Gå til innhold

Få ut aggresjon på en sunn måte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner å kjenne på at jeg har gått et halvt liv uten å uttrykke følelsene mine, ihvertfall ikke noe negativt. I oppveksten var det ikke rom for å vise følelser, alt ble hysjet ned eller dyttet unna. Som ungdom og voksen har jeg vært gjennom mye dritt, særlig i forhold med menn, hvor jeg heller ikke har kunne uttrykke noe særlig følelser. Så nå, som 45 åring med et jævlig samlivsbrudd rett bak meg og enda mer dritt hvor jeg stenger alt ute for å holde ting konfliktfritt overfor barna, føler jeg at jeg holder på å sprekke av sorg og sinne og følelser generelt. Men jeg er jo aldri sint på noen, jeg sier aldri hva jeg mener. Så hvordan kan jeg få ut noe av det? Annet enn å sitte hjemme og gråte av den minste ting?

Anonymkode: c3dcd...672

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man trenger ikke "få noe ut". Det er en myte, at man er nødt til å "utagere" for at følelsene skal bli borte. 

De blir borte helt av seg selv, om du lar dem. 

Anbefaler at du leser litt om mindfulness, og hvordan det kan brukes til stress-mestring, aggresjon, osv. Om du lærer deg å bare kjenne på følelsen, anerkjenne at den er der uten å prøve å tvinge den vekk, bare lar den være der, til den går vekk av seg selv (noe du gjør, om du ikke holder på den eller kjemper mot den). "Ri bølgen" som det heter. Følelser bygger seg opp, og forsvinner, som en bølge. 

Anonymkode: 5548f...389

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...