Gå til innhold

Loppemarked - kjøpe eller gi?  

31 stemmer

1. 1. Leverer du noe til loppemarked, eller kjøper du

• Jeg bare leverer
      3
    • Jeg bare handler
      5
    • Jeg gjør begge deler, men leverer mest
      8
    • Jeg gjør begge deler, men kjøper mest
      11
    • Jeg verken leverer eller handler på loppemarked
      4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er loppemarkedsesong, og jeg har akkurat fått lapp i postkassa om et kommende loppemarked i nærheten. Arrangøren ønsket også lopper. Det fikk meg til å ta en runde i heimen for å se om jeg har noe som bare tar opp plass, men som andre kanskje har glede av. Nå har jeg ryddet i klesskapet, og jeg har også tynnet kraftig ut i lysestakesamlingen min. Jeg var faktisk ikke klar over hvor mye lysestaker, lyslykter og telysestaker jeg hadde! 😳 Nå skal de spre lys hos andre, for jeg har fremdeles mange igjen.  

Hvis du leverer ting til loppis - hva leverer du? 

Jeg la også ved en liten poll om du er av den typen som leverer mest eller kjøper mest. 

• Liker 1
Skrevet

Leverer bare skrot dit 😃

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er bare loppemarked en gang i året, så jeg leverer til bruktbutikk. Leverer ting som er hele og fungerer, men som vi ikke bruker selv lengre. Da vi flyttet byttet vi en del lamper, så de gamle leverte vi inn. Jeg har en del pynteting ala det du forteller om, men ingenting jeg ønsker å kvitte meg med. Jeg er nok en som handler mer enn jeg leverer på bruktbutikk.

Anonymkode: 73e2c...6c4

Skrevet
Maskinfører skrev (28 minutter siden):

Leverer bare skrot dit 😃

En riktig altruist, du! :sarkasme: 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet på to loppemarkeder og det har vært generelt for lite lopper. Jeg har vært på el-avdeling og alt selger. Spesielt elektrisk kjøkkenutstyr, gammelt og flekkete. Mange loppemarkeder tar i mot lopper hele året.

Anonymkode: 37f70...b8c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mye av det vi solgte var ødelagt elektronikk. De kastet e over knuste mobiler og nettbrett.

Anonymkode: 37f70...b8c

AnonymBruker
Skrevet

Hadde levert masse hvis de kjørte rundt og hentet ved avtale. Gidder ikke lesse inn i bilen og kjøre ut de tidspunktene de tar imot.

Anonymkode: 71cf3...043

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leverer klær, servise, glass, vaser, bøker osv. Leverer selvsagt bare ting som er salgbart. Og hva som er salgbart vet jeg godt, for jeg elsker å gå på loppemarked å handle. Og da får jeg mer klær, servise og glass og levere neste gang..

Anonymkode: ac126...4f2

Skrevet (endret)
Ullvott skrev (4 timer siden):

En riktig altruist, du! :sarkasme: 

Ja 😃 er ikke loppemarked for det meste skrot da ? folks som har tømt kjeller loft og garasje ? der de fleste ting havner når  man ikke trenger det noe mer 😃

Endret av Maskinfører
AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (32 minutter siden):

Ja 😃 er ikke loppemarked for det meste skrot da ? folks som var tømt kjenner loft og garasje ? der de fleste ting havner nå man ikke trenger det noe mer 😃

Men tingene fungerer vel, og er rene?

Anonymkode: 38fa0...f73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en enkel regel: hvis jeg selv ville ha kjøpt tingen brukt i den tilstanden den er hvis jeg trengte den gir jeg den til loppemarked. Hvis jeg ikke ville kjøpt den er den søppel.

Anonymkode: 37fec...9b3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har minimalt av ting hjemme så har sjeldent noe å gi bort. Det jeg evt ikke skulle trenge lenger gir jeg bort underveis. Kjøper bare ting jeg trenger om jeg er på loppemarked så sjeldent jeg bidrar i noen av endene av skalaen.

Anonymkode: ed74c...710

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men tingene fungerer vel, og er rene?

Anonymkode: 38fa0...f73

Det er ikke alt som funker som du kjøper husker du Nils i mot i brøstet som kjøpte brødrister ? Både han og Trine gikk ganske lydløst ut fra kjøkkenet etterpå når Karl hadde sagt sitt 😃 jeg kjøpte ett strykejern en gang som brant opp 🙁 

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke loppemarkeder her jeg bor, iallfall ikke som jeg har fått med meg. Men skulle jeg gitt, hadde jeg gitt klær jeg ikke bruker lengre (det leverer jeg jevnlig i klesdunker rundt om uansett), og pynt/nips som jeg ikke bruker selv lengre. Det er ganske imponerende hvor fort det samler seg opp ting i et hjem som egentlig kunne bli gitt bort. 

Anonymkode: 5edcf...143

AnonymBruker
Skrevet

Har samlet mange poser med klær som barna har vokst fra, sko, leker, og litt mine klær og litt diverse. Men glemte den fredagen jeg skulle kjøre de bort. Var selvsagt ingen  loppemarked helga nå før 17 mai, men kanskje nå blir det noen. 

jeg kjøper i grunn samme som jeg gir bort, det er barneklær, sko, og klær til meg selv, litt pledd og sånn, ting til huset. 

Anonymkode: 3c98b...e7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...