AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #1 Skrevet 24. mai 2023 Kontekst: Har to barn (barneskolen), alene med dem. Har en meget aktiv jobb, hvor jeg er mye ute og jobber ganske hardt, omtrent hver dag. Er ikke en sliten person egentlig, har overskudd til å både trene og holde på med ungene i helgene osv. Men etter middag, og når yngste er lagt kl. 19, så siger luften ut av meg. Jeg henger med eldste til leggetid (rundt 21). Da er det knapt så jeg orker å følge med på en film. Dette har selvfølgelig variert, men nå har jeg vært sliten på kveldene i en veldig lang periode. Ikke nødvendigvis trøtt, men litt tømt og utladet. Vanlig, uvanlig? Anonymkode: b9c1e...b4b
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #2 Skrevet 24. mai 2023 Vanlig vil jeg si, men så kommer det mye an på deg som person også. Jeg er høysensitiv og er derfor alltid utslitt på kveld ettermiddag. Føler du at noe er off så kan du jo starte med en tur til legen og sjekke deg for diverse mangler. Anonymkode: 33abf...43b
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #3 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vanlig vil jeg si, men så kommer det mye an på deg som person også. Jeg er høysensitiv og er derfor alltid utslitt på kveld ettermiddag. Føler du at noe er off så kan du jo starte med en tur til legen og sjekke deg for diverse mangler. Anonymkode: 33abf...43b Jeg ligger godt an ernæringsmessig osv. Kan være fordi kveldene er litt kvalt - når yngste er lagt kan vi ikke gå ut, blir veldig satt på kvelden. Og bor i en liten leilighet uten uteområde for tiden (overgang mellom huskjøp). Blir kanskje sliten av å bli totalt inaktiv og bare sitte ned i tre timer? Anonymkode: b9c1e...b4b
Tarzani Skrevet 24. mai 2023 #4 Skrevet 24. mai 2023 Eg har det slik i perioder. Akkurat nå er det fordi det er pollensesong. Da blir eg umenneskelig trøtt. Andre ganger kan det være fordi eg har hatt mye å tenke på e.l. ville fulgt litt med på det og evt tatt det opp med lege.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #5 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ligger godt an ernæringsmessig osv. Kan være fordi kveldene er litt kvalt - når yngste er lagt kan vi ikke gå ut, blir veldig satt på kvelden. Og bor i en liten leilighet uten uteområde for tiden (overgang mellom huskjøp). Blir kanskje sliten av å bli totalt inaktiv og bare sitte ned i tre timer? Anonymkode: b9c1e...b4b Hvis du har to barn og en aktiv jobb så blir du nok ikke sliten av å være i ro i tre timer på kvelden… Da er det vel mere sannsynlig at du er sliten fordi du har for mye å gjøre, at den mentale belastningen ved å være alene er stor, at du har dårlig opptak av noen næringsstoffer selv om du spiser bra, eller noe i den dur. Føler du deg nedstemt, bekymret og/eller ensom i tillegg, eller er det kun den fysiske utmattelsen? Du skriver at det har vart lenge, da skader det uansett ikke med en sjekk ☺️❤️ Anonymkode: 33abf...43b
Gjest theTitanic Skrevet 24. mai 2023 #6 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kontekst: Har to barn (barneskolen), alene med dem. Har en meget aktiv jobb, hvor jeg er mye ute og jobber ganske hardt, omtrent hver dag. Er ikke en sliten person egentlig, har overskudd til å både trene og holde på med ungene i helgene osv. Men etter middag, og når yngste er lagt kl. 19, så siger luften ut av meg. Jeg henger med eldste til leggetid (rundt 21). Da er det knapt så jeg orker å følge med på en film. Dette har selvfølgelig variert, men nå har jeg vært sliten på kveldene i en veldig lang periode. Ikke nødvendigvis trøtt, men litt tømt og utladet. Vanlig, uvanlig? Anonymkode: b9c1e...b4b Helt normalt. Ville heller spurt hvem som IKKE er slitne på kvelden.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #7 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvis du har to barn og en aktiv jobb så blir du nok ikke sliten av å være i ro i tre timer på kvelden… Da er det vel mere sannsynlig at du er sliten fordi du har for mye å gjøre, at den mentale belastningen ved å være alene er stor, at du har dårlig opptak av noen næringsstoffer selv om du spiser bra, eller noe i den dur. Føler du deg nedstemt, bekymret og/eller ensom i tillegg, eller er det kun den fysiske utmattelsen? Du skriver at det har vart lenge, da skader det uansett ikke med en sjekk ☺️❤️ Anonymkode: 33abf...43b Er ikke sliten i kroppen, jeg kan holde på i dagevis! Er mer utbrent i hodet. De kveldene vi er ute av huset eller finner på noe, f.eks helger, er jeg jo ikke sliten. Er kanskje mer belastningen av en del ting ved livssituasjonen for øyeblikket ja 😄 Anonymkode: b9c1e...b4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå