AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #1 Skrevet 24. mai 2023 Svogerfamilien har meldt sin ankomst i pinsen. (Familie på fem). Vi har ikke invitert dem, fordi vi har to små barn og null overskudd. Huset er skittent og rotete i hver minste krok. Tanken på at en familie på fem skal komme hit i 4 dager gjør meg helt uvel. De bor på andre siden av landet, og har kjøpt flybilletter. Hekt uaktuelt å avlyse. Mannen min gir blaffen i rot og skit, ser frem til besøk av sin bror. Hva skal jeg gjøre? Det blir helt typisk meg som reiser opp til fem, handler inn mat, lager måltider, aktivister våre baren (deres barn er fra 8-12). I tillegg føler jeg på at vi må gjøre noe gøy når de er her. Altså, klarer knapt å gå på jobb om dagen, og nå skal dette fjellet bestiges i påsken. Føles som mount everest. Tips til å håndtere familiebesøk når en selv ikke har overskudd? Anonymkode: a360a...df3 1 9
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 24. mai 2023 Jeg tenker du er NØDT til å stille noen krav til mannen. Det er hans familie som kommer, og han som vil ha dem der. Gi ham en liste, og si at dette er hans oppgaver. Anonymkode: ff17e...213 43 1 13
Maleficenta Skrevet 24. mai 2023 #3 Skrevet 24. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Svogerfamilien har meldt sin ankomst i pinsen. (Familie på fem). Vi har ikke invitert dem, fordi vi har to små barn og null overskudd. Huset er skittent og rotete i hver minste krok. Tanken på at en familie på fem skal komme hit i 4 dager gjør meg helt uvel. De bor på andre siden av landet, og har kjøpt flybilletter. Hekt uaktuelt å avlyse. Mannen min gir blaffen i rot og skit, ser frem til besøk av sin bror. Hva skal jeg gjøre? Det blir helt typisk meg som reiser opp til fem, handler inn mat, lager måltider, aktivister våre baren (deres barn er fra 8-12). I tillegg føler jeg på at vi må gjøre noe gøy når de er her. Altså, klarer knapt å gå på jobb om dagen, og nå skal dette fjellet bestiges i påsken. Føles som mount everest. Tips til å håndtere familiebesøk når en selv ikke har overskudd? Anonymkode: a360a...df3 de får ta inn på hotell De kan jo ikke bare melde sin ankomst og forvente st dere skal stå på pinne for dem når besøket ikke engang er avtalt! og skal de være hos dere så får mannen din fikse alt Endret 24. mai 2023 av Maleficenta 21 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #4 Skrevet 24. mai 2023 Det er jo helt vilt at de bestiller flybilletter uten å spørre om det er greit at de kommer da 😲 Anonymkode: 42f97...540 28 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #5 Skrevet 24. mai 2023 Ts her. Mener pinsen, ikke påsken. Ser snart i kryss. Anonymkode: a360a...df3 4
NiceOrNothing Skrevet 24. mai 2023 #6 Skrevet 24. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Svogerfamilien har meldt sin ankomst i pinsen. (Familie på fem). Vi har ikke invitert dem, fordi vi har to små barn og null overskudd. Huset er skittent og rotete i hver minste krok. Tanken på at en familie på fem skal komme hit i 4 dager gjør meg helt uvel. De bor på andre siden av landet, og har kjøpt flybilletter. Hekt uaktuelt å avlyse. Mannen min gir blaffen i rot og skit, ser frem til besøk av sin bror. Hva skal jeg gjøre? Det blir helt typisk meg som reiser opp til fem, handler inn mat, lager måltider, aktivister våre baren (deres barn er fra 8-12). I tillegg føler jeg på at vi må gjøre noe gøy når de er her. Altså, klarer knapt å gå på jobb om dagen, og nå skal dette fjellet bestiges i påsken. Føles som mount everest. Tips til å håndtere familiebesøk når en selv ikke har overskudd? Anonymkode: a360a...df3 Tenker det er en egen type frekkhet å bestille seg flybilletter , uten å