AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #41 Skrevet 29. mai 2023 900 skrev (5 minutter siden): Det er hvordan det kan ramme deg de 10årene du lever. Kanskje blir du nektet forsikring eller innreiser, kanskje passer du ikke inn i en ny etno-stat. Det norske folk må våkne opp. Verden er ikke som Norge 2023 hvor du har alle menneskerettigheter, Det er ikke så farlig å være homse i Norge i 2023, men det er høyst sannsynlig at Norges første Erdogan allerede er født. Da er det ikke sikkert det er så bra at alle dine personopplysninger og genetisk informasjon er tilgjengelig for myndigheter og høystbydende. Jeg minner om at folk som Andrew Tate kan stille til valg i dag å vinne. Det norske folk må slutte å være så forbannet naive. Har god helse, og har god forsikring - så ikke noe krise der. Bryr meg heller ikke om jeg skulle bli nektet innreise, har det fint hjemme. Går bra fo rmin del, og om norge blir så fucka så melder meg meg bare av, livet er ikke sååååå jæskla viktig liksom. Here for a good time, not a long time. Anonymkode: 41e5c...7d5 2
900 Skrevet 29. mai 2023 #42 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har god helse, og har god forsikring - så ikke noe krise der. Bryr meg heller ikke om jeg skulle bli nektet innreise, har det fint hjemme. Går bra fo rmin del, og om norge blir så fucka så melder meg meg bare av, livet er ikke sååååå jæskla viktig liksom. Here for a good time, not a long time. Anonymkode: 41e5c...7d5 Du høres ikke ut som en av landets store sønner. Du kan bare forsvinne. 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #43 Skrevet 29. mai 2023 My Heritage er fra Israel. Er senere solgt til usa,men grunnleggeren fra Israel er fortsatt den største aksjonæren. All informasjon om deg er i dna ditt. Dette er informasjon som lagres om deg. ...og potensielt kan brukes mot deg. Hvem vet hva teknologien kan brukes til. Kanskje man pga jordas knappe ressurser må slette millioner av mennesker og kan skape en pest som er målrettet mot grupper av mennesker? Teknologien er der allerede..... Anonymkode: 56178...0a8 6
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #44 Skrevet 29. mai 2023 De kriminelle burde frykte dette, de kan bli tatt om søsken har levert fra seg dna. Politiet har startet å bruke disse databasene. https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/1BjoVe/myheritage-og-ancestrydna-er-en-potensiell-gullgruve-for-politiet Anonymkode: 1f71d...d77 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #45 Skrevet 30. mai 2023 Jeg og min mann har gjort genetisk testing pga infertilitet, tenkte ikke det var noe spesielt der og da men det satte oss i ganske store etiske dilemmaer som handlet om mange flere enn bare oss. Hadde jeg visst det jeg visste i dag hadde jeg ikke tatt den testen så lett. Hadde definitivt ikke ikke gitt tilgang på mitt DNA til amerikanske selskap og uten noen form for system rundt meg. For en del år siden tok en kompis DNA test fra my Heritage som viste at han hadde 10+ søsken som lette etter faren sin. Faren hadde jobbet som sjømann og disse bodde på ruten han hadde reist i mange år.. Tror bare det er viktig å tenke gjennom hvilken informasjon du er klar for å få og hva du kommer til å gjøre med den informasjonen.. Anonymkode: b46b9...a07 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #46 Skrevet 4. juni 2023 Jeg tok nylig dna-test. Jeg skal innrømme at jeg valgte å ha skyggelappene på. Vi fant ut at min morfar fikk et barn før han møtte min mormor. Dette barnet ble adoptert bort og barnebarn har lenge lett etter hvem som kan være deres biologiske farfar. Og det ble altså funnet ut gjennom dna-testing. Anonymkode: ca255...bcb 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #47 Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg tok nylig dna-test. Jeg skal innrømme at jeg valgte å ha skyggelappene på. Vi fant ut at min morfar fikk et barn før han møtte min mormor. Dette barnet ble adoptert bort og barnebarn har lenge lett etter hvem som kan være deres biologiske farfar. Og det ble altså funnet ut gjennom dna-testing. Anonymkode: ca255...bcb Ja, det er mye rart som kan dukke opp på slike tester. Jeg kjenner noen som tok genetiske tester i forbindelse med kartlegging av arvelig sykdom i familien - altså det ble gjort i regi av helsevesenet. Og så viste det seg at et av barna i en familie (disse var da i 60-årene-ish, så ikke «barn» sånn sett) ikke var i slekt med de andre søsknene. Det viste seg at hen hadde blitt forbyttet på fødestua. Her var alle de fire foreldrene som var involvert døde, men likevel var ikke det en enkel sak å håndtere, akkurat. Anonymkode: 1e977...1a2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #48 Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det er mye rart som kan dukke opp på slike tester. Anonymkode: 1e977...1a2 Jeg kunne lagt til at det var en helt ålreit oppdagelse altså, ikke noe negativt. Og moren min skulle gjerne ha møtt sitt halvsøsken. Anonymkode: ca255...bcb 2
Bacteria Skrevet 4. juni 2023 #49 Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 29.5.2023 den 23.07): My Heritage er fra Israel. Er senere solgt til usa,men grunnleggeren fra Israel er fortsatt den største aksjonæren. All informasjon om deg er i dna ditt. Dette er informasjon som lagres om deg. ...og potensielt kan brukes mot deg. Hvem vet hva teknologien kan brukes til. Kanskje man pga jordas knappe ressurser må slette millioner av mennesker og kan skape en pest som er målrettet mot grupper av mennesker? Teknologien er der allerede..... Anonymkode: 56178...0a8 Ok, greit at det er betenkelige sider ved DNA-testing, men her er vi langt inne i dystopien…dette høres mest ut som et manus Netflix kunne ha nyttiggjort seg. Jeg har tatt test selv, mest pga at det helt åpenbart er noe innvandret DNA for langt tilbake i familien. Greide ikke å finne ut av det med tradisjonell slektsforskning da det er norske navn så langt jeg rekker, også på den grena som er hovedmistenkt. Men var artig at DNA bekreftet rykter i familien, viste seg at 11-12 % av DNAet matcher Øst-Europa. Pluss en liten prosentandel ikke-hvitt DNA der ingen vet hva som har skjedd. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #50 Skrevet 10. juni 2023 Da har jeg tatt testen og sendt inn, men har allerede funnet ut at jeg er i slekt med min far gjennom min mor og at jeg er i slekt med far til min sønn gjennom slektsgransking 😅 heldigvis for langt ute til at det blir innavl da 😂 Men veldig spent på hva testen viser 😎 Anonymkode: 72f23...876
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #51 Skrevet 14. juni 2023 Har også sendt inn. Har en mildt sagt komplisert familie, så blir ikke overrasket om det dukker opp et nytt søsken eller tre 😆 Anonymkode: e2fce...b65 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #52 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 29.5.2023 den 23.07): My Heritage er fra Israel. Er senere solgt til usa,men grunnleggeren fra Israel er fortsatt den største aksjonæren. All informasjon om deg er i dna ditt. Dette er informasjon som lagres om deg. ...og potensielt kan brukes mot deg. Hvem vet hva teknologien kan brukes til. Kanskje man pga jordas knappe ressurser må slette millioner av mennesker og kan skape en pest som er målrettet mot grupper av mennesker? Teknologien er der allerede..... Anonymkode: 56178...0a8 Hei konspihode Anonymkode: 744c0...9f9 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #53 Skrevet 14. juni 2023 Har tatt, slo av muligheten for å matche med andre, kun for å se hvor jeg er fra. Har ikke behov for å vite noe om slekt ei heller avsløre familiehemmeligheter. 100% skandinavisk, ikke veldig spennende altså. Anonymkode: f617a...733
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå