Gå til innhold

Helt hypotetisk, hadde det vært mulig å komme i fengsel for å få et sted å bo?

Anbefalte innlegg

Gjest Vikarsykepleier
Skrevet

Hvis folk ikke har noe sted å bo, kan de begå en så alvorlig kriminell handling at de kom i fengsel for å få et sted å bo? Eller får alle fotlenker for tiden?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle får fotlenke? Hvor har du det fra? 

Anonymkode: 3e59b...d39

Gjest Vikarsykepleier
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alle får fotlenke? Hvor har du det fra? 

Anonymkode: 3e59b...d39

Unnskyld, jeg vet absolutt ingenting om norsk fengselsvesen!

AnonymBruker
Skrevet

Fra du begår en handling og til du blir dømt og havner i fengsel kan det ta flere år, så vil ikke si det er en ekstremt effektiv måte å løse det på.

Anonymkode: 92be5...84b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fra du begår en handling og til du blir dømt og havner i fengsel kan det ta flere år, så vil ikke si det er en ekstremt effektiv måte å løse det på.

Kommer jo an på hvor alvorlig det er.

Anonymkode: bcf4e...9ff

Gjest Vikarsykepleier
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Også hvis det er en alvorlig forbrytelse? Som det vel må være hvis man kommer i fengsel?

Hilsen en som vet absoutt null om dette.

Endret av Vikarsykepleier
Skriveleif.
Skrevet

Ja, klart det er mulig. Men det er nok raskere å kontakte NAV og søke om nødbolig enn å planlegge en alvorlig nok kriminell handling, for så å begå denne handlingen og å få saken sin prøvd.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest Vikarsykepleier
Skrevet
vil ikke skrev (1 minutt siden):

Ja, klart det er mulig. Men det er nok raskere å kontakte NAV og søke om nødbolig enn å planlegge en alvorlig nok kriminell handling, for så å begå denne handlingen og å få saken sin prøvd.

Jeg har bare litt mye fantasi, og så tenker jeg på dem som ikke får plass på sykehjem (for eksempel). Servert mat og eget rom.

Fint krim-plot, da. Som sagt, litt mye fantasi.

AnonymBruker
Skrevet
Vikarsykepleier skrev (9 minutter siden):

Hvis folk ikke har noe sted å bo, kan de begå en så alvorlig kriminell handling at de kom i fengsel for å få et sted å bo? Eller får alle fotlenker for tiden?

Ja, det er mulig,  men ikke særlig smart. Man mister all inntekt, samt at man har ganske mange kriminelle naboer.

Anonymkode: 9aabe...827

AnonymBruker
Skrevet

Det må være fare for bevisforspillelse om man får varetekt. Og en ekstremt alvorlig form for kriminalitet om man forblir i varetekt frem til rettsak. Usikker på hva slags Krim.

Anonymkode: 3457d...44e

Gjest Vikarsykepleier
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det er mulig,  men ikke særlig smart. Man mister all inntekt, samt at man har ganske mange kriminelle naboer.

Ja, men man er jo kriminell selv også da ...

La oss si du er sytti, står uten et sted å bo og uten penger, og ser muligheten?

Nå blir vel denne tråden snart stengt av en moderator 😂

AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 43ab4...b00

AnonymBruker
Skrevet
Vikarsykepleier skrev (15 minutter siden):

Ja, men man er jo kriminell selv også da ...

La oss si du er sytti, står uten et sted å bo og uten penger, og ser muligheten?

Nå blir vel denne tråden snart stengt av en moderator 😂

Uff håper ingen 70 åringer tenker sånn...

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man er 70 og skrøpelig kan man vel "risikere" å få noe soningsfritak eller betinget dom eller noe pga alder/helse?

Anonymkode: 7ae01...cfc

AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg heller rusa meg så jeg havna på behandlingssenter.

Anonymkode: 14b37...a50

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sommervikar i fengel. Ble fortalt av de faste ansatte at et par av de innsatte var slike, dvs de gjorde noe bøll for å komme i fengsel siden de ikke taklet å ikke være i fengsel. Det var folk som ville vært uteliggere om de ikke satt inne. Ellers enig med de som påpeker at dette ikke er en spesielt kjapp måte å skaffe seg husvære på

Anonymkode: e2ae2...373

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hørt der er helt vanlig at noen knuser ei rute eller gjør innbrudd med hensikt i å bli tatt for å få en tur i arresten over natten 

Anonymkode: 014c4...a06

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er virkelig “verdens beste land” der de gamle blir ivaretatt  hvis Olga på 75 år prøver å bli kriminell for å ha et sted å bo.

Anonymkode: c2952...110

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...