sjekke om det passer med vertskapet . Hvis å avlyse er uaktuelt har dere kun ett valg , vaske og shine og bite tenna sammen . Evnt du stikker hjem til din familie/ evnt jentetur , og lar mannen ta husvask , matlaging og reie senger . Endret 24. mai 2023 av NiceOrNothing 9 5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #7 Skrevet 24. mai 2023 Be mannen om bistand!! Jeeezez orker ikke?!? Anonymkode: 97d83...0e5 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #8 Skrevet 24. mai 2023 Ts her igjen. Ja, synes også det er litt rart, at de ikke en gang spør om hva vi tenker om det. De spurte riktignok min mann om vi hadde planer i pinsen (vi skulle være hjemme uten planer for å hvile og få litt barnepass av mine foreldre!!). Når han sa som sant var, at det hadde vi ikke, så sa de supert! Da kommer vi alle fem! (På en slik måte at vi måtte si - så flott.. heh) Anonymkode: a360a...df3 3 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #9 Skrevet 24. mai 2023 Jeg hadde rømt hvis mannen ikke hjelper til. Faktisk 🤔 Anonymkode: 42f97...540 9 3
Gjest WhisperingWind Skrevet 24. mai 2023 #10 Skrevet 24. mai 2023 Hallo? En inviterer ikke seg selv på besøk uten å avtale på forhånd. Sett foten ned og snakk med gubben. De får bo på hotell og innse at de faktisk avklarer med dere i forkant neste gang.
visp Skrevet 24. mai 2023 #11 Skrevet 24. mai 2023 Jeg kommer aldri, ALDRI, til å forstå sånne mennesker! Dessuten bør vel en familie på fem ha det mye bedre på et hotell enn stua trangt inn hos familie? Siden dere har med uforståelige mennesker å gjøre, så bør dere øve dere på å ha løgner klare for hver en slik situasjon. Seriøst! Akkurat denne pinsen går i vasken for dere, men ikke sørg for at det er orden der hjemme. Kanskje de får mindre lyst til å gjenta om de syns det er litt ekkelt? 5 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #12 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Svogerfamilien har meldt sin ankomst i pinsen. (Familie på fem). Vi har ikke invitert dem, fordi vi har to små barn og null overskudd. Huset er skittent og rotete i hver minste krok. Tanken på at en familie på fem skal komme hit i 4 dager gjør meg helt uvel. De bor på andre siden av landet, og har kjøpt flybilletter. Hekt uaktuelt å avlyse. Mannen min gir blaffen i rot og skit, ser frem til besøk av sin bror. Hva skal jeg gjøre? Det blir helt typisk meg som reiser opp til fem, handler inn mat, lager måltider, aktivister våre baren (deres barn er fra 8-12). I tillegg føler jeg på at vi må gjøre noe gøy når de er her. Altså, klarer knapt å gå på jobb om dagen, og nå skal dette fjellet bestiges i påsken. Føles som mount everest. Tips til å håndtere familiebesøk når en selv ikke har overskudd? Anonymkode: a360a...df3 Du bor jo og der i huset, ikke bare din mann. Så klart kan dere avlyse når folk er så frekke og inviterer seg selv! Rareste jeg har hørt men. Ellers får de ta inn på hotell. På tide å sette foten ned! Anonymkode: 1ac3c...4c3 7 2
Hippogriff Skrevet 24. mai 2023 #13 Skrevet 24. mai 2023 Mannen din syns det er supert. Han gir blaffen i støv i krokene, og gleder seg på besøk. Så det er ikke sånn at «dere» trenger råd. Det du trenger, er å snakke med mannen din. 13 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #14 Skrevet 24. mai 2023 visp skrev (Akkurat nå): Jeg kommer aldri, ALDRI, til å forstå sånne mennesker! Dessuten bør vel en familie på fem ha det mye bedre på et hotell enn stua trangt inn hos familie? Siden dere har med uforståelige mennesker å gjøre, så bør dere øve dere på å ha løgner klare for hver en slik situasjon. Seriøst! Akkurat denne pinsen går i vasken for dere, men ikke sørg for at det er orden der hjemme. Kanskje de får mindre lyst til å gjenta om de syns det er litt ekkelt? Ts. Hadde frista og bare sett an hva mannen rydda og ordna.. men jeg orker ikke stå på fredag etter jobb å ønske gjengen velkommen mens vi skufler bort leker fra sofa og gulv. Vi må også låne madrass og dyner av mine foreldre. Er det vanlig å ha klart overnattingsmulighet med senger og det som hører til for fem personer? De selv bor i Oslo og har det ikke, så vi er aldri blitt invitert til å overnatte hos dem f.eks. Anonymkode: a360a...df3 1
