AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #1 Skrevet 24. mai 2023 Vekten tilsvarer høyde. Bmi er 19. Jeg føler meg tjukk. Tror ikke jeg klarer periodisk faste og vet at dette er kanskje litt sykt og vurdere. Hvordan kan jeg komme meg ut av det? Anonymkode: 96c2d...18d
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #2 Skrevet 24. mai 2023 Periodisk faste er enklere enn du tror Anonymkode: dd338...6d2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #3 Skrevet 24. mai 2023 Jeg veier 75 og føler meg slank. Anonymkode: a3041...188 5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #4 Skrevet 24. mai 2023 Jobb med hodet ditt, og vær god med kroppen din. Du er allerede slank. Anonymkode: 1dacd...429 6 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #5 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Periodisk faste er enklere enn du tror Anonymkode: dd338...6d2 Du synes dette var et hjelpsomt svar til en person som helt klart er tynn og føler seg tykk? TS: du bør snakke med noen nå før dette utvikler seg til en spiseforstyrrelse. Tro meg, du vil ikke bli syk med spiseforstyrrelse. Anonymkode: d30c2...197 6 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #6 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vekten tilsvarer høyde. Bmi er 19. Jeg føler meg tjukk. Tror ikke jeg klarer periodisk faste og vet at dette er kanskje litt sykt og vurdere. Hvordan kan jeg komme meg ut av det? Anonymkode: 96c2d...18d Psykolog Anonymkode: c8625...a5f 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #7 Skrevet 24. mai 2023 Jeg var akkurat samme sted som deg da jeg var yngre. Problemet satt i hodet. Anonymkode: 2fcee...103 5 1
Gjest theTitanic Skrevet 24. mai 2023 #8 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vekten tilsvarer høyde. Bmi er 19. Jeg føler meg tjukk. Tror ikke jeg klarer periodisk faste og vet at dette er kanskje litt sykt og vurdere. Hvordan kan jeg komme meg ut av det? Anonymkode: 96c2d...18d Du burde ikke mer ned i vekt. Følelsen av å være tykk er kun psykisk. Kanskje har du vært tykk eller noen har fortalt deg at du har vært tykk en gang så har dette satt seg fast i tankegangen.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #9 Skrevet 24. mai 2023 Du høres veldig tynn ut Anonymkode: 4a2f3...691 4 1
Lill3My Skrevet 24. mai 2023 #10 Skrevet 24. mai 2023 Du sier at du "føler" deg tykk. Hva SER du når du ser på deg selv? Hva ligger i denne følelsen tror du? Hva annet kan det handle om, for med 19 i BMI er det ikke reellt at du er tykk, ergo kommer denne følelsen av noe annet. Kan det være noe du bærer på? Skam? Har du opplevd noe,ngått gjennom endringer? Og - hvordan oppsto denne følelsen? Er dette noe nytt eller noe du har kjent på lenge? 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #11 Skrevet 24. mai 2023 Du er jo uten tvil slank med bmi på 19. Om du ikke allerede trener, kan kan gjerne dette hjelpe deg til å føle deg bedre med deg selv og kroppen. Anonymkode: 3aa7d...f78
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #12 Skrevet 24. mai 2023 Du er allerede veldig slank, så det høres unektelig ut som du selv har et veldig skjevt blikk på hvordan du egentlig ser ut. Jeg tror du gjør lurt i å jobbe med å snu fokuset heller mot å ha en sunn og sterk kropp, fremfor å veie minst mulig. Det finnes mange måter å gjøre det på, styrketrening, yoga, intervall trening etc. Anonymkode: 7860d...760 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #13 Skrevet 24. mai 2023 Alt fokuset her på at du er tynn kan lett bare feede den tanken din. I stedet for å jobbe så mye med alt du føler rundt vekt og kropp, så har jeg erfart (10 år bak meg med anorexi og bulimi) å bli helt frisk fra svært alvorlig spisevegring med flere innleggelser, ved å flytte fokus over på mestring større perspektiver og mening. Da jeg endelig fikk en behandler som spurte meg om drømmer, mål, ønsker som ikke handlet om kropp, og utfordret meg der, så slapp fokuset på vekt og kropp litt etter litt. Jeg forsto at kroppen min er et verktøy for å leve et godt og sunt liv, som jeg trengte for å leve slik jeg ønsket. Jeg lærte at det er helt ok å ikke være fornøyd med alle sider ved seg selv; so what? Jeg lærte å finne mening og styrke i annet enn kropp. Nå er jeg 100% frisk, har ingen mønstre, triggere eller noen vonde følelser om kroppen min. Jeg lever et fullt liv hvor annet er viktigere, tross alt! Håper du får god hjelp og klarer å løfte blikket opp og ut, nå som du går inn i år som ung voksen. Anonymkode: 700a8...a49 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #14 Skrevet 24. mai 2023 Lill3My skrev (12 minutter siden): Du sier at du "føler" deg tykk. Hva SER du når du ser på deg selv? Hva ligger i denne følelsen tror du? Hva annet kan det handle om, for med 19 i BMI er det ikke reellt at du er tykk, ergo kommer denne følelsen av noe annet. Kan det være noe du bærer på? Skam? Har du opplevd noe,ngått gjennom endringer? Og - hvordan oppsto denne følelsen? Er dette noe nytt eller noe du har kjent på lenge? Jeg ser fett på magen og lår. Jeg har det ikke så bra med meg selv akkurat nå. Bærer på mye skam men det er en annen sak. Jeg ville bare si det høyt at jeg ikke føler meg bra akkurat nå. Anonymkode: 96c2d...18d
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #15 Skrevet 24. mai 2023 Det er bare en følelse, og en følelse er ikke farlig. Anonymkode: 90d7e...b31
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #16 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ser fett på magen og lår. Jeg har det ikke så bra med meg selv akkurat nå. Bærer på mye skam men det er en annen sak. Jeg ville bare si det høyt at jeg ikke føler meg bra akkurat nå. Anonymkode: 96c2d...18d Man skal ha fett på mage og lår. Dersom kvinner har for lite fett går det direkte på bekostning av helsen vår. Jeg mistet mensen i perioder med 19 i BMI. Anonymkode: 2fcee...103 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #17 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Alt fokuset her på at du er tynn kan lett bare feede den tanken din. I stedet for å jobbe så mye med alt du føler rundt vekt og kropp, så har jeg erfart (10 år bak meg med anorexi og bulimi) å bli helt frisk fra svært alvorlig spisevegring med flere innleggelser, ved å flytte fokus over på mestring større perspektiver og mening. Da jeg endelig fikk en behandler som spurte meg om drømmer, mål, ønsker som ikke handlet om kropp, og utfordret meg der, så slapp fokuset på vekt og kropp litt etter litt. Jeg forsto at kroppen min er et verktøy for å leve et godt og sunt liv, som jeg trengte for å leve slik jeg ønsket. Jeg lærte at det er helt ok å ikke være fornøyd med alle sider ved seg selv; so what? Jeg lærte å finne mening og styrke i annet enn kropp. Nå er jeg 100% frisk, har ingen mønstre, triggere eller noen vonde følelser om kroppen min. Jeg lever et fullt liv hvor annet er viktigere, tross alt! Håper du får god hjelp og klarer å løfte blikket opp og ut, nå som du går inn i år som ung voksen. Anonymkode: 700a8...a49 Men jeg føler ikke at jeg har en sykdom. For jeg spiser normalt. Det er bare at jeg ikke er fornøyd med hvordan kroppen er nå. Har aldri veid så mye før.. Anonymkode: 96c2d...18d
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #18 Skrevet 24. mai 2023 Så kjipt! Jeg tror det sitter mest i hodet. Jeg veier 85 kg, er overvektig og føler meg slank og fin... Anonymkode: 26c22...7aa
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #19 Skrevet 24. mai 2023 Oppsøk psykolog og snakk med legen om hjelp med anoreksi Anonymkode: d0dc2...c81
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #20 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men jeg føler ikke at jeg har en sykdom. For jeg spiser normalt. Det er bare at jeg ikke er fornøyd med hvordan kroppen er nå. Har aldri veid så mye før.. Anonymkode: 96c2d...18d Det er spiseforstyrrelse og kroppsdysmorfobi når man oppfatter kroppen og utseendet anderledes enn det er. Anonymkode: d0dc2...c81 2
Anbefalte innlegg