon fra modul 2. (vårsemester) Det er ikke oppstart i modul 2 igjen før januar 07, og permisjonen min varer bare til juni 06. Hva gjør jeg da til høsten? Har jeg noen økonomiske rettigheter? Hvordan går jeg i så fall frem?

Dette ble kanskje litt dårlig formulert, håper likevel noen kan svare! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du ikke går på skole og mann/samboer er i jobb, tror jeg ikke du har noen økonomiske rettigheter. Ikke 100% sikker på dette, men du må vertfall gå på skolen for å få evt stipend og permisjon.

Dersom studiene dine fortsetter etter modul 2, og du søker permisjon, da tror jeg saken stiller seg litt annerledes... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være lurt å kontakte lånekassen og høre hva de sier. Kanskje du kan ta 1.semester med noe relatert? Du får vel kontantstøtte hvis du er hjemme med datteren din, det er jo noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...