Gjest ANNY Skrevet 31. oktober 2002 #1 Skrevet 31. oktober 2002 Hei! jente på 27 år, har brukt Trionetta siden jeg var 20. Jeg sluttet å bruke de i juni da meg å samboern min bestemte oss for å prøve å bli gravid. Ikke noe har skjedd.. Noen her som har erfaring med Trionetta og hvor lang tid det kan ta å bli gravid???? Samboeren har begynt å tro at det er noe galt med sakene hans.. :cry:
Nala Skrevet 31. oktober 2002 #2 Skrevet 31. oktober 2002 Tror ikke han skal begynne å stresse ennå. Er jo ikke lenge siden juni. Det kan ta lang tid før p-piller er ute av systemet. Men det kan også skje på et blunk. Men i tillegg skal det jo klaffe da, p-piller i systemet eller ei. Jeg tror dere bare må gi dere tid. Selv sluttet jeg på trionetta i februar 2001. Etter bryllupet vårt satte vi i gang med prøvinga. Dette var i august. på fjerde forsøk fikk vi klaff. Det var min erfaring, men det finnes nok mange ulike historier. Lykke til! Klem, Nala
Gjest Anonymous Skrevet 1. november 2002 #3 Skrevet 1. november 2002 Heisann! Jeg har brukt trionetta siden jeg var 20 år - og er nå 32. Sluttet i sommer - og rakk ikke å få mens før jeg ble gravid - så dette er nok veldig individuelt. Hadde hørt det samme som deg - at det tok lang tid - så jeg var litt stresset på forhånd - kjøpte derfor eggløsningstester , for å sjekke om jeg i det hele tatt fikk eggløsning(kjøpte de på "snart gravid dått com" - enkle og billige) Lykke til!
Tvinny Skrevet 2. november 2002 #4 Skrevet 2. november 2002 Jeg brukte Trionetta i 7 år før jeg sluttet, det tok 8 mnd. før jeg ble gravid Det er nok som Gjest sier veldig individuellt, ta det med ro og ikke stress med det :D Mange hilsner Tvinny
tvillingmamma´n Skrevet 2. november 2002 #5 Skrevet 2. november 2002 Det skal vist ta ca. 6 mnd. etter at man slutter med hormonpreparater til man blir gravid. Dette er selvsagt individuelt. Min lege sa til meg at jeg ikke fikk begynne å stresse før det var gått et år. Jeg brukte også Trionetta den gangen. Brukte nærmere 4 år vi da. Etter den fødselen begynte jeg med Hormonspiral og da den ble fjernet forrige sommer gikk det 3 mnd. og vips vi ventet tvillinger. Så mitt råd er ikke stress. det kommer når du minst aner det. Tror det forsinker hele prossessen å gå og vente på å bli gravid. Vet det er vanskelig å la være å tenke på det, men prøv i allefall. Jeg ble som sagt gravid etter 4 år etter Trionetta-bruken, og ble ikke gravid før jeg slo i fra meg hele greia og tenkte at jeg ikke kunne få flere barn. Men som sagt sist gang gikk det bare 3 mnd, men da med Hormonspiral som prevensjon. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå