Gå til innhold

Gå tur sammen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hundeklubben her jeg bor har gåturer sammen. Men er redd for å møte opp siden jeg ikke har kondis nok til å gå fort av gangen. Og redd jeg da blir en sinker som alle må vente på hele runden. Det er ikke noe gøy. Så har ikke turt å være med ennå. Flere som kjenner seg igjen? De andre som går ser så spreke ut men det er ikke jeg. Hunden har kondis nok men ikke jeg. Hva gjør dere andre?

Anonymkode: f7bab...1e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med hundeklubben og spør hvordan gåturene ser ut. Hvor langt går de? Er det mulig at du kan bli med på de lettere/kortere turene? 

Anonymkode: 578bc...946

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ta kontakt med hundeklubben og spør hvordan gåturene ser ut. Hvor langt går de? Er det mulig at du kan bli med på de lettere/kortere turene? 

De går like lang tur. Står ingenting om lengde på tur og hvor fort de går.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

De går like lang tur. Står ingenting om lengde på tur og hvor fort de går.

Da må du spørre hvor lang turen er. 

Også kan du jo gå turen alene så du vet om du klarer den eller ikke

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

hva om en hund ønsker å stoppe en plass  for å snuse litt. Samtidig som en annen hund ønsker å stoppe litt seinere, for å snuse litt der? 

kan fort gå i veldig "rykk og napp" uansett, hvis det er snakk om en god del hunder da. Så da går det kanskje ikke særlig kjapt uansett?   

Anonymkode: ba848...3ec

• Liker 1
Skrevet

Som hannhundeier kan jeg meddele at det går aldri så sakte som når flere hunder er på tur samtidig! Det skal tisses der de andre tisser, det skal snuses der de andre snuser, så var det en som tok en liten sløyfe ut til siden der og da må vi gjøre det samme, etc.

Synes du skal gi det et forsøk og finne ut om det er noe for deg! :)

• Liker 3
Skrevet

Fellestur med hund går uendelig sakte, så det trenger du ikke bekymre deg for. Om det nå skulle være sånn at du hadde funnet deg en rask gruppe, så er det bare å la dem gå og fortsette i eget tempo. Du tar dem garantert igjen!

Det er skravling, snusing, fotografering, passering, tissekø, you name it. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke tenke meg at det går så veldig fort, for som flere sier her, mange hunder på ett sted blir jo veldig i rykk og napp.

Synes du det er flaut å si at du har dårlig kondis, så spør dem i hvilket tempo de pleier å gå og si at du lurer fordi du har problemer med en fot/ryggen hva det nå er, og derfor klarer å gå et stykke men ikke lynraskt hele veien.

Anonymkode: d03d7...5ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts. Det er veldig dagsform og til og med ´timesform´på meg. Noen dager er jeg bedre i form enn andre dager men jeg vet ikke dette før jeg har gått en halv time. Veldig upraktisk. Det er veldig forskjell fra time til time også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.5.2023 den 0.53):

Ts. Det er veldig dagsform og til og med ´timesform´på meg. Noen dager er jeg bedre i form enn andre dager men jeg vet ikke dette før jeg har gått en halv time. Veldig upraktisk. Det er veldig forskjell fra time til time også. 

Håper du kaster deg ut i det og prøver. Det verste som kan skje er vel at du blir gående litt bak, er ingen krise det. 

Anonymkode: 795d6...308

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...