Gjest CSe0gvmY2b Skrevet 24. mai 2023 #15 Skrevet 24. mai 2023 Hvis mannen ikke tar ansvar så røm huset, ta deg en ferie en plass og la han måtte håndtere det alene. Hvis du blir der og gjør alt så kommer dette til å gjenta seg gang etter gang, så ikke la han gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #16 Skrevet 24. mai 2023 Hadde sendt en sms til svigerinnen: Meg. hei! Hører dere kan hitover i pinsen. Hvilket hotell skal dere bo på? Henne: vi tenkte å bo hos dere Meg: haha! 😂😂 Dagens! Du er bare så morsom! 🥰Takk for dagens latter. 😂😂😂Det hadde vært såå koselig, men det går jo ikke. Så seriøst: hvilket hotell? Anonymkode: dd2e7...664 10 2
NurseRatched Skrevet 24. mai 2023 #17 Skrevet 24. mai 2023 Altså, jeg er nok i overkant sosial selv, men det ville aldri falt meg inn å «trenge meg på» på denne måten. Jeg avklarer da ting med alle involverte først, spesielt dersom det innebærer overnatting. Forstår meg virkelig ikke på sånne folk. Men TS, dersom du føler at du nå må huse disse menneskene, så synes jeg du skal stille krav til mannen. Han får bidra med sitt, og vel så det med tanke på at det er hans bror, og dette ville jeg faktisk ikke gitt meg på. Du gir avkall på en rolig pinse når du er sliten, uten egentlig å ha hatt et ord med i denne saken, så det skulle bare mangle at ikke mannen gjorde sin del. Snakk med ham, still krav, og ikke gi deg. Lykke til og ha en så fin pinse som mulig. 7 3 1
visp Skrevet 24. mai 2023 #18 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ts. Hadde frista og bare sett an hva mannen rydda og ordna.. men jeg orker ikke stå på fredag etter jobb å ønske gjengen velkommen mens vi skufler bort leker fra sofa og gulv. Vi må også låne madrass og dyner av mine foreldre. Er det vanlig å ha klart overnattingsmulighet med senger og det som hører til for fem personer? De selv bor i Oslo og har det ikke, så vi er aldri blitt invitert til å overnatte hos dem f.eks. Anonymkode: a360a...df3 Det her høres jo bare helt absurd ut! De har vært hos dere før og vet at dere ikke har madrasser og dyner?? Nei, det er ikke vanlig å ha fem ekstra madrasser:) Send melding til de og si at dere ikke kan låne madrasser av foreldrene dine nå, for de er allerede lovet utlånt til noen andre, eller har fått vannskader eller lignende. Hva skal de gjøre da liksom? Huff, får vondt av deg. Jeg vet at det er enkelt for andre å si at det skal tas inn på hotell og avlyses etc., men det viser jo litt hvor på bærtur svigerfamilien din er da. Du får bare holde ut denne pinsen, men sørge for at det ikke kommer til å skje på denne måten igjen. Jeg tror jeg ville prøve å gjøre minimalt at forberedelser med vilje, selvom hele meg hadde strittet imot. 7 1
fru Alving Skrevet 24. mai 2023 #19 Skrevet 24. mai 2023 Hvis du er litt tøff her TS, så tar du deg en weekend på hotell, uten barn. La mannen din ordne opp i dette. Da skal du og se at det ikke gjentar seg. 16 2 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #20 Skrevet 24. mai 2023 Jeg hadde lett tatt inn på et hotell. Og mannen hadde fått høre det skikkelig, lenge i forveien. Anonymkode: 51665...814 7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå