AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #1 Skrevet 24. mai 2023 heldigere rent økonomisk? Det koster jo mindre med et enn flere. Eller er fordelene med fler barn større? Anonymkode: 6e191...4c1
Sofakona Skrevet 24. mai 2023 #2 Skrevet 24. mai 2023 Økonomisk...har 2 barn og de er ikkje billige...og ja det koster mindre med 1 barn en 2.. Hvordan tenker du at det er bedre økonomisk med flere barn?
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #3 Skrevet 24. mai 2023 Heldigere? Eller har tatt andre valg? Anonymkode: cdbc7...42d
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #4 Skrevet 24. mai 2023 Det er jo et valg man tar og kan ikke baseres på hell. Smart? Kanskje for noen. For andre er søsken mer verdt enn penger. Anonymkode: b5272...5f6 3
fru Alving Skrevet 24. mai 2023 #5 Skrevet 24. mai 2023 Jeg tenker de med kun ett barn kan slippe å gjøre det likt hele tiden. De kan gi det de har mulighet til uten å tenke på at neste barn og skal få eller oppleve det samme. Og så tenker jeg noen ganger at folk skulle tenke seg om før de får flere barn, det kan jeg innrømme.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #6 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): heldigere rent økonomisk? Det koster jo mindre med et enn flere. Eller er fordelene med fler barn større? Anonymkode: 6e191...4c1 Nei, syns synd på barnet som ikke får oppleve å ha søsken og vokse opp med eller å ha søsken når de er eldre om du har liten familie feks. Anonymkode: 2487e...ee2 4
Arkana Skrevet 24. mai 2023 #7 Skrevet 24. mai 2023 (endret) Nei, det har jeg aldri tenkt på. Det er for øvrig ikke nødvendigvis slik at man har bedre råd med færre barn. Hva man tjener handler tross alt ikke om antall barn man har og to stykker med høy inntekt og fire barn har bedre økonomi enn to med lav inntekt og bare ett barn. I tillegg er det som noen andre sier at mange synes det er mer verdt å ha flere barn enn å kunne ha råd til dyrere ting. Ikke alt kan måles i penger. Endret 24. mai 2023 av Arkana
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #8 Skrevet 24. mai 2023 Jeg tenker de med ett barn er egoistiske, fordi jeg mener barn har det best med søsken. Ikke alle kan få mer enn et barn, men de som velger bare ett barn er det da jeg tenker på. Da sier jeg som Kjell Ingolf «klarer du ett så klarer du to». Noen blir sikkert provosert av dette, men det er min ærlige mening. Anonymkode: e983a...d55 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #9 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): heldigere rent økonomisk? Det koster jo mindre med et enn flere. Eller er fordelene med fler barn større? Anonymkode: 6e191...4c1 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Nei, syns synd på barnet som ikke får oppleve å ha søsken og vokse opp med eller å ha søsken når de er eldre om du har liten familie feks. Anonymkode: 2487e...ee2 Hverken av delene tenker jeg på. Noen med ett barn har kjempedårlige råd. Andre har god råd. Noen med søsken har kjempegode forhold. Andre har latterlige dårlige forhold. Tenker stort sett ikke over om folk er mindre eller mer herlige, eller det er bra eller synd på dem, for mitt liv og mine verdier er ulike andres, og har ingen behov for å bruke energien på å dømme eller tenke på andre på den måten Anonymkode: 856a6...2a9 1
Anim92 Skrevet 24. mai 2023 #10 Skrevet 24. mai 2023 Jeg tenker vel oftere «de kan kanskje ikke få flere» enn at de er heldige (eller ego, som også er nevnt) 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #11 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tenker de med ett barn er egoistiske, fordi jeg mener barn har det best med søsken. Ikke alle kan få mer enn et barn, men de som velger bare ett barn er det da jeg tenker på. Da sier jeg som Kjell Ingolf «klarer du ett så klarer du to». Noen blir sikkert provosert av dette, men det er min ærlige mening. Anonymkode: e983a...d55 Jeg har aldri savnet søsken, og valgt å få ett barn selv også fordi jeg trivdes så godt som enebarn. De økonomiske fordelene gjør det bare enda bedre. Anonymkode: e74dd...083 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #12 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker de med ett barn er egoistiske, fordi jeg mener barn har det best med søsken. Ikke alle kan få mer enn et barn, men de som velger bare ett barn er det da jeg tenker på. Da sier jeg som Kjell Ingolf «klarer du ett så klarer du to». Noen blir sikkert provosert av dette, men det er min ærlige mening. Anonymkode: e983a...d55 Nei, så svart/hvitt er det faktisk ikke. Jeg orker faktisk ikke to. Hadde en svært krevende nr.1 og har aldri blitt helt meg selv igjen. Mannen sviktet totalt og har ikke bidratt med noe, foruten litt kos av og til. Jeg har aldri fri og får ikke slappe av når