Gå til innhold

Dama vil ha tilgang til min telefon og passord, rødt flagg!?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har holdt på i 3 måneder, så jeg spurte henne om å bli sammen, og da sier hun "du må følge noen regler om du vil bli sammen med meg" og jeg skriver "hva regler" og da sier hun at hun blandt annet må ha tilgang til min telefon passord osv, og jeg kan også ha tilgang til hennes, og begge ble enig om at vi ikke skulle ha venn av motsatt kjønn som vi har på snap og snapper med, men ellers kan vi chille med dem.

Er det normalt eller rart at hun vil ha tilgang til min telefon ?

Anonymkode: 0c2f0...b6c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stort rødt flagg ja. Dette må du ikke finne deg i.

Anonymkode: 54ef9...fa1

• Liker 33
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Ildrødt flagg. Next.

Anonymkode: 61c8f...2be

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

"du må følge noen regler om du vil bli sammen med meg"

da sier hun at hun blandt annet må ha tilgang til min telefon passord osv,

og begge ble enig om at vi ikke skulle ha venn av motsatt kjønn

Dette høres utrolig sært ut. Aldri opplevd.

Heller ikke noe jeg hadde funnet meg i. Disse tingene er røde flagg her i fra til skilsmissen.

En kjæreste som hadde «krevd» tilgang til min telefon og diktert hvem jeg er venner med hadde ikke lenger vært min kjæreste.

Egentlig ganske psyko opplegg.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Det er din telefon og du har rett til å ha eget privatliv. Kjærester skal stole på hverandre. 

Anonymkode: 5c1b1...bbe

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
sicario skrev (Akkurat nå):

Dette høres utrolig sært ut. Aldri opplevd.

Heller ikke noe jeg hadde funnet meg i. Disse tingene er røde flagg her i fra til skilsmissen.

En kjæreste som hadde «krevd» tilgang til min telefon og diktert hvem jeg er venner med hadde ikke lenger vært min kjæreste.

Egentlig ganske psyko opplegg.

Det var mutal at begge ikke ville bli venn med motsatt kjønn, jeg kom med ideen , ikke henne. Men det med at hun ville ha tilgang til min telefon var hennes idee.

Skrevet

Kontroll i form av "regler" er sjelden et godt utgangspunkt for et forhold... Respekt og tillit er.. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

RUN.

Anonymkode: e0fd2...652

• Liker 6
Skrevet

Helt greit med tilgang til hverandres mobil hvis det er for praktiske formål som feks når en av oss kjører bil og trenger at den andre sjekker noe ol. Når det kommer til å ikke ha venner av motsatt kjønn så er det et helt urimelig krav. Eneste kravet jeg har til min er gjensidig tillit.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi har holdt på i 3 måneder, så jeg spurte henne om å bli sammen, og da sier hun "du må følge noen regler om du vil bli sammen med meg" og jeg skriver "hva regler" og da sier hun at hun blandt annet må ha tilgang til min telefon passord osv, og jeg kan også ha tilgang til hennes, og begge ble enig om at vi ikke skulle ha venn av motsatt kjønn som vi har på snap og snapper med, men ellers kan vi chille med dem.

Løp!

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke rødt flagg at hun ytrer sine behov. Det hadde vært et rødt flagg om hun tvang deg når du ikke ville bli med på det eller hvis hun gjorde det i skjul 

Hun har sikkert vært utsatt for utroskap. Jeg har det også som et premiss for mitt nye forhold at jeg kan få sjekke telefonen hans når jeg vil. Det er mere rødt flagg om noen sier nei til det og har noe å skjule 

Anonymkode: a9bc7...86f

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke normalt å stille slike krav helt ut av det blå. Men om du selv er av samme type kan det jo være dere passer greit sammen? Tenker siden det faktisk var du som foreslo å ikke ha venner av motsatt kjønn - så er kanskje rigide regler noe dere har felles og trives med. Ikke noe jeg ville trivdes med, når det er sagt. Gigantisk rødt flagg er det. 

Anonymkode: 08019...1dd

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke rødt flagg at hun ytrer sine behov. Det hadde vært et rødt flagg om hun tvang deg når du ikke ville bli med på det eller hvis hun gjorde det i skjul 

Hun har sikkert vært utsatt for utroskap. Jeg har det også som et premiss for mitt nye forhold at jeg kan få sjekke telefonen hans når jeg vil. Det er mere rødt flagg om noen sier nei til det og har noe å skjule 

Det er vel et like stort «rødt flagg» at du tenker du må kontrollere en ny partner bare fordi en tidligere partner var utro mot deg.

At man har vært utsatt for utroskap av en helt annen person er ikke relevant i et nytt forhold.

Anonymkode: e8e0e...249

• Liker 10
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da tror jeg at du trenger å jobbe med deg selv før du tenker på et forhold. 

Anonymkode: 54ef9...fa1

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke gått med på slike regler.. Jeg og kjæresten har vært sammen i 3 år og har ingen koder for hverandre, ville aldri falt meg inn å spørre om noen av hans koder heller med mindre det skulle være absolutt nødvendig i en eller annen setting.. Tenker at mobiler er privat, jeg går ikke gjennom hans og ville følt meg overvåket og kontrollert om han gikk igjennom min, samme med sosiale medier, mail etc.. Par må kunne stole på hverandre uten å overvåke hverandre ellers går det ikke

Anonymkode: e7324...891

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen har vært sammen i 11 år, og gift 3 år. Har alltid hatt innlogging både til telefon og pc hans, og han mitt. 

Har aldri hatt noe behov for snoking, da jeg stoler på han. Men uansett godt å vite at han ikke har noe å skjule.... Han vet også om de fleste av passordene mine og jeg hans 😆

Anonymkode: be911...f10

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det høres litt sært ut. 

Min samboer og jeg har tilgang til hverandres mobiler, men det er ikke en regel vi har. Det kom organisk; vi stoler på hverandre og misbruker ikke den tilliten ved å snoke på hverandres mobiler. Den eneste grunnen til at vi vet hverandres passord er fordi f.eks én har kjørt og fått melding og bedt den andre se/svare etc.

Hadde han spurt om passordet fordi han ønsker å kunne sjekke messenger, snap etc, så hadde jeg nektet. Jeg synes det er respektløst ovenfor familie og venner å la en tredjepart gå gjennom private samtaler man har hatt med de.

Anonymkode: 8651c...503

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tippe hun har blitt rundlurt av en i ett tidligere forhold og hun er skadet av det. Uansett merkelig krav i ett så nytt forhold. 

Anonymkode: 24f7f...d49

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Rødt flagg, eller spør hva årsaken er til at hun spør om å kontrollere din mobil.?

Anonymkode: f6a80...97c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...