jeg er syk engang, så nei, jeg hadde overhodet ikke orket å gå gravid og hatt en baby igjen. Anonymkode: d82ae...a56 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #13 Skrevet 24. mai 2023 Aldri tenkt på det økonomiske. Men misunner de med ett barn at en forelder kan hente seg inn og ta en pause. Anonymkode: c1d40...fad 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #14 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, så svart/hvitt er det faktisk ikke. Jeg orker faktisk ikke to. Hadde en svært krevende nr.1 og har aldri blitt helt meg selv igjen. Mannen sviktet totalt og har ikke bidratt med noe, foruten litt kos av og til. Jeg har aldri fri og får ikke slappe av når jeg er syk engang, så nei, jeg hadde overhodet ikke orket å gå gravid og hatt en baby igjen. Anonymkode: d82ae...a56 Er så bra når folk innser dette selv og ikke får flere barn bare fordi førstefødte skal ha selskap jeg skjønner godt at folk gir seg på 1! Men selv har jeg alltid ønsket meg 3 folk er forskjellige, og godt er det! Anonymkode: d07a6...582 5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #15 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg tenker de med ett barn er egoistiske, fordi jeg mener barn har det best med søsken. Ikke alle kan få mer enn et barn, men de som velger bare ett barn er det da jeg tenker på. Da sier jeg som Kjell Ingolf «klarer du ett så klarer du to». Noen blir sikkert provosert av dette, men det er min ærlige mening. Anonymkode: e983a...d55 Hvorfor setter du deg selv som målestokk for alle andre? Det er mange som trives som enebarn og ønsker å være det. Anonymkode: c8998...fc4 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #16 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Nei, syns synd på barnet som ikke får oppleve å ha søsken og vokse opp med eller å ha søsken når de er eldre om du har liten familie feks. Anonymkode: 2487e...ee2 Jeg har ikke kontakt med mitt søsken. Var et helvete å vokse opp med. Ingen garanti for at man er venner med søsken i voksen alder. Alle har mulighet til å lage sin egen familie. Venner er også familie for mange. Anonymkode: 17ef5...da8 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #17 Skrevet 24. mai 2023 Ja, klart det er billigere, men det har da ikke noe med hell å gjøre. Roligere er det også, det har jeg tenkt på noen ganger (har to). Men kanskje kjedeligere? Null barn er jo enda billigere, ig fem er jo svinedyrt, det er da enkel matematikk? Anonymkode: d3203...e47 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #18 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Er så bra når folk innser dette selv og ikke får flere barn bare fordi førstefødte skal ha selskap jeg skjønner godt at folk gir seg på 1! Men selv har jeg alltid ønsket meg 3 folk er forskjellige, og godt er det! Anonymkode: d07a6...582 Takk for det. Jeg syns også det er det mest ansvarlige valget i min situasjon. Kunne selvfølgelig tenkt meg flere hvis situasjonen hadde vært annerledes. Anonymkode: d82ae...a56
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #19 Skrevet 24. mai 2023 Synes ofte synd på både barn og foreldre med bare ett barn. Vi har flere rundt oss med enebarn, og de skal hele tiden ha besøk eller komme på besøk for å avlaste foreldrene/barnet vil ha noen å leke med. Vi har fire barn, og det er dyrt, men den gleden de har av hverandre og alt de lærer av å være flere (som å dele, vente på tur osv) kan ikke måles i penger. Det mener jeg, så er det selvfølgelig unntak der det å være enebarn er den riktige løsningen av hensyn til barnet. Anonymkode: 2aa3a...17c
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #20 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Synes ofte synd på både barn og foreldre med bare ett barn. Vi har flere rundt oss med enebarn, og de skal hele tiden ha besøk eller komme på besøk for å avlaste foreldrene/barnet vil ha noen å leke med. Vi har fire barn, og det er dyrt, men den gleden de har av hverandre og alt de lærer av å være flere (som å dele, vente på tur osv) kan ikke måles i penger. Det mener jeg, så er det selvfølgelig unntak der det å være enebarn er den riktige løsningen av hensyn til barnet. Anonymkode: 2aa3a...17c Jeg har motsatt erfaring. De med flere barn tar ofte kontakt og sender barna bort til hvermannsen for å avlaste foreldrene. Har flere foreldre som maser på overnatting hjemme hos oss og når barnet deres på 3 år, vil hjem klokken 22 på kvelden prøver foreldrene å overtale barnet til å bli eller kan ikke hente for de har drukket vin. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har fått høre hvor heldig vi er som kun har et barn eller ikke kan klage over hvor liten jeg er fordi vi kun har ett barn🤪 Anonymkode: 13cfb...91a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå